Fotogaléria:Zdivočené Audi TT RS

Týmto opatrením chcú ľudí motivovať k presedlaniu z auta na bicykel.


Vo veľkých mestách po celom svete sa stretávame s vážnymi problémami znečistenia ovzdušia, najmä vplyvom motorových vozidiel. V súčasnosti mestá v Taliansku súperia o balíček 35 miliónov eur na riešenie tohto problému. Miláno sa potýka s problémami kvality ovzdušia už dlhšiu dobu a vo veľkom podporuje projekty ako bikesharing. Radkyňa zaoberajúca sa mestskou mobilitou, Pierfrancesco Maran, prišla s nápadom finančne dotovať ľudí, ktorí v meste uprednostnia bicykel pred automobilom.

Miláno sa po vzore iných miest vo Francúzsku či Taliansku snaží nájsť spôsob ako odmeniť ľudí jazdiacich do práce na bicykli. Problémom finančného odmeňovania by bolo vytvorenie funkčného systému na kontrolu cyklistov zaregistrovaných do programu aby nedošlo k zneužitiu, a zároveň ich neobmedziť na osobnej slobode. Taktiež samotná navigácia je pre cyklistov meste značne komplikovaná a bez investícií do budovania infraštruktúry cyklotrás, môže v budúcnosti dochádzať k nehodám.

Najväčšou otázkou však stále ostáva, či malá odmena presvedčí mešťanov upustiť od zaužívaných zvyklostí. Obzvlášť, keď väčšina tamojších firiem poskytuje zamestnancom parkovanie zdarma.

Zdokonalenie infraštruktúry sa javí ako najlepší spôsob, ako motivovať ľudí presedlať na bicykel. Napríklad v Kodani, len 6% ľudí jazdiacich do práce na bicykli motivuje šetrenie nákladov a 1% v záujme šetrenia životného prostredia . Viac ako 56% ľudí chodí v Kodani do práce na bicykli kvôli tomu, že je to najrýchlejší a najjednoduchší spôsob prepravy v meste.

Pokračujte na ďalší príspevok »