Poznáme ceny elektrickej Kia e-Soul: Konečne ľudový elektromobil!

Elektrické MPV KIA e-Soul dostalo slovenské ceny a nás veľmi potešilo, že nie sú prehnané. Jedná sa o jeden z najdostupnejších plnohodnotných elektromobilov.
Vydané  Text: 

Nová Kia Soul je pre mnohých veľkým prekvapením. V prvom rade sa po generačnej modernizácii nezmenila na SUV, čo jej slúži ku cti, zachovala si charakter akéhosi MPV pre moderných aktívnych ľudí, ktorým navyše záleží na tom, aby z výfuku nevypúšťali karcinogény. Trh v Severnej Amerike si môže novinku zakúpiť aj so spaľovacími motormi, pre nás, Európanov, si však juhokórejská automobilka pripravila výhradne elektrické verzie modelu. Ten nesie príznačný názov e-Soul a cenou sa zaraďuje do skupiny najdostupnejších plnohodnotných elektromobilov na Slovensku. Prečo plnohodnotných? Predsa preto, lebo dnes si už môžete zadovážiť aj elektromobil s cenou okolo 13-tisíc eur, ale v skutočnosti sa jedná o elektrické štvorkolky s dizajnom napodobňujúcim osobný automobil. e-Soul je stopercentné auto vrátane 7-ročnej záruky a plnou bezpečnosťou. Výrazný dizajn predných partií, ako aj samotnej siluety vozidla z profilu, je iba začiatok toho, čím chce e-Soul zaujať. To najpodstatnejšie sa skrýva až v jeho vnútri: oceňujeme predovšetkým solídny batožinový priestor s kapacitou 315 litrov, respektíve 1 339 litrov po sklopení zadných sedadiel a elektrický dojazd na úrovni 277 až 452 kilometrov. Výbavu ako Bluetooth, FULL LED svetlomety, vyhrievané sedadlá, systémy pre sledovanie a udržiavanie v jazdnom pruhu, adaptívny tempomat s funkciou zastavenia a rozjazdu, zadné parkovacie senzory či dvojzónovú automatickú klimatizáciu a cúvaciu kameru **dostanete už vo výbave Gold**. Ak si priplatíte za výbavu Platinum, dostanete napríklad aj navigačný systém s 10,25″ obrazovkou, audiosystém Harman/Kardon či bezdrôtovú nabíjačku na mobil, dažďový senzor alebo systém manažmentu teploty batérií. KIA e-Soul sa na Slovensku predáva v troch verziách. Líšia sa technologickou výbavou, maximálnym výkonom elektrického motora a kapacitou akulumátorov, teda aj praktickým dojazdom. Jedná sa o nasledovné verzie: **KIA e-Soul GOLD**, max. výkon 100 kW (136 k), kapacita akumulátorov 39,2 kWh, cena **35 690 €**
**KIA e-Soul GOLD**, max. výkon 150 kW (204 k), kapacita akumulátorov 64,0 kWh, cena **39 490 €**
**KIA e-Soul PLATINUM**, max. výkon 150 kW (204 k), kapacita akumulátorov 64,0 kWh, cena **41 290 €**




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.