Fotogaléria: Suzuki mieri medzi veľkých

Najväčšia automobilka sa obracia na svoju dcérsku spoločnosť Daihatsu, s ktorou bude zdieľať viac zdrojov a znalostí pri vývoji malých automobilov pre rozvojové trhy.

Najstaršej japonskej automobilke Daihatsu sa v poslednom čase nedarí. Minulý rok klesli predaje o ďalších 13 % a to značným spôsobom kazí štatistiku Toyote, ktorá vlastní 52,1 % podiel automobilky Daihatsu.

Toyota má záujem udržať si post najväčšieho výrobcu automobilov na svete, a preto sa rozhodla zvrátiť osud malej automobilky odkúpením zvyšných 48,8 % za 3,2 miliardy dolárov a prevziať plnú kontrolu nad Daihatsu.

Spoločnou stratégiou chce Toyota pomôcť značke pri vývoji palubnej elektroniky, bezpečnostných systémov a pohonných jednotiek za účelom získania väčšieho vplyvu predajom malých automobilov v rozvojových krajinách. „V boji o miesto na trhu s malými autami potrebujeme podporu a know how Daihatsu,“ vyhlásil Kyoichi Tanada, CEO automobilky Toyota pre Áziu, Stredný východ a Severnú Afriku.

Inzercia

Advertisement

Pre Toyotu je India kľúčovou krajinou, ktorá sa do roku 2020 má stať tretím najväčším automobilovým trhom na svete. „V Indii je stále dopyt po malých automobiloch. Naším cieľom je taký automobil predstaviť čo najskôr,“ dodal Tanada.

Toyota čelí v Indii veľkej kritike za kvalitu a spracovanie s cieľom udržať ceny čo najnižšie. Predaje nenaplnili očakávania a to vo veľkej miere postihuje tamojší výrobný závod. Ten prenechá Daihatsu, ktorého úlohou bude vybojovať si slušné postavenie na jednom z najrýchlejšie rastúcich trhov s autami na svete.

Pokračujte na ďalší príspevok »



KIA Blog

Kia posilňuje dizajnový tím vymenovaním Johna Buckinghama ako vedúceho skupiny Kia Next Design Group

  • Buckingham, ktorý sa svojej novej role ujal 1. júna, má viac ako 18 rokov skúseností s navrhovaním luxusných a čisto elektrických vozidiel.  Po vymenovaní viceprezidenta Teck Koun Kima za vedúceho skupiny Kia Next Design Group v januári tohto roka, Kia naďalej posilňuje svoj dizajnový tím.  Dizajnová filozofia spoločnosti Kia „zjednotenie protikladov“ stanovuje odvážnu ambíciu byť lídrom v budúcej mobilite a definuje progresívny prístup.