McLaren vytvoril čosi výnimočné, superšport s 570-litrovým kufrom

Ak doteraz platilo, že superluxusné a supervýkonné autá majú aj supermalý kufor, McLaren GT je dokonalou výnimkou. Je to taká Octavia pre bohatých!
Vydané  Text: 
[GALLERY id=29945] V dokonalom pomere spája eleganciu, športovosť a praktickosť. McLaren GT je novým nesplniteľným snom všetkých chlapcov, ktorí túžia po úžasných autách. McLaren GT je modernou interpretáciou koncepcie Grand Tourer. S hmotnosťou 1 530 kg a dĺžkou 4,7 metra dosahuje maximálnu rýchlosť 326 km/h, akcelerácia z nuly na rýchlosť 100 km/h prebehne už za 3,2 sekundy (!) a rýchlosť 200 km/h dosiahne už za 9 sekúnd. Sú to veľmi pôsobivé údaje, však? Na zahodenie nie sú ani tie ostatné, veď posúďte: Prostredníctvom 7-stupňovej automatickej prevodovky SSG vodič ovláda dvakrát preplňovaný motor M840TE V8 so zdvihovým objemom 4,0 litra. Jeho maximálny výkon je 456 kW (620 k) a maximálny krútiaci moment famóznych 630 Nm. Tie sa motoru darí dosahovať v rozpätí 5 500 až 6 500 ot./min, lenže až 95 percent maximálneho krútiaceho momentu je k dispozícii v rozsahu 3 000 až 7 500 ot./min. Superšport stojí na pneumatikách P ZERO od značky Pirelli, základom sú 20-palcové disky vpredu a 21-palcové vzadu. [GALLERY id=29946] ### Batožinový priestor ako v Shooting Brake Keď McLaren GT prirovnávame k Octavii, veľmi mu tým krivdíme. Vieme. Ale 570-litrový batožinový priestor je porovnateľný práve s 590-litrovým kufrom v Octavii. Lepšie by bolo prirovnávať ho k Shooting Brake od prémiových značiek. GT od McLarenu sa však od všetkých zásadne líši jedným významným detailom: nájdete v ňom sedadlá iba pre vodiča a jeho spolujazdca. Rodinné auto od McLarenu teda zatiaľ „nehrozí“. Ako je vôbec možné, že sa do tohto 4,7-metrového vozidla s motorom uloženým za prednými sedadlami podarilo vyzbierať toľko priestoru? McLaren pripravil batožinové priestory hneď dva. Jeden menší je pod prednou kapotou práve tak, ako to má spravené napríklad Audi R8. Tento menší batožinový priestor má kapacitu nezanedbateľných 150 litrov a za a nad motorom je potom 420-litrová skriňa. Môžete v nej previezť náklad s dĺžkou až 185 centimetrov. Cena vozidla je primeraná jeho spoločenskej hodnote a technologickému vyhotoveniu: niečo vyše 200 000 eur.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.