KIA Sportage MAX: V čom je iná od ostatných verzií?
V čom spočíva rozdiel medzi najlacnejšou a najdrahšou KIA Sportage? A kam medzi ne zapasovala edícia MAX?
Vydané , zverejnil ERIK STRÍŽ

Foto: • Text: Redakcia (s)

Foto: Pixabay/autor • Text: Peter Orosz

Foto: • Text: David Hecl

### PORADŇA: Poradca pri kúpe KIA Sportage
KIA Sportage patrí medzi najobľúbenejšie stredne veľké SUV predávané na Slovensku. Vyniká vysoko estetickým zovňajškom, hodnotným interiérom, pestrou technologickou výbavou a vysokou bezpečnosťou, pričom výrobca na všetky verzie, teda aj tie najlacnejšie, ponúka až 7-ročnú záruku.
Sportage sa snaží získať priazeň zákazníkov v segmente, ktorý je vysoko konkurenčný. Nachádzame v ňom nielen jeho koncernového kolegu s písmenom H v logu, ale aj modely európskych a japonských výrobcov.
Dnes je možné zadovážiť si Kiu Sportage za minimálne 20 190 €, čo je verzia s motorom 1,6 GDI s max. výkonom 97 kW (132 k), manuálnou 6° prevodovkou a výbavou SILVER. Technologicky i motoricky najvyspelejším variantom je ten s cenou 36 990 €, patrí mu výbava GT LINE, naftový hybridný pohon 2.0 CRDi + 48V (Mild hybrid) a automatická prevodovka.
Aktuálne predajcovia ponúkajú bonusy vo výške 1 300 eur, ktoré platia aj na uvedené verzie. V prípade špeciálnej edície s názvom MAX je k bonusu pripočítaná ešte výbava v hodnote 1 100 eur zadarmo, čo znamená celkové zvýhodnenie až 2 400 eur.
Dokonalým sprievodcom pri kúpe KIA Sportage je samotný konfigurátor, ktorý vám ponúkne na výber zo všetkých motorov, prevodoviek, výbav, farebných schém a doplnkových paketov.
### SILVER

Začíname na základnej konfigurácii esúvečka, ktorá práve teraz stojí 18 890 eur. Už v tejto úrovni výbavy s názvom SILVER dostanete napríklad cúvaciu kameru, denné LED svetlá, pneu 225/60 R17 a disky z ľahkej zliatiny, 7” centrálny displej, Bluetooth či manuálnu klimatizáciu. Ale napríklad tempomat dostanete až po dokúpení paketu Silver Pack. Pre výbavu SILVER sú na výber benzínové i naftové motory, ale nie hybrid.
Základom je benzínový motor 1.6 GDi (97kW/132 kW) a 6° manuál. Za preplňovaný benzínový 1,6 T-GDI poháňajúci všetky kolesá s max. výkonom 130 kW (177 k) zaplatíte 23 690 eur, resp. 22 390 eur po odpočítaní bonusu. Jediný naftový motor ponúkaný v tejto výbave je dobre známy 1,6 CRDi s neveľkým max. výkonom 85 kW (115 k). Jedná sa o vôbec najslabší z ponúkaných motorov.
### GT LINE

Najdrajšia verzia Kia Sportage je tá vo výbave GT LINE za cenníkových minimálne 33 690 eur, prípadne o 1 300 eur menej po započítaní aktuálneho bonusu. GT LINE je už takmer plnka, dostanete prakticky všetko vrátane bi-xenónových svetlometov s ostrekovačom a natáčaním do zákrut, dostanete aj kožené sedadlá, estetický balíček karosérie GT Line, bezdrôtové nabíjanie smartfónu, prémiový audio systém JBL®, navigačný systém s 8″ dotykovým LCD displejom, 360° kameru, podporu Apple CarPlay / Android Auto. Ak by ste ale chceli napríklad asistent predchádzania čelným zrážkam, adaptívny tempomat či ventilované sedadlá, musíte si priplatiť na GT Line pack za 1 890 eur.
Základnou motorizáciou úrovne výbavy GT LINE je benzínový motor 1.6 T-GDi 130kW / 177k 4WD so 7° automatikou, najdrahším motorickým variantom je naftový hybrid 2.0 CRDi + 48V 136kW / 185k 4WD A8 za 35 690 eur (po započítané bonusu 1 300 eur).
### MAX

Momentálne sa Kia Sportage predáva aj vo výbave MAX. Táto edícia je akýmsi ideálnym kompromisom medzi cenou a výbavou, pričom techniku v hodnote 1 100 eur dostanete zdarma. Jedná sa o napríklad o nasledovnú techniku a výbavu:
* Navigačný systém so 7″ dotykovým LCD displejom
* Aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu LKAS
* Systém monitorovania dopravných značiek SLIF
* Systém monitorovania únavy vodiča DAW
* Asistent pre automatické prepínanie diaľkových svetiel HBA
* Impulzné ovládanie okna spolujazdca
* Interiérové doplnky v lesklej čiernej farbe
Cena akčného modelu MAX sa pohybuje v rozpätí 21 890 eur za 1.6 GDi 97kW / 132 kW 2WD M6 až 29 290 eur za 1.6 CRDi 100kW / 136k 4WD A7 DCT. Nami odporúčanou verziou je benzínový motor s automatikou a pohonom všetkých kolies 1.6 T-GDi 130kW / 177k 4WD A7DCT za 27 590 eur. Všetky tieto uvedené ceny sú už po započítaní aktuálneho bonusu 1 300 eur.
Za metalický a perleťový lak si v každom prípade priplatíte 550 eur.
Nech sa už rozhodnete pre akúkoľvek motorizáciu, vždy ušetríte minimálne spomínaných 1 100 eur, prípadne ak stihnete využiť bonus, tak dovedna 2 400 eur. To môže byť dosť silný argument pre kúpu, respektíve dôvod na navštívenie predajcu už teraz.
[GALLERY id=29573]

ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk