Lexus LFA možno príde s logom Toyoty a výkonom 1000 koní

Pred desiatimi rokmi Lexus predstavil produkčnú verziu modelu LFA. Z prvého japonského superauta sa stal skutočný hit. Okamžite získalo status legendy a dnes pri myšlienke naň túžobne vzdychá nejeden fanúšik športiakov. Možno, že nádej na nástupcu legendy nie je celkom márna.
Vydané  Text: 

Lexus LFA
Slová viceprezidenta Lexusu znejú nádejne: „**Zbožňujem toto auto, ale na to, aby som definitívne rozhodol, potrebuje podporu verejnosti. To nám pomôže vykročiť ďalej**,” vyjadril sa **Koji Sato** pre britský Autocar. Toto vyhlásenie však zároveň naznačuje, že automobilka v súčasnosti nepracuje na nasledovníkovi najextrémnejšieho modelu v dejinách značky. Model LFA sa pritom mal čím pochváliť – karosériou z dielov vystužených uhlíkovými vláknami, nezvyčajným zvukom a výnimočným motorom, benzínovým desaťvalcom 4,8 V10. Zážihový motor 1LR-GUE bol vyvinutý špeciálne pre tento model tak, že rozmermi pripomína typický motor V8, ale jeho hmotnosť je dokonca nižšia ako motora V6. Aj nadmieru kritický motoristický moderátor Jeremy Clarkson ho označil za najlepšie auto, v akom jazdil.
Interiér Lexusu LFA
### Nástupca so znakom Toyoty? V tejto chvíli možno sotva rátať so skorým návratom Lexusu LFA. Japonská značka však stále plánuje investovať do rýchlych a technicky vyspelých športových automobilov. Hovorí sa napríklad o silnejšej a extrémnejšej verzii kupé LC. Model LC F by mal získať výrazne vyšší výkon nad 600 koní a možno aj pohon všetkých kolies. Zakamuflované kupé, ktoré by mohlo byť práve týmto vozidlom, už zachytili na cestách. Ešte predtým Európsky patentový úrad zaregistroval značku LC F. Nepôjde však o celkom odlišný model vyrobený od nuly, ako to bolo v prípade Lexusu LFA.
Toyota GR Super Sport Concept, víťaz pretekov Le Mans 24h
Na novom športovom modeli pracuje aj Toyota, konkrétnejšie jej pretekárska divízia Gazoo Racing. Nové vozidlo s názvom GR Super Sport čerpá zo skúseností Toyoty z pretekov na dlhé vzdialenosti, napríklad na legendárnom Le Mans 24h. Auto má v budúcnosti reprezentovať značku na pretekárskych dráhach, ale má sa objaviť aj v cestnej verzii. ,
Toyota GR Super Sport Concept
Je pravdepodobné, že dostane hybridnú pohonnú jednotku s celkovým výkonom 1000 k. Testy dynamiky vozidla sú už v procese realizácie a nie je vylúčené, že práve tento model bude v istom zmysle nástupcom Lexusu LFA.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.