Terénna Alpine A110 SportsX posiela odkaz automobilkám: Žiadne športové SUV netreba

Každá automobilka vraj potrebuje SUV, aby prežila dobu. Ale aj športové modely, preto vyvíjajú a ponúkajú trhu športovo vyladené esúvečka. Napriek tomu, že sa športové SUV umiestňujú na popredných miestach v rebríčku najrýchlejších áut na vozovke Zeleného pekla, mnohí odborníci nie sú presvedčení, žepráve toto je smer, ktorým sa majú automobilky uberať. Keby venovali toľko úsilia vývoju… Prečítať celé
Vydané  Text: 

Každá automobilka vraj potrebuje SUV, aby prežila dobu. Ale aj športové modely, preto vyvíjajú a ponúkajú trhu športovo vyladené esúvečka. Napriek tomu, že sa športové SUV umiestňujú na popredných miestach v rebríčku najrýchlejších áut na vozovke Zeleného pekla, mnohí odborníci nie sú presvedčení, žepráve toto je smer, ktorým sa majú automobilky uberať. Keby venovali toľko úsilia vývoju ľahkých a nízkych modelov, zrejme by dosiahli na okruhu ešte lepšie výsledky ako ich výkonní SUV súrodenci. Jednoznačný odkaz, že športové SUV nemusia byť tou jedinou a správnou cestou, najnovšie posiela značka Alpine. Jej koncepčný automobil A110 SportsX je terénny špeciál využívajúci základ z modelu A110. Podobné variácie modelu A110 nie sú pre výrobcu novinkou, pripomeňme si napríklad Alpine A110 Cup Racecar (2018) alebo Alpine A110 Rally (2020). Verzia SportsX sa od nich líši nápadne – až o 60 mm vyššou svetlou výškou podvozka , ešte väčšou ako v prípade rally verzie A110 Rally s tristokoňovým 1,8 l Turbo. Inšpiráciu však nachádza hlbšie v minulosti, v pretekoch [1973 Monte Carlo Rally](https://www.google.com/search?q=alpine+a110+1973+monte+carlo&sxsrf=ACYBGNQmDbunjFTH9U0VZ4muI09FvrfbOA:1580457366027&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=KjX79QLZ1PoG4M%253A%252CkYF0VxxCmN5gSM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kQ1LgcenmHo4uRDkh3RA0c2jjamCA&sa=X&ved=2ahUKEwihtom_rq3nAhUPJ1AKHagsA70Q9QEwAHoECAUQBQ#imgrc=KjX79QLZ1PoG4M:), na ktorých sa vtedajšia A110 umiestnila na stupni víťazov. Podvozok je údajne prepracovaný dôslednejšie, nápravy boli napríklad rozšírené až o 80 mm. K tomu si pripočítajme oplastovanie spodných hrán, ktoré ešte viac povzbudzuje dojem o schopnosti jazdy terénom. Motor ale na rozdiel od verzie A110 Rally podľa všetkého vylepšením neprešiel, v Alpine A110 SportsX nachádzame 1,8-litrový štvorvalcový motor s max. výkonom 185 kW (~251 k) a max. krútiacim momentom 320 Nm. Možno to nie je fascinujúci údaj, ale medzi priority značky patrí aj nízka hmotnosť vozidla, čo dáva uvedeným údajom nový význam. Základová A110 váži 1 080 kg, ale s hmotnosťou konceptu SportsX sa už výrobca nepochválil. Očakávame, že bude *mierne vyššia*. Motor je konfigurovaný so 7-stupňovým automatom DTC. Keďže sa jedná o koncept, informácie o spustení predaja sú k dnešnému dňu irelevantné.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.