Kompletný zoznam nebezpečných autosedačiek. Niektoré môžu vaše dieťa aj zabiť.
Slovenská obchodná inšpekcia odhalila pri kontrole až päť nebezpečných autosedačiek dostupných na slovenskom trhu. Ktoré to sú a čo robiť, ak ich vlastníte?
Vydané Text: Redakcia
Výrobcovia nebezpečných autosedačiek sú z Poľska, Bulharska, Číny a patrí k nim dokonca aj jedna prémiová značka z Nemecka. Ide o tieto značky a typy autosedačiek: ### Detský zadržiavací systém Avionaut Glider Royal Fit **Krajina pôvodu**: Poľsko
**Príčiny nebezpečnosti**: Hrozí riziko zadusenia alebo popálenia dieťaťa.
Po dynamickej skúške centrálny zámok pasov DZS nebolo možné otvoriť. Táto skutočnosť môže spôsobiť nebezpečnú situáciu, keď nebude možné po nehode vyprostiť dieťa z vozidla. ### Detský zadržiavací systém Automax **Krajina pôvodu**: Čína
**Príčiny nebezpečnosti**: Hrozí riziko poranenia hlavy a krčnej chrbtice dieťaťa.
Pri dynamickej skúške došlo k prasknutiu spodnej plastovej časti DZS v mieste aretácie bezpečnostným pásom vozidla. Táto prasklina vytvára ostré hrany, ktoré by mohli poškodiť (prerezať) bezpečnostný pás, ktorý uchytáva DZS na sedadle vozidla, v dôsledku čoho by takéto prasknutie mohlo byť príčinou nárazu na prekážku vo vozidle s následným poranením hlavy alebo krčnej chrbtice dieťaťa. ### Detský zadržiavací systém Concord Transformer X-Bag **Krajina pôvodu**: Nemecko
**Príčiny nebezpečnosti**: Hrozí riziko poranenia hlavy a krčnej chrbtice dieťaťa.
Pri dynamickej skúške došlo k posunutiu operadla DZS smerom nadol. V reálnom prípade by tento posuv mohol spôsobiť poranenie hlavy alebo krčnej chrbtice dieťaťa pri spätnom náraze. Ďalšou možnosťou poranenia po náraze, hrozí rotáciou tela dieťaťa okolo bezpečnostného pásu, alebo vyšmyknutím (vypadnutím) tela dieťaťa z DZS. ### Detský zadržiavací systém Chipolino Como **Krajina pôvodu**: Bulharsko
**Príčiny nebezpečnosti**: Hrozí riziko poranenia hlavy a krčnej chrbtice dieťaťa.
Zdeformovaním spodnej plastovej časti DZS pri dynamickej skúške došlo k prekročeniu limitu posunutia hlavy figuríny v smere dopredu, v dôsledku čoho by takýto posun v reálnom prípade mohol byť príčinou nárazu a poranenia hlavy alebo krčnej chrbtice dieťaťa. ### Detský zadržiavací systém Coto Baby Jazz **Krajina pôvodu**: výrobca Čína, dovozca Poľsko
**Príčiny nebezpečnosti**: Hrozí riziko poranenia hlavy a krčnej chrbtice dieťaťa a hrozí riziko udusenia dieťaťa a riziko popálenia po nehode.
Poruchou plastového rámu DZS pri dynamickej skúške došlo k prekročeniu limitu posunutia hlavy figuríny v smere dopredu, v dôsledku čoho by takýto posun v reálnom prípade mohol byť príčinou nárazu a poranenia hlavy dieťaťa alebo krčnej chrbtice. Po dynamickej skúške došlo k prekročeniu limitu otváracej sily zámku. Tento nedostatok by mohol mať negatívny vplyv na vyprostenie dieťaťa z interiéru vozidla po nehode.
Všetci výrobcovia a predajcovia dostali **zákaz dodávky a predaja autosedačiek** s povinnosťou stiahnuť nebezpečný výrobok z trhu a informovať o ňom spotrebiteľov aj o možnosti vrátiť výrobok späť. Ak ste si daný výrobok zakúpili, Slovenská obchodná inšpekcia odporúča, aby ste ho prestali používať a vrátili ho späť do predajne, pričom máte právo na vrátenie kúpnej ceny produktu.
Zdroje informácií:
www.soi.sk
www.tvnoviny.sk
ODPORÚČANÉ
Na týchto smrteľných cestách zomiera množstvo ľudí!
Križiacka výprava na kolesách či orgazmus z jazdy? Do ktorej skupiny patríte vy?
Šialenstvo, adrenalín či nevyhnutnosť, na mieste je vždy obozretnosť.Odrovná elektromobily na batériu? Alpine má motor spaľujúci vodík! Prototyp pretekárskeho Alpenglow Hy4
Pretekárske auto budúcnosti alebo reálna perspektíva pre všetkých motoristov, ktorí odmietajú elektrifikáciu?
Pojazdné laboratórium pohonnej techniky prekvapilo nielen dizajnom.Mesto schválilo kontroverzné rozšírenie továrne značky Tesla. Ročne v nej vyrobí milión áut
Po tom, čo sa minulý týždeň v Nemecku stretli aktivisti proti Tesle s políciou, miestni poslanci včera podporili plán Elona Muska urobiť jedinú európsku Gigafactory Tesly ešte väčšou.
Tesla mieni v továrni vyrábať až milión áut ročne.TEST CUPRA Leon ST 2,0 TDI 4DRIVE: CUPRA s naftou? Prečo nie!
CUPRA Leon ST s naftovým motorom a pohonom všetkých štyroch kolies? Nemusí ísť o zlú voľbu, pokiaľ viete, čo chcete.
Je nafta v temperamentnej CUPRA dorbou voľbou? Poteší spotreba a fakt, že auto má pohon všetkých kolies.Nové 100 % clo na elektromobily z Číny bude realitou! A to je len začiatok
Americký automobilový priemysel a regulačné orgány sa obávajú, že ak sa čínske elektrické vozidlá dostanú do Spojených štátov, domáce značky im nebudú schopné konkurovať. Bidenova administratíva však údajne dospela k tomu, čo považuje za riešenie: Na čínske elektrické vozidlá zavedie plné 100-percentné dovozné clo.
Prišla nová Škoda Octavia: Návrat k nápadným svetlám, nový interiér a vylepšené motory
Zverejňujeme ceny, oficiálne informácie, fotky aj podrobnosti o motorizáciách.
Vodič vykázal matku s dieťaťom z autobusu, pretože plakalo. Je toto možné aj u nás?
Dieťa plakalo a kričalo. Ženu preto vodič vyzval, aby aj s dieťaťom vozidlo opustili. Niektorí ľudia stoja na strane vodiča, iní matky. Mohlo by sa toto stať aj na Slovensku?
Budú spaľovacie motory montovať aj do elektromobilov? Nechávajú si otvorené zadné dvierka
Automobilky menia svoje plány.
Opel práve odhalil 7-miestne SUV FRONTERA s extrémnou nosnosťou strechy – aby ste na ňom mohli stanovať
Model nemeckej značky, ktorú vlastní automobilový gigant Stellantis, bude na európskom trhu ponúkaný s hybridnými a plne elektrickými pohonnými jednotkami.
Prvá elektrifikovaná 911 je na okruhu Nürburgring rovnako rýchla ako 911 Turbo S s výkonom 641 k!
Už 28. mája spoznáme nové hybridné Porsche 911 oficiálne. Dovtedy pre nás automobilka pripravila niekoľko mimoriadnych fotografií.
Silný rok nemeckej značky so štyrmi debutmi.