Vodičov najviac hnevá nepoužívanie smeroviek. Čo ďalšie sa zistilo v prieskume?

Čo vás dokáže pri šoférovaní najviac rozčúliť na ostatných vodičoch? Až 87 percent respondentov štúdie priznáva, že sami tieto zlozvyky majú.
Vydané  Text: 

Spoločnosť Click4reg pred pár dňami zverejnila výsledky výskumu najotravnejších zvykov vodičov. Výskumu sa zúčastnilo 1023 britských vodičov. Ktoré zlozvyky figurovali vo výskume najčastejšie? Celkovo sú za najotravnejších považovaní seniori za volantom, pravdepodobne kvôli ich pomalšej jazde. Na druhom mieste sú mladí vodiči muži a za nimi nasledujú vodiči nákladných vozidiel. Myslíme si, že v tomto prípade by rovnaké výsledky boli aj na slovenskej vzorke respondentov. **10. Jazda v prostrednom pruhu 14%**
Blokovanie stredného pruhu núti autá buď prechádzať do rýchleho pruhu alebo predbiehať z pravej strany. Obzvlášť druhý manéver môže byť nebezpečný pre obe strany. **9. Náhle brzdenie 18%**
Náhle brzdenie zahŕňa samozrejme aj vybrzďovanie, ale aj prudké nečakané zabrzdenie, ktoré výrazne skracuje reakčný čas druhého vodiča, najmä keď to robí vodič pred ním niekoľkokrát počas jazdy. Správne by ste mali najprv jemne pribrzdiť, čím dáte najavo, že sa chystáte zabrzdiť.
**8. Neslušné správanie 19%**
Určite ste už narazili na vodiča, ktorý na vás alebo niekoho iného vyvtiahol prostredník, expresívne trúbil, nadával spoza stiahnutého okna a robil naschvál nebezpečné manévre. Aj keď sa hovorí, že človek sa za volantom správa inak ako v bežnom živote, skôr si myslíme, že práve vtedy sa prejaví jeho skutočná povaha. **7. Prekračovanie povolenej rýchlosti 25%**
Nie sme si istí, či by sa tento výsledok prejavil aj v slovenskom výskume, keďže Slováci považujú za otravných skôr vodičov, ktorí jazdia povolenou rýchlosťou alebo nebodaj ešte trochu nižšou. Tu presne platí, že vodičom na iných väčšinou vadí presne to, čo sami robia.
**6. Zlé parkovanie 26%**
Niekedy je naozaj umenie zaparkovať správne tak, aby ste niekomu nezavadzali. Sú však aj takí špecialisti, ktorí si zo zlého parkovania urobili zábavku a robia to zámerne. **5. Preraďovanie do pruhu na poslednú chvíľu 32%**
V každodennej premávke sa vždy nájde niekto, kto sa drží v pripájacom pruhu do poslednej chvíle a potom sa chce zrazu preradiť, ideálne v plnej rýchlosti, taže musíte prudko zabrzdiť, lebo nemáte na výber. Nakoniec tak budú musieť zabrzdiť všetci, čo spôsobuje kolóny.
**4. Lepenie sa na druhé autá 40%**
Prázdna cesta, ale auto za vami je na vás tak nalepené, že sa bojíte, že neubrzdí, keď budete musieť zastaviť. Dobrovoľné skracovanie reakčného času pri krízovej situácii je nielen nebezpečné, ale je to aj porušenie cestného zákona o dodržiavaní bezpečného odstupu, za ktoré môže byť uložená pokuta. **3. Príliš pomalá jazda 41%**
Väčšina vodičov jazdí pomaly, lebo chcú byť opatrní a sú neistí. Pomalá jazda môže byť však rovnako nebezpečná ako rýchla jazda, pretože núti ostatných vodičov k predchádzaniu napríklad na nebezpečných úsekoch alebo bez dostatočnej rezervy a ak sa vodič jazdiaci za pomalým autom začne nudiť, menej sa sústredí na samotnú jazdu.
**2. Oslňovanie diaľkovými svetlami 52%**
Aj človek s dobrým zrakom môže byť úplne oslepený diaľkovými svetlami. A jazdiť bez toho, aby ste videli je naozaj riskantné. Niektorí vodiči sa tohto zlozvyku dopúšťajú neúmyselne, avšak sú aj takí špecialisti, ktorým to robí potešenie. **1. Nepoužívanie smeroviek 55%**
Túto základnú vec sme sa všetci učili už v autoškole, avšak bohužiaľ niektorí by si ju mali asi zopakovať. Nedať ostatným vodičom najavo, aký je smer vašej jazdy je veľkým rizikom, ktorým ohrozujete všetkých okolo vás. Ak by sme sa vrátili k tomu, že 87% vodičov, ktorým tieto zlozvyky vadia ich aj robí, máme tu aj rebríček najčastejších chýb, ktorých sa vodiči dopúšťajú. Súhlasite s Britmi v činnostiach, ktoré ich na iných šoféroch rozčuľujú alebo by ste do zoznamu ešte niečo pridali?




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.