FIAT Chrysler si umelo zvyšoval predaje áut. Aký to bude mať vplyv na dohodu s Peugeotom?

Ak sa ukáže, že FCA skutočne falšovalo predaje, môže to mať zásadný vplyv na budúcnosť spolupráce s Groupe PSA.
Vydané  Text: 

BEST CARS 2020: Hlasujte za najlepšie autá roka!

Anketa, v ktorej o najlepších autách roka rozhodujete VY!

Taliansko-americký automobilový koncern FIAT Chrysler (FCA) sa možno dostal do veľkého problému. Po tom, čo ohlásil spájanie s francúzskym koncernom PSA Groupe, vyšlo zo správ agentúry Bloomberg obvinenie, že si umelo zvyšoval predaje vlastných áut. Mal tak dosiahnuť lepšie účtové výsledky, ktoré by boli argumentom pre správnosť spojenia FCA s Groupe PSA. [Bloomberg vo svojej správe uvádza](https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-11-12/chrysler-pressured-dealers-to-absorb-a-glut-of-unordered-cars), že FIAT Chrysler (FCA) mal svojim dílerom dodávať viac automobilov, ako reálne potrebovali a tieto vozidlá potom vo svojom účtovníctve evidoval ako predané. V skutočnosti však vozidlá stáli v priestoroch dílerstiev. Údajne sa pritom jedná o významné množstvá automobilov, podľa Bloombergu až o 40-tisíc kusov. Proti tejto údajnej stratégii FCA dnes protestujú aj samotní díleri, ktorí sa hnevajú, že celý problém s predajom automobilov, o ktoré na trhoch nie je záujem, padá na ich plecia. Uvedené správy prichádzajú práve v čase, keď čakáme na spojenie koncernov FCA a Groupe PSA. Pre mnohých bolo veľkým prekvapením, keď FCA preukázalo mimoriadny skok v predaji svojich áut práve v čase, keď sa mali všetky dokumenty poskytnúť Francúzom na zhodnotenie. Teraz sa ukazuje, že tento skok v predajoch mohol byť fingovaný. Pre FIAT Chrysler by takéto konanie nebolo debutové. [V septembri koncern FCA zaplatil pokutu](https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-11-12/chrysler-pressured-dealers-to-absorb-a-glut-of-unordered-cars) vo výške 40 miliónov eur za to, že špeciálne platil svojich dílerov v USA, aby falšovali čísla o predajnosti jednotlivých modelov. Ako sa táto nová kauza premietne do budúcej spolupráce medzi FCA a Groupe PSA, zatiaľ nevieme posúdiť. V každom prípade sú Francúzi v nezávideniahodnej situácie. Ich budúci strategický partner bol prichytený pri nekalých praktikách, ktoré sa týkajú kľúčových pilierov spolupráce.

FIAT a Peugeot rokujú o zlúčení. Vznikne tak štvrtá najväčšia automobilka

Po neúspešnom vyjednávaní s Renaultom začal koncern FCA rokovať s ďalším francúzskym výrobcom áut PSA Group.

Inzercia

Advertisement

Inzercia




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.