Maybach vstúpil do novej éry. Jeho prvé SUV je opulentné a výnimočne luxusné (+VIDEO)
Úchvatný vzhľad, výnimočný interiér, ohromujúci výkon pohonného systému. Keď sa bavíme o vozidle Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC, superlatívov skrátka nie je dosť.
Vydané , zverejnil ERIK STRÍŽ

Foto: • Text: Peter Orosz

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Pred vyše rokom značka Mercedes-Maybach ukázala svetu svoj koncept prvého esúvečka, ktoré dostalo nečakane atypický profil. Automobil vyzeral ako SUV-sedan – alebo ako obrovský sedan zásadne vyčnievajúci z radu limuzín. Tento počin Maybachu nebol len prvoplánovou snahou automobilky upútať pozornosť. Značka si aj takýmto spôsobom nepochybne chcela overiť, ako budú verejnosť a jej cieľová skupina reagovať na koncept a myslíme si, že v tomto prípade ani negatívne reakcie neboli vyslovene nežiadúce.
SUV-sedanu v štýle [Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury](https://www.autoviny.sk/novinky/118302/suv-sedan-dizajneri-z-maybachu-komu-tym-prospejete) sme sa síce nedočkali, namiesto toho značka Mercedes-Benz vyrobila superluxusnú verziu svojho najväčšieho SUV, Triedy GLS. Prichádza po tom, čo začiatkom roka značka predstavila modernizovanú verziu luxusnej limuzíny Mercedes-Maybach S.
Maybach sa teda definitívne vrátil a silnejší ako kedykoľvek predtým.
### Exteriér
Na prvý pohľad nápadná maska chladiča v sebe nemá zakomponovanú typickú trojcípu hviezdu, tá sa v malej verzii nachádza až na kapote. Ďalším výrazným prvkom je použitie chrómu nielen na samotnej maske, ale aj na nárazníku, bočných stĺpikoch a zadnej časti. Jednoznačnou rozpoznávacou črtou je tiež dvojfarebná karoséria.
Unikátne sú aj kolesá, ktoré sú 22-palcové, avšak predpokladá sa, že väčšina zákazníkov si priplatí za o palec väčšie disky, na ktorých je aj viac lúčov a dizajnom ladia s prednou maskou.
### Interiér

Redizajnom si prešla aj zadná časť kabíny, z ktorej výrobca odstránil tretí rad sedadiel, avšak rázvor 3 135 milimetrov zostal zachovaný, čím poskytuje oveľa väčší komfort pasažierom sediacim vzadu. Spolujazdci si môžu nastaviť sedadlá do rôznych polôh, vrátane polohy na spanie.
Nové sú tiež materiály v kabíne, ktoré sú oveľa kvalitnejšie a pocit luxusu a pohodlia zvyšujú aj masážne funkcie sedadiel.
Kokpitu dominuje jemná svetlá koža doplnená drevenými dekormi, hliníkové prvky a špičkové displeje infotainmentu MBUX – dve 12,3″ obrazovky vpredu a dve 15″ obrazovky vzadu.
Inzercia

Mercedes-Maybach GLS sa predáva v päťmiestnej verzii, avšak **najluxusnejšia verzia je štvormiestna**, keďže medzi zadnými sedadlami je ukotvená stredová konzola so stolčekom a vstavanou chladničkou s minibarom. Atmosféru luxusu tiež dotvára rozsiahla panoramatická strecha, cez ktorú môžete pozorovať nočnú oblohu a náladové osvetlenie či prémiové audio Burmester.
### Technické špecifikácie
Vozidlo sa bude predávať od začiatku iba v jedinej konfigurácii **600 4MATIC**. Jedná sa o mild-hybrid so základom v zážihovom osemvalci twin-turbo s objemom 4,0 litra, ktorému vypomáha 48 V palubná sieť.
Pohonná jednotka disponuje maximálnym výkonom **410 kW/558 koní** pri 6 000 otáčkach a max. **730 Nm** krútiaceho momentu od 2 500 do 5 000 otáčok.
**Deväťstupňová automatická prevodovka** krútiaci moment distribuuje na všetky štyri kolesá prostredníctvom systému **4MATIC**. Aj napriek hmotnosti **2,7 tony** dokáže auto zrýchliť z 0 na 100 km/h **pod 5 sekúnd** a dokáže dosiahnuť maximálnu rýchlosť 209 km/h.
Jediným tajomstvom zostáva aj naďalej cena tohto vozidla, ktoré by sa malo začať predávať v druhej polovici budúceho roka.

ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk