Fotogaléria:Umelá inteligencia v Chevroletoch

Nové Stelvio bude šoférskym SUV.


Dnešné SUV sú nepochybne pohodlné, rýchle aj praktické. Sú však aj zábavné? Väčšine chýba to magické prepojenie vodiča s vozovkou, akási iskra, ktorá dokáže premeniť cestu domov na skutočný zážitok. Prežilo len veľmi málo značiek, poskytujúcich zábavu za volantom. Kým ostatní sa v dnešnej dobe venujú asistentom či elektrickému pohonu, Alfa zostala verná vodičovi a jeho pocitom.

O pocitoch má byť aj najnovší prírastok do rodiny talianskej automobilky – Stelvio. Jedná sa o prvé sériovo vyrábané SUV v histórii značky. Otázkou je, či nebude aj posledným. Podľa prvých oficiálnych informácií a fotografií je však jasné, že Alfa nedala Stelviu veľký priestor na neúspech.

Základom nového SUV je hliníková platforma Giorgio, ktorú používa aj menšia Giulia. Na dĺžku poskytne 4680 mm, 2160 mm na šírku a 1650 mm na výšku. Zapadá tak do spoločnej kategórie s Porsche Macan, Audi Q5, BMW X3, Jaguarom F-Pace či Mercedesom GLC.

Vzhľadom sa viditeľne odvoláva na Giuliu. Nechýba charakteristická maska v tvare štítu a dvojica postupne rozširujúcich sa LED svetlometov. Nárazník je o niečo robustnejší. Zadnej časti dominuje strešný spojler a karbónový difúzor so štyrmi koncovkami výfuku.

Vodiča hneď zaujmú dva samostatné tubusy a veľké červené štartovacie tlačidlo na volante á la Ferrari. V strede nájdeme infotaiment s uhlopriečkou 6,5“. Za väčšiu obrazovku s uhlopriečkou 8,8“ sa pripláca. Alfa nezanevrela ani na svoj volič jazdných voličov DNA – Dynamic, Neutral a All Weather. Verzia Quadrifoglio Verde rozširuje systém DNA o režim Race. Z príplatkovej výbavy je možné spomenúť audio Harman-Kardon so 14 reproduktormi. O bezpečnosť sa postará adaptívny tempomat, sledovanie mŕtveho uhla, núdzové brzdenie či monitoring jazdných pruhov.

Zatiaľ bolo Stelvio oficiálne predstavené iba vo verzii Quadrifoglio Verde, ktorej preplňovaný šesťvalec s objemom 2,9 litra poskytne až 380 kW (510 koní) a 600 Nm krútiaceho momentu. Zrýchlenie z 0-100 km/h zvládne za 3,9 sekundy a zvyšovať rýchlosť môže až do 284 km/h! Zaujímavý je aj údaj o rýchlosti osemstupňovej automatickej prevodovky, ktorej preradenie trvá len 150 milisekúnd. Motor bude poháňať zadnú nápravu a v prípade potreby sa pripojí aj predná náprava.

Inzercia

Stelvio najbližšie uvidíme na autosalóne v Ženeve, kde zažije svoju európsku premiéru. Prvé kusy by mali doraziť k zákazníkom v polovici budúceho roka.

Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.