AXA na Slovensku končí, čo bude s jej povinným zmluvným poistením PZP?

Ak máte povinné zmluvné poistenie uzatvorené v spoločnosti AXA, venujte pozornosť nasledujúcej správe.
Vydané  Text: 
Odchod poisťovne AXA zo slovenského trhu je pre jej klientov prekvapením, hoci spoločnosť o tomto zámere informovala ešte minulý rok. Okrem Slovenska značka opúšťa aj Poľsko a Českú republiku. ### 1 miliarda eur a 750-tisíc Slovákov Jedna miliarda eur, to je kúpna cena, za ktorú spoločnosť AXA akvizovala iná značka, dobre známa UNIQA. UNIQA si takto zabezpečila neuveriteľných päť miliónov nových klientov, 800 miliónov eur na ich poistnom a až 21-tisíc nových zamestnancov. Na prvý pohľad je to dobrý biznis, ale každý biznis má aj svoje úskalia. 750-tisíc slovenských klientov značky AXA, ktorí majú v tejto poisťovni uzatvorené životné i neživotné poistenia, medzi nimi aj PZP, sa nebudú musieť obávať žiadnych problémov. Budú informovaní o tom, že UNIQA akvizovala portfólio značky AXA a tiež o prípadnom vplyve tejto akvizície na ich zmluvy. Očakávane však nenastanú zmeny, ktoré by neboli vopred klientmi odsúhlasené, ani klientom neprídu predvyplnené šeky s nečakane vyššou cenou povinného zmluvného poistenia. PZP je naďalej platné v rovnakom rozsahu, v akom sa aj uzatvorilo. UNIQA sa okrem uvedených poistení akvizíciou dostáva aj k ďalším aktívam Axy, ktorými sú penzijné fondy a servisné spoločnosti. Zaujímavosťou je, že aj napriek prebiehajúcim rokovaniam o akvizícii AXA iba pred niekoľkými dňami uviedla úplne nový produkt, poistenie na mieru pre HoppyGO P2P carsharing ([zdroj](https://www.axa.sk/o-nas/pre-media/archiv-tlacovych-sprav/2020/axa-pripravila-poistenie-na-mieru-pre-hoppygo-p2p/). Aj toto nové poistenie sa po novom začlení do portfólia značky UNIQA. CEO koncernu UNIQA Insurance Group Andreas Brandstetter privítal dohodu na transakcii takto: „Spoločnosti zastrešené v koncerne AXA poznáme už dlho. Výborne sa hodia k našej dlhodobej stratégii. Zameraním na profitabilný retailový obchod a s vyváženým produktovým portfóliom vhodne doplní naše doterajšie aktivity a posunú nás na piatu pozíciu v regióne strednej a východnej Európy.“ UNIQA v súčasnej dobe ako sedmička v oblasti CEE disponuje celoplošnou sieťou na 15 trhoch a obsluhuje aktuálne 6,8 miliónov retailových a firemných zákazníkov. Tým je schopná ponúknuť všetky poistné riešenia akýchkoľvek potrieb, uvádza oficiálna správa spoločnosti UNIQA. Dokončenie transakcie musia ešte schváliť príslušné úrady. UNIQA si pre prípravu transakcie prizvala poradenskú spoločnosť HSBC, dodáva sa na záver správy.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Bezpečná a pohodlná cesta autom na dovolenku

  • Cestovanie na dovolenku autom prináša slobodu a flexibilitu. Možnosť spontánneho zastavenia sa na krásnych miestach, objavovanie menej známych lokalít a možnosť preskúmať krajinu vlastným tempom sú len niektoré z výhod tohto spôsobu cestovania.

     Avšak, aby bola cesta bezpečná a pohodlná, je dôležité venovať pozornosť aj dôkladnej príprave a plánovaniu.  Ak aj vy patríte k milovníkom cesty autom, v tomto článku sa pozrieme na dôležité aspekty prípravy na dovolenku autom a tipy, ako zvýšiť bezpečnosť na ceste.