Toto je najluxusnejšia KIA: Limuzína, ktorá vás prekvapí nielen dizajnom

KIA K900 nie je žiadna novinka, ale u nás ju takmer nikto nepozdá. Nemožno sa tomu čudovať, na náš trh automobilka model vôbec nedováža.
Vydané  Text: 
Limuzína KIA K900 bola vo svojej aktuálnej podobe ohlásená už pred dvomi rokmi a už prvé fotografie dávali zreteľne najavo, že sa bude jednať o najluxusnejší model výrobcu. Využíval dizajnový koncept s názvom *Gravity of Prestige*, ktorý sa v značnej miere odlišoval od toho, čo nám značka servíruje v ostatných cenovo dostupnejších modeloch. Profil vozidla veľmi nápadne pripomína limuzíny z vyššej triedy a nebyť loga KIA na hrane prednej kapoty, neboli by ste povedali, že automobil vyrába juhokórejská automobilka. K900 má rázvor dlhý 3 105 mm a dĺžku 5 121 mm (201,6 palcov). Zaujímavosťou je, že automobil má viacprvkovú zadnú nápravu Multi-link nielen vzadu, ale aj vpredu. Vozidlo stojí na 19-palcových diskoch, má pohon všetkých štyroch kolies a na severoamerickom trhu sa predáva výhradne s benzínovým motorom 3.3L Twin Turbo V6 s max. výkonom 272 kW (365 k).
Z technického hľadiska je K900 zaujímavým modelom aj pre využívanie moderných materiálov rámu z ocele Advanced High Strength Steel (AHSS), pričom samotná kostra vozidla obsahuje 16 dodatočne spevnených oblastí pre lepšiu dynamiku jazdy a tichšiu jazdu. Interiér modelu K900 má rozsiahle kožené čalúnenie a veľkorysé priestorové pomery. Medzi vodičom a spolujazdcom je masívny tunel s odkladacím boxom s krídlovými dvierkami a hoci sa dozadu posadia traja pasažieri, stredové operadlo sa dá sklopiť do polohy lakťovej opierky so vstavanými ovládačmi klimatizácie, sedadiel a odkladacími priestormi.
Hlavný displej uprostred palubovky má uhlopriečku 12,3 palca. Používateľské rozhranie umožňuje pomerne rozsiahlu konektivitu, napríklad mobilom možno na diaľku odomykať a zamykať auto a využívať hlasové ovládanie pomocou platforiem Google Assistent a Amazon Alexa. Pokiaľ sa jedná o podporu asistenčných systémov, okrem všetkých v súčasnosti dôležitých funkcií si vie K900 poradiť s *čiastočne* autonómnym riadením počas jazdy na diaľnici (Highway Driving Assist – HDA), teda dodržiava rýchlosť podľa dopravného značenia, zachováva jazdu vo svojom pruhu a adaptívnym tempomatom zachováva bezpečnú vzdialenosť pred ďalším autom. V Spojených štátoch sa KIA K900 predáva od 59 900 amerických dolárov.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.