Aktuality

Pozrite si slovenský cenník Peugeotu 208! V základe stojí len 10 990 €, no za hlavný dizajnový prvok si musíte priplatiť.

Po dlhých mesiacoch od predstavenia sme sa konečne dozvedeli, koľko tento malý temperamentný Trnavčan vlastne stojí. Na Slovensku zaň zaplatíme minimálne 10 990 eur, pričom už základná verzia ponúka pomerne slušnú porciu výbavy. Nechýbajú všetky povinné bezpečnostné prvky ako napríklad airbagy či núdzové brzdenie. Viac ako 15“ oceľové disky zaujmú elektricky ovládané predné okná, manuálna klimatizácia, dotykové rádio so 4 reproduktormi a diaľkové ovládanie.

Hlavný dizajnový prvok a charakteristický rys celého auta v podobe levích zubov však v štandardnej výbave neočakávajte. LED denné svietenie v tomto tvare je dostupné až od výbavy Active, za ktorú zacvakáte o tisícku viac. Potešia zliatinové disky kolies alebo elektrické spätné zrkadlá. Palubnú dosku skrášli aj väčší sedempalcový dotykový displej infotainmentu.

Prečítajte si aj:


Ďalšie dva výbavové stupne už ladia celkový vzhľad auta do konkrétneho motívu. Na výber máte luxusne vyzerajúci Allure (od 14 990 €) s elektornickou parkovacou brzdou, parkovacími senzormi a automatickou klimatizáciou. Zaujímavosťou budú zadné svetlomety integrujúce LED technológiu.

Športovo ladený GT Line (16 990 €) už obsahuje Full LED technológiu, väčšie 17“ kolesá, špecifickú prednú masku chladiča a lesklé plastové lemy. V interiéri zaujmú anatomické sedadlá.

Peugeot 208 (2020)

Základ dostane pod kapotu dve pohonné jednotky. Benzín zastúpi atmosférický trojvalcový motor 1.2 PureTech s nepriamym vstrekovaním naladený na skromných 55 kW (75 k). Fleetoví zákazníci však uprednostnia skôr vznetový štvorvalec 1.5 BlueHDi s výkonom 75 kW (102 k). Silnejšie benzínové agregáty 1.2 PureTech s prepĺňaním a výkonmi od 74 kW do 96 kW sú viazané k vybavenejším verziám. Oba pritom môžete mať aj so samočinnou 8-stupňovou hydromeničovou prevodovkou Aisin.

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie