Bezkonkurenčný / Minitest Škoda Kodiaq 2.0 TSI 4×4 + kalkulácia financovania
Omladený Kodiaq nám opäť pripomenul, v čom je prvé SUV od značky Škoda tak dobré. Je dvojlitrový benzínový štvorvalec tou správnou voľbou?
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 1/2024
Vydané Text: Martin Gašparík
Akurát v období, keď automobilka predstavila nastávajúcu generáciu modelu Kodiaq, som dostal možnosť otestovať už dosluhujúci model.
To, že je na trhu už nejaký ten piatok, najviac vidieť v interiéri, kde sa na dnešnú dobu nachádza veľké množstvo tlačidiel. A veľká vďaka za to!
To platí aj o klasickom paneli trojzónovej klimatizácie, s ktorým nie je nastavovanie pohodlia posádky otravné, ale, naopak, veľmi ľahké.
Inzercia
Ľahko pôsobí Kodiaq aj na volante, ktorý je čalúnený perforovanou kožou a s úzkym vencom padne dobre do rúk.
Aj napriek prevádzkovej hmotnosti na hranici 1 900 kg to za volantom ozaj necítiť a Kodiaq veľmi ochotne nasleduje povely volantom.
Náklony karosérie sú prekvapivo mierne, a to najmä v prvotnej fáze zatočenia. Potom karoséria zakľakne a náklon je stabilný počas celého prejazdu.
Ďalej už neostáva nič iné, ako sa chopiť pádiel pod volantom a vďaka skvelým jazdným vlastnostiam si aj s takto veľkým SUV užiť trochu zábavy. A keď hovorím veľkým SUV, tak to slovo dostatočne nevystihuje štedrosť batožinového priestoru a priestoru na zadných sedadlách, ktoré môžete posúvať, aj sklápať.
Zábava pokračuje aj v noci, keďže full LED svetlomety včas prisvecujú do zákruty a vďaka adaptívnej funkcii môžete jazdiť so zapnutými diaľkovými svetlami. Použitím matrixovej technológie vie riadiaca jednotka rozsvecovať a zhasínať jednotlivé segmenty bez oslnenia vozidiel pred vami.
Pod kapotou si pradie dvojlitrový benzínový štvorvalec, ktorý nájdete vo väčšine koncernových modelov. Aj keď je samotný motor perfektný, o čom som sa presvedčil v iných modeloch, do veľkého Kodiaqa mi charakterom nepasuje. Veľké SUV predsa nechcete vytáčať do vysokých otáčok.
Chcete sa viezť v tichosti na vlne krútiaceho momentu a v prípade potreby spraviť predbiehací manéver s mierne stlačeným plynovým pedálom. Aj keď má dvojliter výkon 140 kW (190 k) a 320 Nm, predsa len sa v spodných otáčkach trochu trápi.
To, že mu chýba potrebná pružnosť, by som pripísal miernej turbodiere a tiež menšiemu krútiacemu momentu na rozhýbanie takmer 1 900 kg železa. Po prekročení 3 500 otáčok už začne TSI spievať a konečne dostane rodinné SUV potrebnú hybnosť.
No súčasne mu potom musíte dať aj dostatočne napiť a napriek výkonu je Kodiaq vcelku smädný. Počas nášho testu si na diaľnici vypýtal v priemere 8,2 l/100 km, mestská spotreba bez problémov presiahla 9 l/100 km a mimomestskú premávku zvláda aj za 7,4 l/100 km.
Sedemstupňová prevodovka DSG využíva najvyšší prevodový stupeň už od 70 km/h, čo prospieva spotrebe mimo mesta. Súčasne už tradične dvojspojková prevodovka radí rýchlo a vďaka nadväzujúcim rýchlostiam dokáže motor udržať v pásme výkonu.
Rodinný sen
Aj tak sa dá nazvať Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4 × 4. Áno, nie je to preklep. Ja osobne by som volil dieselový agregát s nižšou spotrebou, vyšším dojazdom a lepším pružným zrýchlením.
To však nič nemení na tom, že Kodiaq prvej generácie je solídna voľba pre tých, ktorí hľadajú veľké a komfortné SUV.
Vo svojej cenovej kategórii ponúka výbornú hodnotu za peniaze a tú hodnotu si podrží aj v prípade ďalšieho predaja o niekoľko rokov neskôr.
ŠKODA KODIAQ S FINANCOVANÍM CEZ ŠKODA FINANCIAL SERVICES |
Výhodné financovanie Škoda NaMieru bez poplatkov, s akontáciou od 10% do 40% a dĺžkou splácania od d 24 do 60 mesiacov
Vypočítaj si svoju splátku: ŠKODA kalkulačka |
* Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Výška splátky sa môže meniť v závislosti od aktuálnej úrokovej sadzby. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. ŠKODA nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. ŠKODA. |
TECHNICKÉ ÚDAJE ŠKODA KODIAQ 2.0 TSI 140 KW 7° DSG 4 × 4
- Motor preplň. benzínový R4, 1 984 cm3
- Výkon 140 kW (190 k) pri 4 200 ot./min.
- Krútiaci moment 320 Nm pri 1 500 – 4 100 ot./min.
- Pohon a podvozok: 7-st. automatická prevodovka, pohon všetkých kolies, vpredu MacPherson, vzadu viacprvková náprava.
- Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
- Pneu. 235/45 R20.
- Batožinový priestor 835/2 065 dm³
- Rozmery: 4 697 × 1 882 × 1 688 mm, rázvor 2 790 mm,
- Pohotovostná/celková hmotnosť 1 900/2 410 kg,
- Objem nádrže 58 l.
- Najvyššia rýchlosť 215 km/h
- Zrýchlenie 0 – 100 km/h 7,6 s
- Spotreba (WLTP) 7,8 – 8,5 l/100 km
- Emisie CO2 178 – 192 g/km
- Cena/testované auto 43 850/54 647 €
- Konkurenti: VW Tiguan Allspace, Peugeot 5008, Honda CR-V
Martin Gašparík
Autá boli moja srdcovka už od malička, keď sme sa hrávali Need for Speed II na prvých počítačoch. Hneď po spravení vodičáku, som mal možnosť ako prvé auto zdielať bratovú BMW E36 328i so samosvorným diferenciálom. Toto auto mi dalo veľkú školu života a odštartovalo moju vášeň pre automobilové závodenie. Naučilo ma jak jazdu driftom tak jazdu na čistú stopu. Neskôr som presedlal do Citroenu Saxo VTS (predný pohon, ľahký hatchback) s ktorým sme získali už cez 30 pohárov v auto slalomových súťažiach. Moje testy budú zamerané najmä na dojmy z jazdy, správanie podvozku a odozvu motora. Ako každý fanúšik rýchlej jazdy mám na 1. mieste Porsche 911 GT3 ( hádam sa raz dostanem za volant 🙂 . Z aut, ktoré som mal možnosť šoférovať sú u mňa v TOP 3 BMW M2, Renault Megane IV Trophy FL. a Toyota Yaris GR 🙂