Kórejská reklama od Kie trafila správnu strunu: pripomenula naše vlastné detstvo, výsledkom je naozaj pekné video

Ak si myslíte, že ázijské reklamy sú čudné a bláznivé, táto reklama na KIA Soul poukazuje na presný opak. Aj reklama na auto môže byť kreatívna a pekná.
Vydané Text: 

Každý z nás chcel v detstve niečo postaviť. Začínali sme pri legu a drevených stavebniciach, pokračovali vonku na dvore s drevenými doskami a klincami, neskôr sme sa rozhodli použiť aj skrutky, matice, kľúče, snažili sme sa pochopiť princíp páky, kladky, ozubených kolies. Mňa osobne v detstve najviac zaujal obyčajný bicykel. No nie je úžasné, že vďaka jednej reťazi, dvom ozubeným kolesám a pedálom môžete prejsť rýchlo a bez akéhokoľvek motora aj desiatky a stovky kilometrov? Bicykel ma fascinuje dodnes pre svoju jednoduchosť, efektívnosť a spoľahlivosť. Babky na dedinách dodnes jazdia do kostola a obchodu na Sobi 20 a budú na nich bez akejkoľvek údržby jazdiť ďalších dvadsať rokov. Reklama, ktorá predstavuje úplne novú generáciu vozidiel KIA Soul, je určená pre kórejský trh, ale vieme ju oceniť aj my v konzervatívnej Európe, pretože sa nás dotýka práve prostredníctvom vyššie zmieneného detstva a objavovania. Recept na úspech reklamy je v tomto prípade jednoduchý: vyhnúť sa gýču, ponúknuť príbeh, najlepšie predstavený chlapcom so snom postaviť vlastnú štvorkolku a do toho odprezentovať nové auto, ktoré naplní všetky túžby tohto pôvodne malého chlapca, ktorý v Soule vyrastie. Samozrejme, v reklamách sa kreativite medze nekladú a preto je kórejský Soul výsledkom spojenia drevenej štvorkolky a mimozemskej technológie, ktorá sa na Zem dostala po dopade vesmírnej lode. KIA Soul sa na našom trhu bude predávať výhrane ako elektromobil, iné trhy počítajú aj s verziami so spaľovacím motorom. Táto reklama je určená na prezenciu verzie SOUL BOOSTER.
Nová KIA e-Soul (foto: Rudolf Banecký pre Autoviny.sk)
### Elektrická Kia Soul EV Nová Kia Soul EV ponúkne štyri jazdné režimy Eco, Comfort, Sport and Eco+, čím by mala byť jazda na elektromobile ešte zábavnejšia ako kedykoľvek predtým. V praxi toto smelé marketingové vyhlásenie naznačuje, že jazdné režimy prešli vývojom, ktorý optimalizoval vyváženie výkonu elektrického pohonu tak, aby spĺňal požiadavky na rôzne štýly jazdy. Ak budete mať ako vodič záujem o maximálne úspornú jazdu, budete využívať Eco+ a v prípade, že budete chcieť z auta vyťažiť čo najviac, aktivujete Sport. Comfort bude tradičnou zlatou strednou cestou, ktorá ponúkne optimálne vyváženie dynamiky a úspornosti. Samostatnou kapitolou je funkcia Smart Eco Pedal, ktorá umožní inteligentné riadenie elektrického pohonu. Pútavý stredový displej s uhlopriečkou 10,25 palcov osloví čiernobielym grafickým spracovaním užívateľského rozhrania (UI), ponúkne pripojiteľnosť na Apple CarPlay a Android Auto, Bluetooth konektivitu s hlasovým ovládaním.
Nová KIA e-Soul (foto: Rudolf Banecký pre Autoviny.sk)
Elektrická Kia Soul EV disponuje vyspelým balíčkom asistečných systémov, ktorý dostal názov Kia Drive Wise. Jedná sa o zbierku nasledovných technológií: * Forward Collision Warning (FCW) * Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) * Lane Departure Warning (LDW) * Lane Keeping Assist (LKA) * Driver Attention Warning (DAW) * Smart Cruise Control with Stop & Go * Blind Spot Collision Warning (BSW * Rear Cross-Traffic Collision Warning * Parking Distance Warning – Reverse only
Nová KIA e-Soul, interiér (foto: Rudolf Banecký pre Autoviny.sk)
Elektromobil je napájaný batériou s výkonom 64 kWh, čím sa vyvracajú pôvodné špekulácie, že tento batériový set bude vyhradený iba pre Kia Niro EV a Hyundai Kona EV. Maximálny výkon elektrického pohonu dosahuje 150 kW (201 k).

Fotogaléria: Nová Kia Soul stavila na agresívny ostrý dizajn

Kia Soul s modelovým rokom 2020 bola predstavená iba jeden deň po tom, čo sa internetom začala šíriť fotografia jej nemaskovaných predných partií. Úplne nový Soul je výrazne modernejší, vyzerá agresívnejšie, súčasne si model zachoval svoje typické črty i charakter šikovného a imidžového mestského automobilu. Novinka sa predstavuje vo verzii so spaľovacím motorom a tiež ako stopercentný elektromobil.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



LEGISLATÍVA

Namiesto 3,5 tony má byť nový štandard 1,8 tony. Na jazdu v SUV budete musieť spraviť nový vodičák B+, návrh je už na stole (aktualizované)

  • Nové opatrenia počítajú aj s prísnejším posudzovaním podľa veku vodičov – starší by boli kontrolovaní prísnejšie a do 21 rokov by ste za volant SUV ani nesadli.

     Návrh počíta aj s úpravou maximálnej rýchlosti v EÚ na 130 km/h 
  • ODPORÚČAME

    Už poznáte kartu Jazdí celé Slovensko? Získate s ňou poistenie celej posádky, zľavy na STK, v servisoch, reštauráciách i autoškolách

  • Iba za 25 € ročne získate mimoriadne výhody, ako sú úrazové poistenie vodiča a posádky či zľavy do 20% v autoservisoch.

     Zľavy platia u viac ako 50 zmluvných partnerov ÚAMK a po registrácii v systéme u viac ako 1500 partnerov svetovej siete MyWord. Významnou časťou projektu je humanitárna pomoc - činnosť Detskej dopravnej nadácie, ktorej cieľom je pomáhať sirotám pozostalých, ktorých rodič, alebo rodičia zahynuli pri dopravnej nehode.
  • AUTOPRIEMYSEL

    Nečakaný obrat: Británia odkladá zákaz benzínových a naftových áut po tom, čo automobilky investovali miliardy do vývoja elektromobilov

  • Veľká Británia pôvodne plánovala zakázať predaj nových áut so spaľovacími motormi už za sedem rokov, teraz tento termín posúva.

     Premiér Rishi Sunak (na foto) upresnil aj to, ako to bude s predajom áut po roku 2035. Reakcie značiek KIA, FORD, VW a TOYOTA.
  • AKTUALITY

    Mladí hackeri za dva dni navrhli moderný systém pre vjazd vozidiel do historického centra Bratislavy

  • Podľa mestskej časti Bratislava-Staré Mesto súčasný systém registrácie a povoľovania vjazdu vozidiel do historického centra mesta nevyhovuje.

     Rezort s Campus Cowork zorganizovali hackathon, na ktorom mali mladé talenty aj skúsení IT profesionáli príležitosť navrhnúť riešenia zlepšujúce každodenný život občanov Ministerstvo investícií medzi študentov a IT nadšencov rozdelilo 6 000 eur.