Posledná šanca pre Fiat Tipo! Zachránia ho nové motory a technika?

Talianska automobilka Fiat na tom v súčasnosti nie je najlepšie a chytá sa topiacej slamky. Skôr než vývoj úplne nových modelov, môžeme očakávať detailné modernizácie tých zavedených. **Hĺbkového faceliftu sa tak koncom tohto roka dočká aj rodina Fiatov s názvom Tipo, ktorá má na Slovensku pre výrobcu významné miesto** najmä z pozície predajných čísel. Značka tiež plánuje ponechať Tipo… Prečítať celé
Vydané  Text: 

Talianska automobilka Fiat na tom v súčasnosti nie je najlepšie a chytá sa topiacej slamky. Skôr než vývoj úplne nových modelov, môžeme očakávať detailné modernizácie tých zavedených. **Hĺbkového faceliftu sa tak koncom tohto roka dočká aj rodina Fiatov s názvom Tipo, ktorá má na Slovensku pre výrobcu významné miesto** najmä z pozície predajných čísel. Značka tiež plánuje ponechať Tipo vo výrobe dlhšie než pôvodne plánovala a výroba by mala prebiehať minimálne do roku 2024. Zaujímavosťou tiež je, že k súčasným karosárskym verziám pribudne aj crossover vytvorený z hatchbacku. Významné zmeny sa dotknú najmä troch oblastí, konkrétne exteriérového a interiérového dizajnu, technologickej výbavy a motorizácií. **Pod kapotou už viac nenájdeme archaické atmosférické agregáty radu Fire, ale pribudnú malé prepĺňané trojvalcové a štvorvalcové jednotky FireFly** o objeme 1.0 a 1.3 litra v rôznych výkonových verziách. Spomínané motorizácie sa v súčasnosti montujú už do modelu Fiat 500X. Silnou stránkou týchto motorov by podľa automobilky mala byť výdrž a spoľahlivosť, pri testovaní podstúpi turbodúchadlo viac ako 75 000 hodín testovania a samotné prototypy najazdia cez päť miliónov kilometrov. **V rámci znižovania emisných noriem by sme mohli pod kapotou nájsť aj hybridnú technológiu v podobe motorgenerátora napájaného samostatnou 48-voltovou sieťou.** Legislatíve sa prispôsobia tiež asistenčné systémy ako napríklad vylepšené autonómne núdzové brzdenie s rozpoznávaním okolia, inteligentný obmedzovač rýchlosti, čítanie niektorých dopravných značiek alebo monitorovanie mŕtvych uhlov. Modernejší infotainment nájde svoje miesto v interiéri s kvalitnejšou palubnou doskou. Nové Tipo sa predstaví ešte koncom tohto roka, do predaja príde začiatkom roka 2021.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.