Ford ukázal Mustang na elektrinu. Je to ale crossover s dvomi kuframi (Ford Mustang Mach-E)

Ford ukázal, ako budú vyzerať automobily v nasledujúcich rokoch. Odkazy na minulosť sú silné, ale nie natoľko, aby prekonali trendy.
Vydané Text: 

Volá sa Ford Mustang Mach-E a hoci názvom a vzhľadom pripomína legendárne muscle car, v skutočnosti s ním nemá spoločné prakticky nič. Ford pristúpil k rozšíreniu modelového portfólia Mustangu po 55 rokoch a mieri veľmi vysoko – vo svojej medzinárodnej tlačovej správe dokonca konkrétne uvádza, že jeho model v akcelerácii dosahuje či prekonáva Porsche Macan (Turbo) a Porsche 911 GTS. To však nie sú elektromobily.
Okrem rozdielneho pohonu sa nový Ford bude ponúkať v množstve rôznych konfigurácií, v ktorom si zákazníci vyberú kapacitu akumulátorov, maximálne výkony motorov a teda aj dĺžku elektrického dojazdu. Ponúkne aj príplatkové prvky výbavy. V každom prípade sa však zákazníci budú musieť zmieriť s maximálnou konštrukčnou rýchlosťou 180 km/h. Ostatné technické parametre však budú vskutku pôsobivé.
Elektromobil pre masy Ford predviedol po pomerne dlhšej dobe otáľania, kedy sa do médií skôr iba sporadicky dostávali informácie, že elektrická novinka amerického výrobcu bude postavená na základoch Mustangu. Namiesto toho stojí na úplne novej podvozkovej platforme GE2, ktorá bude spoločná pre všetky budúce elektromobily výrobcu. Zaujímavosťou je, že okrem pohonu všetkých štyroch kolies bude k dispozícii aj pohon zadnej nápravy.
**Interiér** noviniek zásadným spôsobom vyčnieva z radu ostatných modelov značky. Na fotografiách sa Mustang Mach-E prezentuje v najlepšie vybavenej verzii s digitálnym prístrojovým panelom (10,2″ displej) a stredovou 15,5″ obrazovkou s dotykovým rozhraním SYNC 4. Zaujímavosťou je vertiálna orientácia tejto obrazovky v štýle, ktorý ponúkajú automobily značiek Renault či Tesla. Nemenej zaujímavý je tiež batožinový priestor. Keďže sa motory nachádzajú na nápravách (zadná alebo zadná+predná), batožinový priestor sa nachádza pod zadnými piatymi dverami a aj pod prednou kapotou. Vzadu sa jedná o kapacitu 400 litrov, zatiaľ čo vpredu je ďalších sto litrov. Popravde, týmto si nás Ford naozaj získal.
*Mimochodom, všimli ste si, že nikde na aute nie je logo Fordu a že auto nie je vybavené dverovými kľučkami?* **Základná konfigurácia Ford Mustang Mach-E (RWD)** ponúkne nasledovné technické údaje: * zadný pohon; * max. výkon motora **190 kW** (258 k); * max. krútiaci moment motora **415 Nm**; * max. kapacita akumulátorov **75,7 kWh**, 288 článkov; * akcelerácia 0-100 km/h za menej ako 8 sekúnd; * max. rýchlosť 180 km/h; * elektrický dojazd približne **400 km**; * podporovaná rýchlosť nabíjania, max. 115 kW; * odhadovaná cena **od 35 000 eur**. **Výkonnejšia konfigurácia Ford Mustang Mach-E 4 (AWD)** ponúkne nasledovné technické údaje: * pohon všetkých štyroch kolies; * max. výkon pohonnej sústavy **210 kW** (285 k); * max. výkon doplnkového predného elektromotora 50 kW (68 k); * max. krútiaci moment motora **415 Nm**; * max. kapacita akumulátorov **98,8 kWh**, 376 článkov; * akcelerácia 0-100 km/h: neuvedená; * max. rýchlosť 180 km/h; * elektrický dojazd približne **600 km**; * podporovaná rýchlosť nabíjania, max. 150 kW; * odhadovaná cena **od 55 000 eur**. **Najvýkonnejšia konfigurácia Ford Mustang Mach-E GT** ponúkne nasledovné technické údaje: * pohon všetkých štyroch kolies; * max. výkon pohonnej sústavy **342 kW** (465 k); * max. výkon doplnkového predného elektromotora 50 kW (68 k); * max. krútiaci moment motora **830 Nm**; * max. kapacita akumulátorov **98,8 kWh**, 376 článkov; * akcelerácia 0-100 km/h za menej ako 4 sekundy a GT Performance Edition za menej ako 3,5 sekundy; * max. rýchlosť 180 km/h; * elektrický dojazd približne **600 km**; * podporovaná rýchlosť nabíjania, max. 150 kW; * odhadovaná cena **od 75 000 eur**.




Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



ODPORÚČAME

Už poznáte kartu Jazdí celé Slovensko? Získate s ňou poistenie celej posádky, zľavy na STK, v servisoch, reštauráciách i autoškolách

  • Iba za 25 € ročne získate mimoriadne výhody, ako sú úrazové poistenie vodiča a posádky či zľavy do 20% v autoservisoch.

     Zľavy platia u viac ako 50 zmluvných partnerov ÚAMK a po registrácii v systéme u viac ako 1500 partnerov svetovej siete MyWord. Významnou časťou projektu je humanitárna pomoc - činnosť Detskej dopravnej nadácie, ktorej cieľom je pomáhať sirotám pozostalých, ktorých rodič, alebo rodičia zahynuli pri dopravnej nehode.
  • AUTOPRIEMYSEL

    Nečakaný obrat: Británia odkladá zákaz benzínových a naftových áut po tom, čo automobilky investovali miliardy do vývoja elektromobilov

  • Veľká Británia pôvodne plánovala zakázať predaj nových áut so spaľovacími motormi už za sedem rokov, teraz tento termín posúva.

     Premiér Rishi Sunak (na foto) upresnil aj to, ako to bude s predajom áut po roku 2035. Reakcie značiek KIA, FORD, VW a TOYOTA.
  • AKTUALITY

    Mladí hackeri za dva dni navrhli moderný systém pre vjazd vozidiel do historického centra Bratislavy

  • Podľa mestskej časti Bratislava-Staré Mesto súčasný systém registrácie a povoľovania vjazdu vozidiel do historického centra mesta nevyhovuje.

     Rezort s Campus Cowork zorganizovali hackathon, na ktorom mali mladé talenty aj skúsení IT profesionáli príležitosť navrhnúť riešenia zlepšujúce každodenný život občanov Ministerstvo investícií medzi študentov a IT nadšencov rozdelilo 6 000 eur.
  • MOTORISTICKÝ ŠPORT

    Maco Racing mal vo francúzskom Circuit Paul Ricard druhú najrýchlejšiu Yamahu. Bilancia pretekov Endurance World Championship 2023

  • Slováci opäť ukázali, že napriek menším lokálnym pomerom vedia vďaka talentu a spolupráci ľudí v tíme konkurovať najlepším na svete.

     Vo Francúzsku pritom štartovali z 22. miesta zo 47 zúčastnených tímov z celého sveta.  Bilancia je 6. vo svojej kategórii, 8. celkovo a 3. v nezávislých tímoch.
  • MAGAZÍN

    SUCCESS STORY. História modelu Renault Clio

  • Renault Clio je stelesnením umu francúzskych konštruktérov vyrobiť auto, ktoré dokáže osloviť mladých aj starších, ženy aj mužov, a to naprieč dekádami. S príchodom najnovšej generácie si poďme najprv zaspomínať na to, čo znamenalo Clio kedysi.

     Spomínate si na Renault Clio s motorom V6 v strede a pohonom zadných kolies? Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 10/2023