Fotogaléria:Renault Clio v praktickej, športovej a ostrej verzii

Miniautá majú podobne nalinajkovaný život ako tie veľké. Zhruba po troch rokoch od uvedenia ich čaká omladzovacia kúra. Aj Hyundai i10 dostal minulý rok facelift, ktorý ho osviežil.


Prepracovaný predný nárazník vyzerá mohutnejšie a v hornej časti chladičovej mriežky si našli miesto kruhové denné svetlá. Dvojfarebný interiér sa tvarovo nemenil, stále vyzerá dobre a na nič sa nehrá. Plasty sú tvrdé, ale vytvarované vkusne a najmä nikde nič nevŕzga. Súčasný trend v autách všetkých veľkostí dáva konektivitu na popredné miesto, preto má i10 v príplatkovej výbave nový dotykový displej s vysokým rozlíšením a so 7-palcovou uhlopriečkou (17,8 cm). Testovaná verzia ho nemala, náš menší displej zobrazil, čo vodič zvolil pomocou klasických tlačidiel. Keď sme pri tlačidlách, v testovanom aute bol volant obšitý kožou a na ľavý palec sa usmievali dve so zeleným a s červeným symbolom slúchadlá.

Áno, aj miniauto môže mať z výroby zabudovaný systém hands-free a cez Bluetooth poskytovať možnosť telefonovania. Fungoval spoľahlivo a potvrdil, že pokročilé technológie, ktoré bývali dominantou veľkých limuzín, nájdu uplatnenie aj v „nákupných taškách“. Ku cti značky Hyundai slúži, že Bluetooth a ovládanie audiosystému na volante sú súčasťou výbavy Comfort.

S asistenčnými systémami je postup použitia rovnaký, najprv vo veľkých, potom v menších modeloch. Bezpečnostný balík Safety Pack zahŕňa systém varovania pred čelným nárazom a systém na upozornenie opustenia jazdného pruhu. Malý Hyundai i10 blikal a pípal s veľkým nadšením, človek sa zrazu cíti istejšie aj v autíčku s dĺžkou 3,66 metra. Za balík si Kórejčania pýtajú korektných 600 eur navyše. A to sme ich ešte nepochválili za stabilizačný systém ESC v kombinácii s manažmentom stability vozidla VSM, opäť bez príplatkov, v rámci sériovej výbavy Comfort.

S faceliftom Hyundaia i10 prišli aj zlepšené motory a prevodovky. Z dvojice benzínových motorov sme mali ten silnejší a objemnejší, 1,25 litra s výkonom 64 kW (87 k). Rýchlo sa zohrial aj v januárových mrazoch a bol mimoriadne svižný. V kombinácii s päťstupňovou prevodovkou išiel ochotne do otáčok a ťahal aj nad 5 500, čo mu sily stačili. Pri jazde po meste si pýtal skoro sedem litrov benzínu, čo je o pol litra viac, ako udáva výrobca a podobná odchýlka bola aj pri kombinovanej spotrebe. Namiesto 4,9 l/100 km sme jazdili za 5,5 litra.

Vyčítať miniautu, že po sklopení zadných sedadiel nevznikne rovná plocha, asi nie je potrebné. Pozrite si na obrázku uloženie veľkého nákupu a isto uznáte, že to je v poriadku. Základný objem batožinového priestoru je 252 dm3, po sklopení operadiel 1 046 dm3 a vtedy už preveziete aj kdejaký spotrebič vo veľkom kartóne.

Záver Týždňové spolužitie v mestských podmienkach bolo inšpiratívne, Hyundai i10 jednoducho predstihol všetko, čo sme na začiatku od miniauta očakávali.

Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.