Československí hasiči jazdili na najškaredšom veteráne sveta, Horch 853 Sportcabriolet (1941)

Horch 853 Sportcabriolet z roku 1941 je buď najškaredší veterán sveta alebo nadčasový automobil, ktorého dizajn nevieme oceniť ešte ani dnes po 76 rokoch.
Vydané  Text: 

Nestáva sa často, aby sme si prehľadávaní fotografií starých automobilov narazili na takýto kúsok. Horch 853 Sportcabriolet z roku 1941 je buď najškaredší veterán sveta alebo nadčasový automobil, ktorého dizajn nevieme oceniť ešte ani dnes po 76 rokoch.

Ešte na úvod však musím podotknúť, že Horch 853 má dve tváre. Tá, ktorú vidíte na titulnej fotke, patrí k tým horším. Jeho podoba bez škaredej vypuklej strechy vyzerá naopak úchvatne, jedinečne a skutočne krásne. Horch je dôkazom toho, že kabrioletom tie strechy predsa len veľmi nepasujú, aj keď sa dizajnéri snažia ako vedia… Verzia Horchu 853 s presklenou strechou v tvare brucha chrobáka mala svoj účel. Tento konkrétny automobil slúžil ako požiarnicke vozidlo, čo ešte aj dnes dokazujú hadice zvinuté v zadnej časti interiéru. Pre našinca je zaujímavý fakt, že tento automobil v roku 1945 zakúpil **hasičský zbor v Brne v Československu**.


Verzia kabriolet vo svojej základnej verzii (**fotografiu nájdete v galérii**) vyzerá vynikajúco, hoci tie predné partie aj naďalej zostávajú rozpačité a akosi chaoticky preplnené. Automobil zo 40. rokov 20. storočia predstavoval typický dizajn zlatých automobilových čias, teda dlhú karosériu s masívnym predkom a plynulo sa zvažujúcimi zadnými partiami až takmer k samotnej vozovke. Nemenej typickými sú masívne blatníky vpredu aj vzadu, pričom tie predné sa tiahnu od úplného predku až k zadným kolesám okulahodiacou líniou.





Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.