Elektrické Audi e-tron je oficiálne odhalené, ponúkne výborný dojazd a špičkový výkon

Dlho to vyzeralo, že Audi e-tron bude dizajnom nápadne vytŕčať z portfólia automobilky, nakoniec pôsobí ako moderné, ale konvenčné SUV.
Vydané  Text: 
* **vzhľad podlieha aktuálnemu dizajnovému manuálu značky;** * **predávať sa bude s elektrickým pohonom všetkých štyroch kolies;** * **max. výkon pohonu je 300 kW, max. krútiaci moment 664 Nm;** * **maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 200 km/h;** * **zrýchlenie z 0 na 100 km/h už za 5,7 sekundy;** * **dojazd predstavuje až 400 km (podľa štandardu WLTP);** * **Audi využilo kamery a displeje namiesto vonkajších spätných zrkadiel.** Audi vstupuje do sveta elektrických SUV iba krátko po tom, čo svoj vlastný model EQC ohlásila značka Mercedes-Benz. V porovnaní s EQC pôsobí e-tron „konvenčnejšie“, zachováva aktuálny dizajnový jazyk značky. Na prvý pohľad e-tron neupozorňuje na svoje výlučne elektrické pohonné ústrojenstvo dosahujúce maximálny výkon až 300 kW (~402 k) a krútiaci moment 664 Nm.

Toto je revolučný Mercedes-Benz EQC: SUV elektromobil s úžasným vzhľadom!

Čítajte to najpodstatnejšie o historicky prvom plne elektrickom SUV od Mercedes-Benzu

e-tron je vybavený pohonom **všetkých štyroch kolies**, o ktorý sa starajú **dva elektromotory**. Ich spoločný maximálny výkon sa posiela na kolesá iba v prípade potreby a krátkodobo, v opačnom prípade by sa príliš rýchlo vybíjali batérie, ktoré zatiaľ Audi ponúkne iba v jednom variante. Do budúcnosti sa špekuluje aj o slabšej verzii, ktorej dojazd bude prirodzene kratší. Audi zatiaľ nezverejnilo údaj o kapacite akumulátorovAkumulátory majú kapacitu 95 kWh, zložené sú z 36 modulov, umožnia dojazd na úrovni 400 kilometrov. Ponúkajú možnosť nabíjania na nabíjačkach s výkonom 150 kW, plné nabitie prebehne za pol hodinu. Palubná nabíjačka na striedavý prúd umožní **nabíjanie výkonom 11 kW**, prípadne za príplatok 22 kW.
Nové elektrické SUV stojí na **adaptívnom vzduchovom podvozku** s rázvorom 2 928 mm, približuje sa teda viac k modelom Q7 a Q7 (2 995 mm), než k modelu Q5 (2 677 mm). Dĺžkou 4 901 mm takmer dosahuje dĺžku úplne nového SUV-kupé Q8 (4 986 mm) a výrazne prevyšuje Q5 (4 486 mm). Šírka vozidla je 1 935 mm, výška 1 616 mm a **batožinový priestor ponúka minimálne 660 litrov**.
Hmotnosť vozidla je podľa Audi perfektne vyvážená v pomere 50:50 a **koeficient aerodynamického odporu** je iba 0,27. Vzduchový podvozok je možné v prípade potreby znížiť o pôsobivých 76 mm.
Jednou z najvýznamnejších inovácií je možnosť **odomykať si nové funkcie na aute prostredníctvom internetu**. Skrátka, budete mať možnosť dokúpiť si do auta funkcie aj bez toho, aby ste navštevovali servisné centrum. Ako príklad sú uvedené inteligentné svetlomety Matrix LED, ktoré bude možné od druhej polovice roka 2019 aktivovať aj v rozšírenom režime funkčnosti. Inováciou prešiel aj **brzdový systém** automobilu. Ako vieme, elektromobily brzdia nielen brzdami, ale aj samotnými elektrickými motormi, keď výraznejšie rekuperujú. Audi e-tron je vybavené štyrmi kotúčovými brzdami, ktoré ale zapája iba v prípade, že brzdový účinok dosiahne úroveň 0,3 g. V praxi to môže znamenať, že keď jemne stlačíte brzdový pedál, samotné brzdy sa ešte neaktivujú – spočiatku sa bude brzdiť iba elektrickými motormi a rekuperovať. Motivujúcim faktorom pre kúpu môže byť aj „organizačný zázrak“, ktorý sa Audi poradil pri modeli e-tron. Spoločne s autom dostanete jednu kartu, s ktorou budete môcť použiť až 80 percent nabíjacích staníc v Európe. Podpora tejto skvelej možnosti v Českej republike a na Slovensku sa údajne pripravuje.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk