Pretáčavý vs. nedotáčavý šmyk: Ako sa z neho dostať?

VIDEO Pretáčavosť Prirodzene sa **objavuje pri automobiloch so zadným náhonom,** no za určitých okolností ho možno dosiahnuť aj na vozidle s predným náhonom. Priamou **príčinou pretáčavého šmyku je strata adhézie na zadnej náprave.** Pri pretáčavom šmyku **zatočí predná časť automobilu do zákruty, pričom zadná časť pokračuje pôvodným smerom.** To môže spôsobiť pretočenie automobilu do protismeru alebo nekontrolovateľnú rotáciu…. Prečítať celé
Vydané  Text: 

VIDEO

Pretáčavosť

Prirodzene sa **objavuje pri automobiloch so zadným náhonom,** no za určitých okolností ho možno dosiahnuť aj na vozidle s predným náhonom. Priamou **príčinou pretáčavého šmyku je strata adhézie na zadnej náprave.** Pri pretáčavom šmyku **zatočí predná časť automobilu do zákruty, pričom zadná časť pokračuje pôvodným smerom.** To môže spôsobiť pretočenie automobilu do protismeru alebo nekontrolovateľnú rotáciu. K základnej korekcii pretáčavého šmyku **je nutné prudko zatočiť volantom na opačnú stranu, než je priebeh zákruty.** V rovnakom čase je možné šmyk zadnej nápravy korigovať aj prostredníctvom akcelerátora. **Adhéziu je tak možné najjednoduchšie získať znížením tlaku na plynový pedál.**

Nedotáčavosť

Prirodzene **sa objavuje pri automobiloch s predným náhonom** a priamou príčinou nedotáčavého správania vozidla je **strata adhézie na prednej náprave.** Pri nedotáčavosti auto nereaguje na smerové pokyny vodiča, pričom **vozidlo pokračuje priamym smerom a nekopíruje uhol natočenia volantu.** V takom prípade by mal **vodič len jednoducho ubrať plyn a počkať, kým kolesá na hnacej náprave opäť nezískajú priľnavosť.** V žiadnom prípade sa však neodporúča začať prudko brzdiť alebo prehnane natočiť volant, pretože to by mohlo viesť k ešte väčšej strate priľnavosti pneumatík.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.