EÚ chce rozšíriť prvky povinnej výbavy! Nové áutá budú drahšie a ich vodiči ľahko vystopovateľní:

Do zoznamu povinnej výbavy pribudnú nové asistenčné systémy.
Vydané  Text: 
Vďaka Európskej únii dnes máme v nových vozidlách štandardne airbagy, ABS či elektronickú stabilizačnú kontrolu. Tieto systémy nepochybne pomohli zachrániť veľké množstvo životov, toto číslo má s nástupom nových povinných prvkov výbavy ešte porásť. **Európsky parlament má totiž na stole novú legislatívu týkajúcu sa bezpečnosti na pozemných komunikáciách, ktorá ráta s rozšíreným zoznamom bezpečnostných systémov v autách.** Ak sa novinky podarí v priebehu budúceho mesiaca schváliť, nové systémy by mali na základe štatistík zachrániť až 25 000 životov v priebehu najbližších 15 rokov.
Tieto systémy vozidlá potrebujú aj pre získanie maximálneho počtu hviezdičiek v nárazových testoch a viaceré európske automobilky ich preto začínajú štandardne montovať do všetkých nových áut naprieč modelovou ponukou. Konzervatívnejším vodičom sa však nemusia nové technológie, ako napríklad čierna skrinka, vôbec páčiť. **Skrinka na zaznamenávanie údajov o jazde má totiž fungovať na podobnom princípe ako tá, ktorú používajú v lietadlách.** Ďalším negatívnym výsledkom implementácie nových systémov môže byť **výrazné navýšenie cien.** Len nedávno sme vás totiž informovali o cenníkoch novej Toyoty Corolla a Mazdy 3, ktorých ceny medzigeneračne stúpli o niekoľko tisíc eur aj kvôli novým, štandardne zabudovaným, bezpečnostným systémom. Po schválení legislatívy môže podobný osud postihnúť aj tie najlacnejšie vozidlá na Slovensku.

Medzi povinné systémy by mali patriť:

**Pokročilý systém núdzového brzdenia** **Varovanie pri opustení jazdného pruhu** **Stráženie dopravných značiek** **Systém merania alkoholu v dychu** **Sledovanie únavy vodiča** **Systémy prevencie rozptyľovanie pozornosti** **Signalizácia núdzového zastavenia** **Sledovanie pohybu za vozidlom** **Čierna skrinka**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.