Kompletná fotogaléria CUPRA Leon a všetkých jeho verzií

Cupra Leon, Cupra Leon Sportstourer, Cupra Leon Competicion a Cupra e-Racer. Tieto štyri automobily vychádzajúce zo SEAT Leon sa zaslúžili o poriadny rozruch na internete.
Vydané  Text: 
Cupra Leon, Cupra Leon Sportstourer, Cupra Leon Competicion a Cupra e-Racer. Tieto štyri automobily vychádzajúce zo SEAT Leon sa zaslúžili o poriadny rozruch na internete. Jedná sa o športovo vyladené vozidlá, ktoré by boli donedávna súčasťou modelového portfólia značky SEAT, ale nedávno sa CUPRA oddelila a slovo SEAT z ich názvov zmizlo nadobro. Pokiaľ sa jedná o civilné verzie vozidiel, teda hatchback a kombi, tie sú poháňané buď benzínovým motorom TSI alebo kombináciou benzínového a elektrického motora. Plug-in využíva štvorvalec 1,4 TSI a s max. výkonom 110 kW (150 k) a elektromotor s max. výkonom 85 kW (115 k), pričom celkový systémový výkon dosahuje max. **180 kW (245 k)** a max. krútiaci moment **400 Nm**. K plug-in hybridu sa dodá akumulátor s kapacitou max. 13 kWh. Alternatívou bude čisto benzínová konfigurácia 2,0 TSI s max. výkonom **180 kW (245 k)**. Tento štvorvalec má nanajvýš 370 Nm v slabšom naladení, ale bude k dispozícii aj výkonnejší variant rovnakého motora s max. výkonom **221 kW (300 k)** a max. krútiacim momentom 400 Nm. Všetky tieto verzie disponujú pohonom predných kolies. Špecialitou bude motorizácia pre kombi vychádzajúca z motora 2,0 TSI s max. výkonom **228 kW (310 k)** a max. **400 Nm**, ktorá bude s pohonom všetkých štyroch kolies **4Drive**. Všetky vozidlá bez ohľadu na motor majú štandardne montovanú automatickú prevodovku DSG s komfortným voličom prevodovky **shift by wire**. Odvážny Cupra Leon Competicion má pod prednou kapotou preplňovaný benzínový motor 2,0 TSI s max. výkonom 250 kW (340 k) pri 6 800 ot./min a max. krútiacim momentom 410 Nm. Z nuly na 100 km/h zrýchľuje za 4,5 sekundy, čo je o pol sekundy rýchlejšie ako najvýkonnejší CUPRA Leon Sportstourer. A a napokon extrémna CUPRA e-Racer je pretekársky špeciál jazdiaci výlučne na elektrinu. Disponuje pohonom využívajúcim akumulátory s max. kapacitou 65 kWh a štyri motory so spoločným max. výkonom 500 kW (680 k) s max. krútiacim momentom ohromných 960 Nm. Pozrite si fotogalérie jednotlivých modelov vychádzajúcich z Leonu, ktoré sme pre vás pripravili: ### Cupra Leon hatchback [GALLERY id=30511] ### Cupra Leon Sportstourer kombi [GALLERY id=30512] ### Cupra Leon Competicion [GALLERY id=30513] ### Cupra e-Racer [GALLERY id=30514]




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.