Advertisement

Advertisement

Karosériu Audi A8 vyrobia z ultraľahkých materiálov, aj tak bude nová generácia ťažšia o 50 kg. Prečo?

Nové Audi A8 tak trochu priberie. Je to daň za vysokú pasívnu bezpečnosť a nové technológie.
Vydané  Text: 


Advertisement
Dalo by sa povedať, že týmto ide Audi proti prúdu. Kým ostatní sa snažia hmotnosť znižovať, nová vlajková loď bude, v porovnaní s minulou generáciou, ťažšia. Audi použije nový druh karosérie, ktorú nazýva Space-frame.


Najčastejšie použitým konštrukčným materiálom bude hliník, ktorého podiel dosahuje až 58 %. Z neho budú aj rámy kabíny, nazývanej ako bezpečnostná bunka, v kombinácii s tradičnou i za tepla tvarovanou oceľou. Zadná stena, teda priestor za zadnými pasažiermi a horná časť batožinového priestoru, bude vytvorená z materiálu so skratkou CFK.


Ide o špeciálne plasty spevnené uhlíkovými vláknami. Na priečku spájajúcu kotviace body tlmičov a oblúk medzi A-stĺpikmi karosérie použili konštruktéri Audi dokonca ultra pevný, a tiež poriadne drahý, horčík. Na tento komponent je v aktuálnom Audi A8 použitý hliník, no jeho náhrada za horčík je o 28 % ľahšia.


Ako je teda možné, že auto bude vo výsledku ťažšie? Na vine je aj palubná technika. Do luxusnej limuzíny prichádzajú akumulátory rozličných veľkostí, aby zvládli napájanie energeticky náročnejších ovládacích prvkov. Preto musí byť v aute viac senzorov a elektroniky, ktorá sa postará o ochranu cestujúcich.
Audi chce pomocou efektívnejšieho spracovania neutralizovať trend karosérií so silnejšími štruktúrami. Napríklad príruby A-, B- i C-stĺpikov z hliníka a ocele sú tak tesne zlisované, že sa nástupný otvor zväčšil o 16 milimetrov a bočný výhľad z auta cez čelné sklo je o 5° lepší. Napriek všetkým stenčeniam kovových materiálov je torzná tuhosť luxusného Audi A8 o 24 % vyššia. Vo výsledku bude nová karoséria aj tak o niečo ťažšia. Berte to ako daň za to, že po nehode vystúpite z auta v jednom kuse.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



KĽÚČOVÝ MODEL ZNAČKY

PRVÝ TEST KIA EV9: Výkonný luxus. Je však porovnávanie s BMW na mieste?

  • Na veľké SUV Kia EV9 sme čakali možno až príliš dlho, a tak vyburcovala naše očakávania. Prvé dva dni s modelom nám odhalili, či má EV9 právo považovať sa za vlajkovú loď značky.

     Na Slovensku sa predáva od 74 990 €, za čo dostanete verziu Earth 1st Edition RWD 99,8 kWh 149,5 kW. GT-Line 1st Edition ide potom od 82 990 €.  Zdá sa, že každé euro stojí za to.
  • FIREMNÉ AUTO

    Výhody veľkých teraz aj pre malých. Škoda vám dá flotilové zľavy či extra starostlivosť už pri kúpe jedného vozidla

  • Hovorí sa, že byť veľký má svoje výhody. V tomto prípade to znamená, že spoločnosť Škoda Auto Slovensko – líder vo fleetovom segmente – dokáže ponúknuť zvýhodnenú flotilovú ponuku pre firemných zákazníkov už pri kúpe jedného vozidla. To zahŕňa lepšie ceny, množstvo vozidiel ihneď skladom či ďalšie výhody vo financovaní a starostlivosti o vozidlo.