Automotive News: Renault a Google rozširujú spoluprácu, autá budú vyrábať ‚ako mobily‘

Renault a Google ukázali, ako má vyzerať úzka spolupráca automobilovej a technologickej spoločnosti. Budú z nej ťažiť všetci, ale najviac samotný zákazník.
Vydané Text: 
Renault prehlbuje svoju spoluprácu so spoločnosťou Google v snahe rozšíriť možnosti diaľkových aktualizácií softvéru, tazvaných OTA aktualizácií, na nové modely, ako sú elektrický Megane E-Tech a Austral. „Chceme z auta urobiť inteligentný objekt, ktorý sa učí a ktorý sa dá modernizovať vzduchom ako mobilný telefón,“ povedal v rozhovore generálny riaditeľ Renaultu Luca de Meo. Informuje o tom Automotive News Europe s prispením agentúry Reuters. Rozšírenie partnerstva so spoločnosťou Google, ktoré sa začalo v roku 2018, umožní Renaultu ponúkať viac bezplatných aktualizácií softvéru, ako aj ďalšie služby na požiadanie, uviedli v utorok obe spoločnosti. Partnerstvo so spoločnosťou Google tiež pomôže Renaultu urýchliť jeho end-to-end digitálnu transformáciu, od dizajnu auta až po jeho uvedenie na trh prostredníctvom jeho výroby, uviedol de Meo vo vyhlásení.
Automobilky sa snažia dobehnúť technologický náskok, ktorý si uplynulom období vydobyla americká Tesla.
Nové digitálne funkcie zabudované vo vozidle prinesú dodatočné príjmy a zároveň posilnia zostatkovú hodnotu automobilov Renault a udržia si zákazníkov, dodal de Meo. Funkcie na požiadanie budú zahŕňať napríklad aj to, že vodiči budú môcť lokalizovať svoje autá na veľkých parkoviskách. „Produkt zostáva v spojení so spoločnosťou od kolísky po hrob, viac ako jeden cyklus vlastníctva,“ povedal generálny riaditeľ. Rozšírenie partnerstva so spoločnosťou Google ukazuje „horizontálnu“ stratégiu Renaultu, ktorá zahŕňa spoluprácu na softvéri s vývojármi. Ukazuje sa, že interný vývoj technológií nie je najlepší, pretože trendy sa vyvíjajú príliš rýchlo a špecializované spoločnosti majú vždy navrch. Sme výrobca hardvéru; softvér je ďalší šport,“ povedal de Meo. „Ak sa chcete naučiť hrať tenis, radšej choďte s niekým, kto hrá správny tenis.“ Trend je momentálne jednoznačný. Automobilky definitívne vstúpili do éry, v ktorej je softvér celkom kľúčový a stále väčší význam zohráva aj pre samotných zákazníkov. Cesta vlastného vývoja stále možná je, ale ako ukazuje prax, spoliehať sa na väčšieho a skúsenejšieho partnera je strategicky vhodnejšie. Aktualizácia softvéru vzduchom, teda cez internet, zohráva významnú úlohu v transformácii automobiliek na komplexných poskytovateľov mobility. Mnohé funkcie budú v blízkej budúcnosti dostupné vo forme predplatného, napríklad tak, ako si dnes predplácame HBO Max alebo Netlflix, či diskový priestor v Google.

Zdroje: AUTOVINY.SK




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




ODPORÚČANÉ


Poradca pri kúpe

Stále príťažlivejšia ponuka / Jeep Avenger

  • Jeep Avenger prišiel minulý rok na európsky trh s čisto elektrickým pohonom. Odvtedy sa situácia posunula a dnes dostanete toto kompaktné SUV aj s čisto benzínovým a mild hybridným motorom a už aj spojenie spaľovacieho motora s automatickou prevodovkou.

     Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 6/2024 
  • Test motocykla

    Ako pierko / Yamaha RayZR

  • Ak hľadáte malé, ľahké a obratné premiestňovadlo do mesta, prichádza Yamaha s niečím, čo vás môže zaujať. Navyše nestojí veľa peňazí a o jeho spoľahlivosti vôbec netreba pochybovať.

      
  • Servis

    Nevydržali ani 100 000 km: Desať najhorších áut v teste odolnosti

  • Uvažujete nad kúpou nového auta a jeho dlhodobá spoľahlivosť je pre vás kľúčová? Potom by ste mali poznať výsledky nemeckých testov dlhodobej odolnosti áut. Nedopadli dobre ani pre nemecké značky.

     Dlhodobým testom odolnosti prešlo viac ako 100 áut.