Advertisement

Advertisement

Škoda si dala verejné predsavzatie, že do troch rokov bude vyrábať elektromobily priamo v Česku

A od roku 2019 bude vyrábať tiež elektrické komponenty pre plug-in-hybridy. Byť lídrom regiónu v predajoch nestačí, Škoda chce byť vedúcou značkou v inovatívnych pohonoch.
Vydané  Text: 


Advertisement
Elektrina namiesto nafty a benzínu, to je realita dneška, s ktorou sa musia zmieriť aj zarytí priaznivci výfukov. Elektromobily určite nespôsobia radikálny odklon od konvenčne poháňaných automobilov, ale vo výraznej miere transformujú mobilitu ako takú a náš pohľad na ňu. Škoda by sa nepochybne rada zaradila medzi tie značky, ktoré ponúknu elektrické automobily ako štandard a snáď sa stanú aj akousi ľudovou voľbou. Najnovšie sa populárna značka Čechov a Slovákov rozhodla prijať verejný záväzok, ktorý vydáva pod hlavičkou takzvanej Stratégie 2025.
Ako automobilka uvádza vo svojej tlačovej správe, od roku 2019 bude vyrábať elektrické komponenty pre plug-in-hybridy koncernu Volkswagen, do roku 2025 plánuje uviesť na trh päť modelov s batériovo-elektrickým pohonom a od roku 2020 bude v Mladej Boleslavi vyrábať autá s čisto elektrickým pohonom. Sú to vysoké ciele vo veľmi krátkom časovom horizonte. Podobne odvážne vízie poznáme z vystúpení Elona Muska, avšak Škoda v porovnaní s ním nehovorí do vetra.
„Elektrifikácia modelovej palety značky ŠKODA a výroba elektrických komponentov pre koncern Volkswagen patrí k dôležitým pilierom Stratégie 2025. Ďalšími dôležitými oblasťami sú digitalizácia produktov a procesov, vstup na nové trhy a rozširovanie klasickej výroby automobilov o množstvo ďalších služieb súvisiacich s mobilitou,“ uvádza sa v tlačovej správe automobilky.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



KĽÚČOVÝ MODEL ZNAČKY

PRVÝ TEST KIA EV9: Výkonný luxus. Je však porovnávanie s BMW na mieste?

  • Na veľké SUV Kia EV9 sme čakali možno až príliš dlho, a tak vyburcovala naše očakávania. Prvé dva dni s modelom nám odhalili, či má EV9 právo považovať sa za vlajkovú loď značky.

     Na Slovensku sa predáva od 74 990 €, za čo dostanete verziu Earth 1st Edition RWD 99,8 kWh 149,5 kW. GT-Line 1st Edition ide potom od 82 990 €.  Zdá sa, že každé euro stojí za to.
  • FIREMNÉ AUTO

    Výhody veľkých teraz aj pre malých. Škoda vám dá flotilové zľavy či extra starostlivosť už pri kúpe jedného vozidla

  • Hovorí sa, že byť veľký má svoje výhody. V tomto prípade to znamená, že spoločnosť Škoda Auto Slovensko – líder vo fleetovom segmente – dokáže ponúknuť zvýhodnenú flotilovú ponuku pre firemných zákazníkov už pri kúpe jedného vozidla. To zahŕňa lepšie ceny, množstvo vozidiel ihneď skladom či ďalšie výhody vo financovaní a starostlivosti o vozidlo.