Za zápchy si vodiči môžu sami! Kvôli tomuto stojíme v kolóne:

Zápcha je každodenným chlebíkom priemerného vodiča vo väčších mestách. Problémy má nielen Bratislava, ale aj Košice, Prešov či Žilina. Jej tvorbu ovplyvňuje hneď niekoľko faktorov. **Tým hlavným je, samozrejme, hustota premávky. Ak sa k nej pridajú práce na ceste či nebodaj nehoda, tak si môžete rovno sklopiť sedadlo a na chvíľku zdriemnuť.** Ide však o objektívne dôvody,… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Zápcha je každodenným chlebíkom priemerného vodiča vo väčších mestách. Problémy má nielen Bratislava, ale aj Košice, Prešov či Žilina. Jej tvorbu ovplyvňuje hneď niekoľko faktorov. **Tým hlavným je, samozrejme, hustota premávky. Ak sa k nej pridajú práce na ceste či nebodaj nehoda, tak si môžete rovno sklopiť sedadlo a na chvíľku zdriemnuť.** Ide však o objektívne dôvody, ktoré bežný vodič nemôže zásadne ovplyvniť. Určite ste sa však stretli s nečakane hustou zápchou, ktorá po necelom kilometri zrazu skončila. **Autá len tak spomalili či priam zastavili bez toho, aby pred nimi došlo k nehode či inej výnimočnej situácii.** Tento druh zápchy spôsobujú väčšinou nedisciplinovaní a uponáhľaní vodiči, ktorí prechádzajú z jedného jazdného pruhu do druhého. V prípade menších odstupov totiž musí z bezpečnostných dôvodov auto, ktoré uponáhľaného vodiča púšťa, jemne zabrzdiť, aby si udržal dostatočný odstup od vozidla. Tým pádom však musia z rovnakého dôvodu spomaliť aj ďalšie autá idúce za púšťajúcim vozidlom a **vzniká spomaľovacia vlna, ktorá môže v určitých prípadoch zastaviť premávku úplne.** Vo veľkých mestách sa s týmto javom môžete stretnúť pravidelne. Väčšinou sa totiž k „myšičkovaniu“ odhodlá viac vodičov, čím sa tento efekt znásobuje. K spomaleniu dochádza aj v prípade predčasného zaradenia sa z pripájacieho pruhu. **Mnohí totiž nechcú zachádzať až na koniec pruhu, kde by mali využiť možnosť striedavého radenia,** a zaradia sa čo najskôr do prvej schopnej medzery.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.