Tesla je druhá najpredávanejšia značka automobilov v Nórsku. Prvenstvo jej ušlo iba o 150 vozidiel.

Najlepšie predávanou značkou na nórskom trhu sa stal Volkswagen, čo nie je žiadnym prekvapením. Víťazstvo však iba tesne minulo Teslu, ktorú od prvenstva delilo **iba 150 predaných áut**.
Tesla dodala za minulý rok na nórsky trh celkom **18 978 automobilov**, čo je doteraz rekordné číslo. Najpredávanejším modelom bol Model 3, ktorého sa predalo až 15 683 kusov a stal sa tak najpredávanejším elektromobilom v Nórsku.
Za rok 2018 bol najpredávanejším elektromobilom Nissan Leaf a podiel elektromobilov na predajoch nových áut bol 31 percent. Za rok 2019 tento podiel narástol na 42 percent a očakáva sa, že za rok **2020 prekoná 50-percentnú hranicu**!
Celkovo sa v Nórsku v roku 2019 predalo 142 381 automobilov, takže svoje zastúpenie si tu našli aj iné značky elektromobilov, aj keď Tesla sa teší mimoriadnej obľube.
Splniť cieľ 50-percentného podielu elektromobilov na predajnosti nových áut sa nám síce zdá nereálny, ale vďaka pozitívnemu postoju k elektromobilite, dotáciám a rôznym výhodám, ktoré z vlastnenia elektromobilov vyplývajú, je práve Nórsko krajinou, ktorá by mohla túto hranicu pokoriť ako prvá.
Zdá sa, že Nórsko má dobre našliapnuté k splneniu ďalšieho odvážneho cieľa, ktorým je vytvoriť do roku 2025 trh s novými automobilmi, ktoré budú všetky bez emisií.
[GALLERY id=28976]

Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk