Fotogaléria:Prvé foto novej Ibizy

Ostrá Octavia s pohonom všetkých kolies je autom, pri ktorom srdce víťazí nad rozumom.


Dá sa nájsť veľa dôvodov, prečo je Škoda tak úspešná. Na našom trhu škodovka vo veľkej miere ťaží zo sentimentu. Boli to autá našich otcov a najsilnejší vzťah k autám, tak ako k akýmkoľvek iným predmetom, sa vytvára práve v detstve a pri výbere auta dokáže ovplyvniť konečné rozhodovanie. Ďalším dôvodom je praktická stránka. Keď Octavia tretej generácie prichádzala na trh, tak sa v rôznych diskusiách rozoberalo do akej triedy by sa mala zaradiť. Nižšia stredná? Stredná trieda? Octavia dokáže uspokojiť požiadavky záujemcov o obidva segmenty. Kým v základnej výbave za necelých 15 tisíc eur máte len klimatizáciu a rádio so štyrmi reproduktormi, tak v najvyšších výbavách už sú k dispozícii vymoženosti ako vyhrievanie sedadiel vpredu aj vzadu, poťah z alcantary či zvuková aparatúra CANTON s desiatimi reproduktormi. Octavia má tak širokú ponuku výbav a motorizácií, že ostalo len veľmi málo medzier, ktoré by mohla v danej kategórii vyplniť. Zdá sa však, že škodovka predsa len jednu našla a rozhodla sa ju zaplátať.

Tou záplatou má byť Octavia RS s pohonom všetkých štyroch kolies. Srdcom tejto verzie je pre liftback aj combi naftový dvojliter 2,0 TDI s výkonom 135 kW, spriahnutý so známou šesťstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Cena sa začína na 31 900 € pre liftback.

V tejto kategórii existuje aj značná konkurencia. Spomenúť by sme mohli koncernových súrodencov – VW Golf Alltrack a Seat Leon X-PERIENCE. Ďalší konkurent sa nachádza priamo v radách Škodovky. Octavia Scout, tak ako Golf Alltrack a Leon X-PERIENCE, je postavená na rovnakých základoch ako Octavia RS 4×4 a pod kapotou nájdeme rovnaký motor s totožným výkonom 135 kW (184 k). S dynamikou sú na tom tiež veľmi podobne. Leon je podľa tabuliek dokonca o nejakú tú desatinku z nuly na sto rýchlejší. Rozdiely vieme nájsť v cene. Kým za Combi verziu ostrej Octavie s náhonom na všetky štyri dáte 32 750 €, tak za Alltrack a Scout dáte o dve, a v prípade Seatu až o tri tisíc eur menej.

**Technické parametre:**

Motor: 2,0 TDI CR DPF Maximálny výkon: 135 kW (184k) Zrýchlenie 0–100 km/h : 7,3 s Prevodovka: dvojspojková 6-stupňová DSG Pohotovostná hmotnosť: 1 550 kg

Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.