Pánom výroby nie je riaditeľ, ale dopyt. Toto tvrdenie vyslovil už Karel Čapek vo svojej hre R.U.R., ktorá však neskončila happyendom. Happyendom nekončí ani model Citigo, ktorý sa od roku 2011 dočkal pomerne zlých predajných výsledkov. 38-tisíc predaných kusov v priebehu jedného roka očividne nestačí a je to dostatočne nepriaznivý výsledok na to, aby sa celý projekt malého mestského vozidla ukončil.
Škoda Citigo sa vyrába od roku 2011 a nemožno tvrdiť, že by išlo o zlé auto. Vie splniť nároky mladších šoférov, ktorých životný štýl určuje tempo veľkých miest. V predaji je ako 3- a 5-dverový hatchback a často ho vídame aj na našich cestách. Podobne ako Volkswagen Up! má Citigo oslovovať mladšie ročníky so záujmom o cenovo dostupné vozidlo s nízkymi prevádzkovými nákladmi, očividne aj táto skupina však začala preferovať crossovery - vyplýva to z posledných vyjadrení predstaviteľa značky Škoda, ktoré sa práve šíria motoristickými magazínmi. Dôležitým trhom je podľa Petra Šolca, šéf zahraničného predaja, pre škodovku Austrália, ktorá sleduje klesajúci záujem o malý model z Mladej Boleslavi a naopak rastúci záujem o väčšie modely.
Prioritu budú mať väčšie modely, respektívne crossovery a SUV. Prioritami sú popri tradičnej Octavii a Superbe aj najnovšie modely Kodiaq a Karoq, neskôr ďalší crossover vychádzajúci z budúcej generácie Fabie. Často sa špekuluje aj o Kodiaq kupé a väčších investíciách automobilky do elektrifikácie modelového portfólia.
Oficiálne ukončenie Citiga ešte nenastalo a nepredpokladáme, že sa tak stane v najbližších mesiacoch. Nedávny facelift Citiga by mal vystačiť do roku 2020, kedy mal prísť jeho nástupca. Podľa aktuálneho vývoja situácie je však veľmi pravdepodobné, že tento nástupca nikdy nedorazí.

Test: Škode Citigo chutí mesto
**Najmenšiemu vozidlu v ponuke škodovky, vyrábanému v bratislavskej fabrike, žltá farba naozaj pristane. Napríklad aj preto, že v mestskej premávke potom žiari ako malé káčatko.**Prirovnanie ku káčatku však netreba brať tak, že by auto azda bolo škaredé. To vôbec nie, aj keď dizajnový skvost to tiež nie je. Skôr vzbudzuje sympatie a priateľský úsmev. Prirodzený šarm malých vozidiel mu vôbec nechýba a pokiaľ si na neho zvyknete, tak veľmi rýchlo pochopíte, že na bzúkanie po meste v podstate ani nepotrebujete väčšie auto.