VIDEO: Tak títo chodci mali viac šťastia ako rozumu! Aké sú povinnosti chodcov v cestnej premávke?

Absencia vodičského preukazu chodcov neospravedlňuje!
Vydané  Text: 

Hlavu máme namierenú do smartfónu, ponárame sa do virtuálneho sveta… Keď tu zrazu príde prekážka reálneho sveta – **prejsť cez cestu.** V normálnom prípade smartfón odložíme **a plne sa venujeme situácií na ceste. Obzvlášť keď ideme mimo prechodu pre chodcov.** Ľudia vo videu však túto situáciu podcenili, a sami sa takmer stali účastníkmi dopravnej nehody. Jednoducho, podcenili situáciu na cestách. Vybehli spoza auta, nepozorne, neopatrne… Častokrát v zlých poveternostných podmienkách, kedy je náročné pre vodičov ubrzdiť. **Avšak to, že človek nemá vodičské oprávnenie na vedenie motorového vozidla ešte neznamená, že nemusí ovládať pravidlá cestnej premávky.** Tie si pripomenieme nižšie v článku.

Štatistika hovorí jasne

Za rok 2018 boli štvrtým najčastejším dôvodom smrteľných dopravných nehôd práve tí najzraniteľnejší – chodci. Hlavné príčiny smrteľných dopravných nehôd za uplynulý rok: 1. porušenie povinnosti vodiča 2. nedovolená rýchlosť jazdy 3. nesprávny spôsob jazdy 4. porušenie osobitných ustanovení o chodcoch 5. nesprávne predchádzanie

Na zamyslenie

Nie je jednoduchšie na pár minút odignorovať správy na Messengeri, ako spôsobiť dopravnú nehodu a vo vážnom prípade už neodpísať vôbec?

Polícia vyhlásila súťaž pre deti a mládež, v hre sú aj vodičáky

Súťaž má okrem odovzdaných cien preventívny charakter.

Poďme si pripomenúť zopár pravidiel, ktoré platia pre chodcov

1. Chodec je povinný používať predovšetkým chodník. Po chodníku sa chodí vpravo. Tam, kde chodník nie je, alebo je neschodný, chodí sa po ľavej krajnici 2. Chodci smú ísť po okraji vozovky maximálne dvaja, nesmú ale ohroziť cestnú premávku – obzvlášť pri zníženej viditeľnosti alebo za zvýšenej premávky 3. Za zníženej viditeľnosti musí mať chodec idúci po okraji vozovky na sebe viditeľne umiestnené reflexné prvky. 4. Pri prechádzaní cez cestu je chodec povinný prednostne použiť priechod pre chodcov, nadchod alebo podchod. (Na priechode sa chodí vpravo) 5. Chodec nesmie vstupovať na vozovku, ak vzhľadom na rýchlosť a vzdialenosť prichádzajúcich vozidiel nemôže cez vozovku bezpečne prejsť. 6. Mimo priechodu pre chodcov sa cez vozovku smie prechádzať len kolmo na jej os. Pred vstupom na vozovku sa chodec musí presvedčiť, či tak môže urobiť bez nebezpečenstva.

Za viac ako 50% prípadov úmrtí/zranení chodcov môžu práve chodci

Ak bola škoda spôsobená aj zavinením poškodeného, znáša škodu pomerne. Z uvedeného dôvodu poisťovne preverujú, či sa na dopravnej nehode nepodieľal aj chodec. Ak by ten porušil pravidlá cestnej premávky a v dôsledku toho utrpel zranenia, poisťovňa je oprávnená znížiť poistné plnenie.

VIDEO:








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.