Ľadvinky v BMW definitívne stratia pôvodný účel. Koncept iNEXT ich používa celkom novým spôsobom.

Úplne nová štúdia elektrického SUV od značky BMW je krásna a pútavá, zachováva typické ľadvinky na prednej maske aj napriek tomu, že ich pôvodný účel sa už vytratil. BMW našlo nový.
Vydané  Text: 

### Najnovšia štúdia od značky BMW vyniká futuristickým dizajnom a koncepciou interiéru, ktorá výrazne vybočuje zo súčasných predstáv o spôsobe jeho použitia. Vision iNEXT je jednou z ďalších aktivít BMW, ktorou chce upriamiť pozornosť na jej predstavy o budúcnosti mobility. S autonómnym riadením počíta ako so samozrejmosťou. Typické ľadvinky, ktoré sú súčasťou každého automobilu BMW už dlhé desaťročia, našli svoje miesto aj vo Vision iNEXT, hoci ich pôvodný účel sa stratil. Tieto ľadvinky (alebo ak chcete obličky) boli a stále sú maskou chladiča, ktorý ale elektromobily nepotrebujú. Z dvoch ľadviniek sa teda stal na prvý pohľad dizajnový prvok, navyše sa spojili dovedna. Napriek tomu, že pôvodný účel stratili, BMW pre ne našlo nové uplatnenie: „Oválny prvok slúži ako „inteligentný panel“ a skrýva v sebe rôzne senzory. 3D vzor poukazuje na technológiu ukrytú pod povrchom. Ultraštíhle svetlá sú súčasťou modernej interpretácie typickej masky BMW so štyrmi očami. Čelné sklo hladko prechádza do veľkej, panoramatickej strechy, čím prepožičiava zadnej časti vozidla vizuálnu ľahkosť a inovatívny interiér je tak jasne viditeľný aj zvonku.“ **VÝBER Z TLAČOVEJ SPRÁVY** – „Projekt iNEXT sa stane pilierom budúcnosti, z ktorého bude profitovať nielen celá spoločnosť, ale aj všetky jej značky,“ tvrdí o projekte iNEXT Harald Krüger, predseda Správnej rady BMW Group Keď sa na BMW Vision iNEXT pozrieme zboku, vidíme výkonný robustný prístup moderného BMW kategórie SAV. Funkčné rozmery dvojmiestneho vozidla a predĺžená strešná línia naznačujú veľkorysý vnútorný priestor. Na druhej strane, dlhý rázvor a krátke previsy dodávajú siluete vozidla dynamickosť. Pôsobivo vyformované povrchy sa zakrivujú pozdĺž bokov ako jasne viditeľné svaly. Precízne umiestnené línie len zintenzívňujú túto vzájomnú hru a dodávajú väčší dôraz oblúkom kolies. Veľké (24-palcové) kolesá sú aerodynamicky efektívne a ich trojrozmerný, skulpturálny dizajn reprezentuje štylistický aj funkčný highlight.
Kamery vykonávajú prácu vonkajších zrkadiel a osvetlená, na dotyk citlivé grafické znázornenie preberá úlohu otvárania dverí a podčiarkuje moderný, uzavretý vzhľad. Vozidlo má dvoje protismerné dvere bez deliaceho B-stĺpika. Keď sú otvorené, ponúkajú pohľad na priestranný interiér a rámy odhaľujú povrchy z uhlíkových vlákien. Čierne obloženie spodných hrán prináša dojem SAV a pás v modrom odtieni je znakom toho, že vozidlo ide na elektrický pohon.
Horizontálne usporiadanie línií a povrchov v zadnej časti vytvára široký a dynamický postoj. Štíhle a výrazné zadné svetlá sa tiahnu až do zadnej časti vozidla a zdôrazňujú jeho vzhľad. Vzduch obteká strechu, a to v kombinácii s difúzorom – ktorý je pre väčší dôraz osvetlený a zvýrazňuje aerodynamiku vozidla.
### Interiér – Môj obľúbený priestor Vodiči BMW Vision iNEXT si môžu vybrať, či budú šoférovať sami (v režime „Boost“) alebo sa nechajú voziť (v režime „Ease“). Režim „Boost“ využíva elektrický systém pohonu, ktorý prináša vysoko dynamickú a prakticky tichú radosť z jazdy s nulovými emisiami. V režime „Ease“ ponúka vozidlo vodičovi a pasažierom priestor, kde sa môžu venovať rozličným aktivitám. BMW Vision iNEXT môže byť miestom pre relax, interakciu, zábavu či sústredenie, na čo máte práve chuť – možnosti sú rozmanité a závisia len od potrieb pasažierov. Aj preto sa kabína vozidla viac podobá pohodlnej a štýlovo zariadenej „obývačke“ na kolesách – novému „obľúbenému miestu“.
Stredová konzola medzi prednými sedadlami má všetky znaky kvalitného nábytku, a to vďaka dizajnu ako aj použitým materiálom. Matná drevená úprava jej dodáva vzhľad vznášajúceho sa konferenčného stolíka, ktorý plynule pokračuje až dozadu. Pod precíznym dreveným panelom je polička vyrobená zo znamenitého osvetleného krištáľového skla, umiestnená na delikátnom bronzovo zafarbenom podklade. Krištáľová fazeta láme prichádzajúce svetlo a delí ho na množstvo farieb a interiér sa tak akoby kúpal v odraze svetla.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.