Fotogaléria:Opel Corsa 1.4 ecoFLEX (2014)

Horúca novinka od Peugeotu presviedča, že Francúzi to s autami vždy vedeli a stále vedia.


Rozhodujete sa o kúpe nového auta? Ak áno a už dnes viete, že chcete niečo perspektívne z hľadiska motorizácie a aj to, že by malo ísť o niečo nápadné, výrazné, pekné a zároveň praktické, počkajte na spustenie predaja nového Peugeotu 408. Ide o nádherný nový fastback, ktorý má blízko ku crossoveru a pritom si zachováva dizajnový jazyk známy z ostatných modelov výrobcu.

To, čo sa podarilo značke Peugeot, je naozaj nevídané – model 408 totiž zaujal azda celú internetovú verejnosť a ťažko pod jeho fotografiami nájdete negatívne komentáre. Ľuďom sa jednoducho páči, no zároveň má aj viacero ďalších pridaných hodnôt v podobe ergonomického interiéru a očakávanej technologickej vyspelosti.

 

Inzercia

Inzercia

Nový Peugeot 408: Na hranici karosérií aj segmentov

Peugeot 408 má rozmery 4 687 x 1 848 x 1 478 mm a rázvor 2 787 metra, čím sa stavia na hranicu segmentu C. Rozchody kolies sú široké, merajú 1 599 mm vpredu a 1 604 mm vzadu, priemer diskov sa bude pohybovať v rozpätí 17 až 20 palcov. Napriek solídnym rozmerom má byť vozidlo typické dobrou ovládateľnosťou v meste s polomerom otáčania 11,18 metra.

Batožinový priestor má východiskovú kapacitu 536 litrov, po sklopení zadných sedadiel sa sprístupní nákladný priestor s kapacitou 1 611 litrov a v porovnaní s takým modelom 308 majú mať zadní pasažieri viac priestoru na nohy.

Pokiaľ ide o prednú časť interiéru, podľa dostupných fotografií sa stretávame s klasickým novým Peugeotom, teda aj novinka bude ťažiť z dizajnu Peugeot i-Cockpit, 3D prístrojového panela, vysokej stredovej konzoly a členitého dizajnu.

Na dnešné pomery je stredový displej s infotainmentom umiestnený pomerne nízko, má pritom uhlopriečku až 10 palcov. Výrobca zdôrazňuje, že to nebudú len dotykové displeje, čím bude možné infotainment ovládať, vraj vodič bude používať aj hlasového asistenta.

Aj plug-in hybrid, aj benzín

Automobil ponúkne spočiatku iba tri verzie pohonu, všetky primárne benzínové a v dvoch prípadoch elektrifikované. Plug-in hybrid by mohol byť silným hráčom na troch, keďže sa v jeho konfigurácii vyskytuje aj štvorvalcový benzínový agregát, zatiaľ čo základom bude iba trojvalec PureTech.

Pre Peugeot je typické, že namiesto označenia plug-in hybrid alebo PHEV používa vo svojej nomenklatúre iba slovo HYBRID, preto vedzte, že dve nižšie nižšie zmienené „hybridy“ sú v skutočnosti nabíjateľné káblom a ponúknu dojazd na úrovni asi 50 km. Zatiaľ však nie sú k dispozícii homologizované dojazdy.

Inzercia

  • 1.2 PureTech 130: 1,2-litrový trojvalec Euro 6.4, 95 kW (130 koní), predný pohon
  • HYBRID 180 e-EAT8: 1,6-litrový štvorvalec 132 kW (180 koní) + elektromotor 81 kW (batéria 12,4 kWh), predný pohon
  • HYBRID 225 e-EAT8: 1,6-litrový štvorvalec 165 kW(225 koní) + elektromotor 81 kW (batéria 12,4 kWh), predný pohon

Napriek tomu, že fastback má byť v predaji výhradne s automatickou prevodovkou, bude aj v nej ponúkať možnosť manuálneho radenia prevodových stupňov a v závislosti od motorizácie budú k dispozícii viaceré jazdné režimy (Electric, Eco, Hybrid, Normal a Sport).

Peugeot poskytuje na trakčný akumulátor s kapacitou 12,4 kWh záruku na 8 rokov alebo 160 000 km, respektíve počas tejto doby garantuje, že kapacita neklesne na menej ako 70 % z nominálnej kapacity.

Očakávame férové ceny

Pokiaľ ide o ceny, tie zatiaľ Peugeot neupresňuje, predpokladá sa však, že bude hierarchicky zapadať medzi aktuálne modely 308 SW (22 690 €) a 3008 (32 990 €). To by znamenalo slovenské ceny na úrovni okolo 28- či 30-tisíc eur. Ako sa však do začiatku roka 2023 vyvinie trh, môžeme iba predpokladať, preto odhad ceny nemôže byť stávkou na istotu.

Nový Peugeot 408 sa dostane do showroomov začiatkom roka 2023 a bude sa predávať nielen v Európe. Najprv sa bude vyrábať pre európsky trh vo výrobnom závode v Mulhouse vo Francúzsku a následne v továrni v Chengdu v Číne pre miestny trh.

 

Pokračujte na ďalší príspevok »



Inzercia

Bestsellery ešte výhodnejšie