Fotogaléria:Nová Kia Sorento od 24 500 €

Nová generácia chce nadviazať na úspechy svojho predchodcu.


Suzuki Ignis nie je potrebné podrobne predstavovať. Šlo o pomerne populárny model, ktorý môžeme bežne vídať na našich cestách. Jednalo sa o malé, priestranné a pomerne lacné auto, ktoré sa nebálo ani menšieho terénu. Po siedmich rokoch od ukončenia výroby sme sa dočkali novej generácie. Dobrou správou je, že Ignis zavíta aj do Európy.

Novinka stavia na rovnakých základoch ako jej predchodca, opäť sa pýši dĺžkou 3 700 milimetrov, ktorá je doplnená šírkou 1 660 milimetrov, výškou 1 595 milimetrov a rázvorom 2 435 milimetrov. Odkaz minulosti nájdeme aj pri pohľade na exteriér. Tak napríklad trojité rebrovanie na zadnom stĺpiku prevzal Ignis z modelu Cervo, ktorý sa vyrábal ešte v 70. rokoch. Celkovo môžeme dizajn vozidla považovať za minimalistický, ale štýlový. Terénny potenciál nájdeme pri pohľade na krátke previsy, svetlú výšku 180 milimetrov alebo plastovú ochranu podbehov.

Interiér európskej verzie ešte Suzuki neukázalo, ale predpokladáme, že od japonského prevedenia nebude mať ďaleko. Ten je rovnako minimalistický a funkčný ako exteriér, nebude však chýbať možnosť personalizácie v podobe farebného odlíšenia stredového tunelu či madiel dverí.

Základom crossoveru je ľahká platforma novej generácie, dovoľujúca tiež použitie mikrohybridnej technológie SHVS, ktorú Suzuki kombinuje s benzínovou 1,2kou s výkonom 66 kW (90 k). V Japonsku je toto ústrojenstvo jedinou možnosťou, pričom spolupracuje výhradne s automatom CVT. Či sa tejto kombinácie dočkáme aj v Európe ešte nie je známe, u nás by sme však tejto verzii nedávali veľkú šancu na úspech. Pod kapotou by sme však mohli očakávať preplňovaný litrový trojvalec Boosterjet s výkonom 82 kW (112 k), ktorý by v kombinácii s manuálnou prevodovkou a nízkou hmotnosťou vozidla dal autu slušnú dynamiku a pri rozumnej jazde aj nízku spotrebu.

Viac informácií o sa dozvieme na nadchádzajúcom parížskom autosalóne. Do predaja by sa mal nový Ignis dostať už začiatkom budúceho roka.

Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.