Fotogaléria:Veselé Vianoce!

Štúdio Pinifarina navrhlo pre Ferrari vyše 200 automobilov. Toto je najkrajšie z nich. Ferrari 365 GTC/4. Vyrobili ich iba 505 kusov.


V zozname najkrajších Ferrari určite nájdete modely ako 250 GTO od Scagliettiho, či 250 California modernú Daytonu, alebo moje obľúbené Ferrari 355, ktoré osobne považujem za najkrajšie novodobé Ferrari. No väčšina ľudí netuší o existencii modelu 365 GTC/4 od Pinifarinu. Napokon vyrábal iba dva roky a nevyrobili ich viacej ako pár stoviek kusov. A dôvod bol jednoduchý. Priamy predchodca, model 365 GT 2+2 je považovaný za jedno z najhorších a jeho nástupca, model 365 GT4 2+2 zase za jedno z najškaredších Ferrari.

**Odvodený od Daytony**

Vlastne pod karosériou nájdete vnútornosti Ferrari 365 GTB/4 Daytona. Pinifarina sa rozhodol pre predĺženie karosérie jednak pre získanie väčšieho priestoru pre sedadlá, keďže to malo byť kupé s koncepciou 2+2. Malé technické zmeny sa tiež podpísali na estetike tohto modelu. Napríklad spádové karburátory nahradili horizontálnymi, čo umožnilo znížiť výšku kapotu a dosiahnuť tak krajšiu bočnú líniu. Predĺženie zadnej časti sa tiež podpísalo na estetike modelu a tri kruhové zadné svetlomety vytvárajú neopakovateľný dizajnérsky podpis. Predná časť s výklopnými svetlami, kruhovými spätnými zrkadlami a výpletovými kolesami patria do zoznamu detailov, ktoré tvoria celok.

**Ferrari na každý deň**

U majiteľov boli tieto modely obľúbené aj preto, lebo mali nižší maximálny výkon 250 kW/340 koní, Ferrari v tomto prípade upustilo aj od koncepcie transaxle a pruženie bolo vyladené komfortnejšie ako u iných modelov. Nie nadarmo ho Sergio Pininfarina používal dlhé roky ako svoje služobné auto. Prednedávnom sa predával aj jeho čierny služobák. Za smiešnych 495 tisíc dolárov. A to je pri miliónových pálkach za iné Ferrari z tej doby mimoriadne atraktívna cena. Na obrázkoch vidíte model, ktorý predáva aukčná spoločnosť Kastner´s Garage. Mimochodom aj oni poukazujú na pomer ceny a hodnoty auta. O estetika ani nehovoriac.

Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.