Nová dodávka od Peugeotu zistí , že je vodič unavený a upraví rýchlosť podľa značiek

Interiér novej dodávky vyzerá ako z imidžového osobného auta. Dodávku ocenia najmä menší podnikatelia aj pre jej funkcie.
Vydané  Text: 

Keď sa vo februári objavili fotografie rodinne ladenej dodávky Peugeot Rifter, ktorá nahradila doterajší Partner Tepee, vzbudila pozornosť pre svoj moderný vzhľad a naozaj pekný interiér. Kľúčové prvky z Riftera teraz prebral aj výlučne pracovný model Partner, ktorý sa za roky stal synonymom auta pre donáškové služby a zásobovanie.
Nový Peugeot Partner už v základnej výbave ponúka interiér i-Cockpit, ktorý nielen dobre vyzerá, ale aj zjednodušuje ovládanie funkcií a celkovo zlepšuje ergonómiu obsluhovania automobilu. Podľa Peugeotu je to veľká vec a my s tým súhlasíme: veď aj vodiči dodávok majú právo na pekné pracovné prostredie, nie každý má pritom možnosť jazdiť na luxusnom Mercedese triedy V.
Partner novej generácie ponúka údajne bezkonkurenčnú paletu asistenčných systémov, ktoré bývali doteraz dostupné iba pre osobné automobily. Dve dôležité inovácie sa objavujú vôbec prvý raz: snímač preťaženia Overload Alert a kamera na monitorovanie mŕtveho uhla Surround Rear Vision. Zoznam všetkých dostupných asistenčných technológií je vskutku pôsobivý: * Elektronická parkovacia brzda; * Adaptívny tempomat (s 8-stupňovou automatickou prevodovkou dokáže úplne zastaviť); * Rozšírené rozpoznávanie dopravných značiek prepojené s tempomatom; * Aktívne udržiavanie jazdného pruhu; * Snímač únavy vodiča (pri zistení zníženia pozornosti vodiča sa spustí vizuálny a zvukový signál) * Active Safety Brake sa spustí pri hrozbe kolízie. * Stabilizácia prívesu; * Automatické prepínanie diaľkových svetiel; * Visiopark 180° a pohľad z vtáčej perspektívy; * Monitorovanie mŕtveho uhla s výstražným znamením vo vonkajších spätných zrkadlách. * Bezkľúčový vstup a štartovanie.
Ďalej je v ponuke 8-palcová dotyková obrazovka, online 3D navigačný systém, dva USB konektory, konektor Jack, Bluetooth a indukčné nabíjanie mobilných telefónov, Mirror Link®, Apple Carplay™ a Android Auto™. Nový Peugeot Partner stojí na platforme EMP2, ktorej tvorcom je automobilový koncern PSA (Peugeot, Citroen, Opel). Stoja na nej úžitkové vozidlá Citroën Berlingo III, Peugeot Rifter, Opel Combo, ale aj také SUV Peugeot 5008 a 3008, Citroën C5 Aircross a tiež plánovaný úplne nový Citroën C6 III.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.