Novinka
Seat Ibiza 2026: Najpredávanejší Seat dostal novú šancu. Chýba mu však zásadná vec
Dlho očakávaný druhý facelift piatej generácie modelu Seat Ibiza 2026 bol oficiálne predstavený. Španielska automobilka, ktorá sa v portfóliu koncernu Volkswagen v posledných rokoch potýka s nedostatkom skutočných noviniek, vkladá do omladenia svojho najpredávanejšieho modelu veľké nádeje. Starnúce mestské auto, uvedené na trh už v roku 2017, sa pýši výrazne prepracovanou prednou časťou. Napriek tomuto kroku však silueta, ponuka motorov a interiér zostávajú až príliš známe. Toto malé španielske auto preto môže mať vážny problém konkurovať oveľa modernejším súperom, počnúc novým Renaultom Clio 6. Najmä preto, že jeho ceny nie sú automaticky konkurencieschopné.
Viac Leon, menej Corsa
Model Seat Ibiza podstúpil už druhýkrát v histórii tejto generácie (po obnove v roku 2021) rozsiahlejšie zmeny. Tentoraz sú estetické úpravy výraznejšie, predovšetkým v prednej časti. Dizajnéri sa zamerali na príchod prepracovaných svetlometov s malým zárezom v spodnej časti, čo pripomína vizuálnu identitu väčšieho súrodenca, Seatu Leon. Táto úprava, aplikovaná aj na derivát Arona SUV, má dodať starnúcemu modelu sviežejší a ostrejší vzhľad. Mriežka chladiča sa viac podobá na Leon, zatiaľ čo nárazník má ostrejšie línie.
Zadnej časti a celkovej siluete sa už nevenovala takáto pozornosť. Zmeny sú, mierne povedané, nenápadné – nové dizajny kolies, iné farby karosérie a mierne prepracovaný nárazník. Modernizácia interiéru je rovnako decentná. Seat Ibiza 2026 ťaží predovšetkým z nových materiálov, ktoré majú zlepšiť vnímanú kvalitu. Z technických vymožeností pribudli dva porty USB-C a výkonnejšia 15W bezdrôtová nabíjačka smartfónov (namiesto pôvodnej 5W). Na druhej strane si palubná doska zachováva pocit déjà vu s 8,25-palcovými alebo 9,2-palcovými dotykovými obrazovkami v závislosti od verzie, ktoré už nepôsobia najmodernejšie.
Žiadny hybrid v ponuke
Jedným z najväčších prekvapení, a zároveň slabinou, ktorú Seat Ibiza 2026 prináša, je absolútna absencia hybridnej technológie. Dodania tohto prepracovaného modelu sa očakávajú v januári 2026, no pod kapotou si zachováva rovnaké motory ako predtým, všetky bez akejkoľvek hybridnej asistencie – mild alebo full.
Dostupné motorizácie:
- 1.0 MPI – trojvalec s výkonom 59 kW (80 k) a 5-stupňovou manuálnou prevodovkou (iba Ibiza)
- 1.0 TSI – trojvalec s výkonom 70 kW (95 k) s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou
- 1.0 TSI – trojvalec s výkonom 85 kW (115 k) so 6-stupňovou manuálnou alebo 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG
- 1.5 TSI – štvorvalec s výkonom 110 kW (150 k) so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG
Ponuka sa začína skromným atmosférickým trojvalcovým benzínovým motorom 1.0 MPI s výkonom 80 koní, ktorý je dostupný len v základnej výbave. Je spárovaný výhradne s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Preplňovaný motor 1.0 TSI s výkonom 95 koní taktiež prichádza len s manuálom. Silnejší 1.0 TSI s výkonom 115 koní už vyžaduje sedemstupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovku DSG. To isté platí pre štvorvalec 1.5 TSI s výkonom 150 koní, ktorý je vyhradený pre najvyššiu výbavu FR. Táto verzia FR ponúka športovejší štýl a bohatšiu štandardnú výbavu, ako sú škrupinové sedadlá, dvojzónová automatická klimatizácia a volič jazdných režimov.
Autá ma sprevádzajú už od detstva – začalo to otcovou garážou a pokračovalo cez testy, rozhovory a nekonečné hodiny strávené za volantom (aj klávesnicou). Dnes som šéfredaktorkou portálu Autoviny.sk a stále si myslím, že najlepší zvuk je ten, ktorý ide spod kapoty. Aj články by mali byť dobré ako niektoré autá – musia mať tempo, rytmus, pointu… a ak zanechajú stopu, o to lepšie. A hoci mám slabosť pre poriadny osemvalec, viem sa nadchnúť aj pre elektromobil. Ale musí byť naozaj dobrý!





















