Toyota už vyvíja kamión na vodík, ktorý KONEČNE vyzerá normálne

Spoločnosti Toyota Motor Corporation a Hino Motors sa dohodli na spoločnom vývoji ťažkého nákladného vozidla na vodíkové palivové články s dojazdom až 600 km. Spoločne uskutočnia aj kroky na praktické využívanie vodíkového paliva pomocou overovacích skúšok aj inými spôsobmi.
Vydané Text: 

Auto vychádza z modelu Hino Profia. Podvozok je navrhnutý pre optimálnu zástavbu palivových článkov. Výskum sa zameriava na znižovanie hmotnosti vozidla, aby bola zaistená dostatočná nosnosť. Pohonná jednotka bude používať dve súpravy palivových článkov Toyota, ktoré boli nanovo vyvinuté pre novú generáciu Toyoty Mirai. Jeho súčasťou bude aj systém riadenia pohonu s využitím technológií pre ťažké nákladné vozidlá s hybridným pohonom od firmy Hino. Dojazd dosiahne približne 600 km, čo spĺňa vysoké štandardy s ohľadom na ekologické vplyvy aj praktické vlastnosti úžitkového vozidla. Spoločnosti Toyota a Hino už vyše 15 rokov – od spoločných poloprevádzkových skúšok autobusu na palivové články – spolupracujú na vývoji technológií a rozširovaní aj zdokonaľovaní vozidiel na palivové články. ### Pre nákladnú diaľkovú dopravu je vodík vhodný Spoločnosti Toyota a Hino vidia globálnu ochranu klímy ako jednu z najdôležitejších úloh podnikania. Obe spoločnosti vyhlásili ciele v oblasti znižovania emisií CO2 až do roku 2051 a takisto vyvíjajú technológie elektromobilov. V oblasti ďalšieho znižovania emisií CO2 bude potrebné dosiahnuť výrazné zlepšenie najmä v prípade ťažkých nákladných vozidiel, ktorých podiel na celkových emisiách CO2 v rámci kategórie úžitkových vozidiel v Japonsku tvorí približne 60 percent. Ťažké nákladné vozidlá spravidla slúžia na diaľkovú dopravu. Preto sa od nich očakáva dostatočný dojazd a nosnosť, rovnako aj ako možnosť rýchleho doplnenia paliva. A práve preto sa ako vhodné javia vozidlá poháňané palivovými článkami na vodík s vyššou hustotou energie. Elektrifikácia úžitkových vozidiel vyžaduje optimálne pohonné jednotky, ktoré zaistia nielen mimoriadne ekologickú prevádzku, ale aj zodpovedajúcu mieru praktickosti v rámci firemných potrieb, a to z hľadiska vzdialenosti dojazdu, nosnosti a ďalších aspektov s prihliadnutím na spôsob používania.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



NOVÝ MODEL

Už vieme, ako bude vyzerať nová ŠKODA KODIAQ! Oficiálne skice dopĺňame o návrhy od umelej inteligencie

  • Týždeň pred svetovou premiérou zverejnila Škoda Auto dizajnové skice exteriéru novej generácie modelu Škoda Kodiaq.

     Medzi hlavné novinky patrí skulpturálne tvarovaná predná časť, výrazné hranaté podbehy kolies, kolesá s priemerom 17″ až 20″, robustný zadný nárazník a predné svetlomety Matrix-LED druhej generácie s kryštalickými dizajnovými prvkami 
  • SERVIS

    Čo sa stane so všetkými použitými batériami v autách? Tie nové vydržia oveľa dlhšie, ako sa očakávalo

  • Problém s veľkým množstvom nepoužiteľných batérií nakoniec nie je tak pálčivý, ako kritici spočiatku avizovali.

     Nové generácie batérií vydržia oveľa dlhšie, ale otázku ich ďalšieho života je stále potrebné zodpovedať. Kuriózne je, že používaná batéria dnes môže byť drahšia ako tá čisto nová od automobilky.
  • DOPRAVNÁ PORADŇA / PORUCHA NA DIAĽNICI

    K pokazenému autu na diaľnici zavolala Diaľničnú patrolu, platila aj tak. Chyba však nebola na strane NDS, odťah do servisu nemá kto preplatiť

  • Služby Diaľničnej patroly sú bezplatné, ale nevykonáva všetky služby, ktoré by mohol motorista potrebovať.

     Otázku od čitateľky o poplatkoch za odťah z diaľnice zodpovedala NDS. 
  • Týždeň kontroly a nastavenia svetlometov opäť zadarmo

  • V týždni od 2. 10. do 6. 10. 2023 prebehne jubilejný desiaty ročník medzinárodnej preventívne bezpečnostnej akcie Vidieť a byť videný, ktorá je zameraná na odbornú kontrolu a nastavenie svetlometov motorových vozidiel.

     Zadarmo sa tento rok budú nastavovať svetlomety vozidiel s legálnymi LED svetelnými náhradnými zdrojmi H4 alebo H7. Do projektu je zapojených takmer 100 servisov zo všetkých krajov republiky.