Volvo XC40 dorazilo na Slovensko! Poznáme ceny aj motorizácie.

Najmenšie SUV značky Volvo už zažilo svoju oficiálnu premiéru aj na Slovensku!
Vydané  Text: 

Malé SUV od Volva už predstavili aj na Slovensku. Auto zažilo svoju veľkú premiéru v najmodernejšom showroome značky, ktorý sa nachádza len niekoľko kilometrov od centra Bratislavy – v Boroch. Volvo XC40 je prvým modelom automobilky v tomto dynamickom segmente a novinka bude mať čo robiť, aby udržala krok s konkurenciou. Aj preto si Švédi pripravili pre zákazníkov hneď niekoľko zaujímavých vychytávok, ktoré nenájdeme ani vo väčších modeloch.
Nás zaujali možnosti individualizácie nielen exteriéru, ale najmä interiéru. Väčšinu času totiž trávime vo vnútri auta, a preto mnohí z vás ocenia veľký výber farieb či obkladov palubnej dosky. Novinka tak patrí k najexpresívnejším modelom v portfóliu značky Volvo. Medzi ďalšie inovatívne riešenia môžeme zaradiť spôsob umiestnenia reproduktorov v aute. Z dverí konštruktéri presunuli reproduktory na palubnú dosku, čím vznikol vo dverách dostatočný priestor na prenosný počítač a tablet alebo na niekoľko fliaš s vodou.
Nemôžeme zabudnúť ani na palubné systémy, ktoré malé Volvo preberá od svojich väčších súrodencov. V ponuke nechýba poloautonómny systém riadenia Pilot Assist, najnovšia generácia systému automatického brzdenia v meste City Safety, ochrana pred zídením vozidla z cesty a systém zmierňovania nárazov, systém upozornenia na križujúce vozidlá s funkciou automatického brzdenia a kamera s rozsahom 360°, ktorá pomáha vodičom vmanévrovať vozidlo do stiesneného parkovacieho priestoru.
Automobil je postavený na novej platforme CMA, ktorú skonštruovali spoločne s materskou značkou Geely. Rovnaký základ budú zdieľať aj vozidlá čínskej automobilky Lynk & Co (taktiež súčasť koncernu Geely). Čo sa pohonného ústrojenstva týka, pod kapotou zatiaľ nájdete len dve motorizácie, a to benzínový štvorvalec T5 s výkonom 182 kW alebo naftový agregát D4 s nižším výkonom 140 kW. Neskôr pribudne ešte jeden naftový (D3 s výkonom 110 kW) a dva benzínové agregáty (T3 a T4 s výkonom od 113 do 145 kW). Zákazníci si tiež budú môcť vybrať medzi 6-stupňovým manuálom a 8-stupňovým automatom. Volvo XC40 nepatrí k najlacnejším autám v tejto kategórii. S príchodom slabších verzií by však mala cena spadnúť o niečo nižšie. Aktuálne si ale musíte pripraviť aspoň 42 200 eur, za ktoré dostanete vo výbave Momentum naftový agregát D4 s automatickou prevodovkou a pohonom všetkých štyroch kolies. Za plnku s paketom R-Design, benzínovým motorom T5 a pohonom 4×4 zaplatíte až 46 350 eur.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.