Nová dodávka od Peugeotu zistí , že je vodič unavený a upraví rýchlosť podľa značiek

Interiér novej dodávky vyzerá ako z imidžového osobného auta. Dodávku ocenia najmä menší podnikatelia aj pre jej funkcie.
Vydané  Text: 
Keď sa vo februári objavili fotografie rodinne ladenej dodávky Peugeot Rifter, ktorá nahradila doterajší Partner Tepee, vzbudila pozornosť pre svoj moderný vzhľad a naozaj pekný interiér. Kľúčové prvky z Riftera teraz prebral aj výlučne pracovný model Partner, ktorý sa za roky stal synonymom auta pre donáškové služby a zásobovanie.
Nový Peugeot Partner už v základnej výbave ponúka interiér i-Cockpit, ktorý nielen dobre vyzerá, ale aj zjednodušuje ovládanie funkcií a celkovo zlepšuje ergonómiu obsluhovania automobilu. Podľa Peugeotu je to veľká vec a my s tým súhlasíme: veď aj vodiči dodávok majú právo na pekné pracovné prostredie, nie každý má pritom možnosť jazdiť na luxusnom Mercedese triedy V.
Partner novej generácie ponúka údajne bezkonkurenčnú paletu asistenčných systémov, ktoré bývali doteraz dostupné iba pre osobné automobily. Dve dôležité inovácie sa objavujú vôbec prvý raz: snímač preťaženia Overload Alert a kamera na monitorovanie mŕtveho uhla Surround Rear Vision. Zoznam všetkých dostupných asistenčných technológií je vskutku pôsobivý: * Elektronická parkovacia brzda; * Adaptívny tempomat (s 8-stupňovou automatickou prevodovkou dokáže úplne zastaviť); * Rozšírené rozpoznávanie dopravných značiek prepojené s tempomatom; * Aktívne udržiavanie jazdného pruhu; * Snímač únavy vodiča (pri zistení zníženia pozornosti vodiča sa spustí vizuálny a zvukový signál) * Active Safety Brake sa spustí pri hrozbe kolízie. * Stabilizácia prívesu; * Automatické prepínanie diaľkových svetiel; * Visiopark 180° a pohľad z vtáčej perspektívy; * Monitorovanie mŕtveho uhla s výstražným znamením vo vonkajších spätných zrkadlách. * Bezkľúčový vstup a štartovanie.
Ďalej je v ponuke 8-palcová dotyková obrazovka, online 3D navigačný systém, dva USB konektory, konektor Jack, Bluetooth a indukčné nabíjanie mobilných telefónov, Mirror Link®, Apple Carplay™ a Android Auto™. Nový Peugeot Partner stojí na platforme EMP2, ktorej tvorcom je automobilový koncern PSA (Peugeot, Citroen, Opel). Stoja na nej úžitkové vozidlá Citroën Berlingo III, Peugeot Rifter, Opel Combo, ale aj také SUV Peugeot 5008 a 3008, Citroën C5 Aircross a tiež plánovaný úplne nový Citroën C6 III.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Dopravná poradňa

Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.