Revolučná batéria Innolith umožní elektromobilom dojazd až tisíc kilometrov

Okrem vysokej energetickej výťažnosti sú batérie novej generácie bezpečnejšie a jednoduchšie na výrobu.
Vydané Text: 

Jedným z limitujúcich faktorov súčasných elektromobilov je ich dojazd. V tejto “disciplíne” môžu elektrické vozidlá zatiaľ len ťažko konkurovať autám so spaľovacími motormi, je teda pochopiteľné, že na vývoji lepších akumulátorov pracujú nielen automobilky, ale aj nezávislé spoločnosti. S údajným prelomom v danej oblasti teraz prichádza nemecká firma Innolith, ktorá oznámila, že v laboratóriu vyvíja dobíjateľnú batériu s energetickou hustotou 1000 Wh/kg . Súčasné elektromobily by s takými akumulátormi mali bez problémov prejsť na jedno nabitie aj viac ako tisíc kilometrov. Ale ako to už pri podobných projektoch “revolučných batérií” býva, takéto pútavé údae dosahujú v laboratóriu. Stále je však možné, že po rokoch vývoja doženú lithium-iónové batérie, ktoré sa evolučne tiež stále vylepšujú. Tvorcovia sa popýšili tvrdením, že je ich riešenie jednoduché na výroby, ekonomicky výhodné a navyše má celú paletu ďalších výhod. Dlhšia dojazdová vzdialenosť nie je jedinou výhodou novej technológie z Nemecka. Vďaka tomu, že sa pri výrobe nepoužívajú žiadne drahé exotické materiály, môžu výrobcovia (a teda snáď aj zákazníci) počítať s doslova “radikálnym” znížením nákladov. Teraz príde fráza ako z telešopingu, ale z hľadiska výhod to **ešte stále nie je všetko!** Innolith používa nehorľavý anorganický elektrolyt, čo znamená vyššiu bezpečnosť v porovnaní s dnes bežne používanými akumulátormi, ktoré používajú horľavý a organický elektrolyt.
Akumulátory Innolith Energy Battery sa na trh dostanú najprv v Nemecku ako súčasť pilotného projektu. Neskôr bude technológia pravdepodobne licencovaná ďalším významným výrobcom batérií a automobilov. Očakáva sa, že vývoj, uvedenie do komerčného predaja a popularizácia potrvajú tri až päť rokov. V licenčných zmluvách si firma plánuje ponechať kontrolu nad všetkými dodávkami špeciálnych chemikálií, aby chránila svoje technologické postupy a výrobné tajomstvo. Revolučný akumulátor je výsledkom niekoľkoročnej práce odborníkov firmy Innolith, ktorí sa primárne zamerali na anorganické elektrolyty a ich aplikáciu v dobíjateľných batériách. Testy ukázali schopnosť absolvovať viac ako 55-tisíc cyklov úplného vybitia, čo je desaťkrát až stokrát viac ako umožňujú dnes používané lítium-iónové batérie.
**Áno, myslíme si to isté, čo vy: znie to až priveľmi dobre**. Vždy, keď sa na internete objaví podobná novinka, zvyčajne všetky informácie o nej prichádzajú od jej výrobcu a preto sa jedná zvyčajne o veľmi pozitívne správy. Ako sa technológia ujme na trhu, či bude v praxi schopná dodávať dostatok energetickej výťažnosti a či budú jej ceny nastavené rozumne, ukážu až nasledujúce roky. Len pre zaujímavosť, bežná Tesla Model S 100D dokáže s existujúcimi plne nabitými akumulátormi prejsť vzdialenosť okolo 540 kilometrov. Ak by namiesto nich dostala batérie Innolith Energy Battery, mala by zvládnuť na jedno nabitie až 970 kilometrov .








Pokračujte na ďalší príspevok »



ODPORÚČAME

Už poznáte kartu Jazdí celé Slovensko? Získate s ňou poistenie celej posádky, zľavy na STK, v servisoch, reštauráciách i autoškolách

  • Iba za 25 € ročne získate mimoriadne výhody, ako sú úrazové poistenie vodiča a posádky či zľavy do 20% v autoservisoch.

     Zľavy platia u viac ako 50 zmluvných partnerov ÚAMK a po registrácii v systéme u viac ako 1500 partnerov svetovej siete MyWord. Významnou časťou projektu je humanitárna pomoc - činnosť Detskej dopravnej nadácie, ktorej cieľom je pomáhať sirotám pozostalých, ktorých rodič, alebo rodičia zahynuli pri dopravnej nehode.
  • AUTOPRIEMYSEL

    Nečakaný obrat: Británia odkladá zákaz benzínových a naftových áut po tom, čo automobilky investovali miliardy do vývoja elektromobilov

  • Veľká Británia pôvodne plánovala zakázať predaj nových áut so spaľovacími motormi už za sedem rokov, teraz tento termín posúva.

     Premiér Rishi Sunak (na foto) upresnil aj to, ako to bude s predajom áut po roku 2035. Reakcie značiek KIA, FORD, VW a TOYOTA.
  • AKTUALITY

    Mladí hackeri za dva dni navrhli moderný systém pre vjazd vozidiel do historického centra Bratislavy

  • Podľa mestskej časti Bratislava-Staré Mesto súčasný systém registrácie a povoľovania vjazdu vozidiel do historického centra mesta nevyhovuje.

     Rezort s Campus Cowork zorganizovali hackathon, na ktorom mali mladé talenty aj skúsení IT profesionáli príležitosť navrhnúť riešenia zlepšujúce každodenný život občanov Ministerstvo investícií medzi študentov a IT nadšencov rozdelilo 6 000 eur.
  • MOTORISTICKÝ ŠPORT

    Maco Racing mal vo francúzskom Circuit Paul Ricard druhú najrýchlejšiu Yamahu. Bilancia pretekov Endurance World Championship 2023

  • Slováci opäť ukázali, že napriek menším lokálnym pomerom vedia vďaka talentu a spolupráci ľudí v tíme konkurovať najlepším na svete.

     Vo Francúzsku pritom štartovali z 22. miesta zo 47 zúčastnených tímov z celého sveta.  Bilancia je 6. vo svojej kategórii, 8. celkovo a 3. v nezávislých tímoch.
  • MAGAZÍN

    SUCCESS STORY. História modelu Renault Clio

  • Renault Clio je stelesnením umu francúzskych konštruktérov vyrobiť auto, ktoré dokáže osloviť mladých aj starších, ženy aj mužov, a to naprieč dekádami. S príchodom najnovšej generácie si poďme najprv zaspomínať na to, čo znamenalo Clio kedysi.

     Spomínate si na Renault Clio s motorom V6 v strede a pohonom zadných kolies? Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 10/2023