Technické údaje Lancia Ypsilon 1.2 (2006)


Aktuálny cenník so všetkými technickými údajmi nájdete na konci článku 

Krásny a funkčný vzhľad

Dizajn vždy bol a stále je priorita číslo jeden. Teda aspoň pre nás, ľudí, ktorí autá kupujú. Výrobca sa sústreďuje na oveľa viac faktorov, ale aj on si uvedomuje, že práve dizajn je to, čo osloví na prvý pohľad a čo má potenciál predávať. Peugeot 3008 v ideálnej miere kombinuje všetko, čo je dnes príznačné pre tohto francúzskeho výrobcu. Dizajn zadných svetiel evokuje levie pazúre, vpredu môžeme vidieť veľmi moderné tvary a krivky s pôsobivo členitou prednou maskou. Predné svetlomety sú akoby vyzerané precíznym laserom a z jeho ostrých tvarov akoby plazmaticky tryská svetelný lúč smerom k vozovke – to je nový typický svetelný podpis áut tejto značky. LED pásy sú natoľko výrazné, že už z obrovskej vzdialenosti jednoznačne rozpoznáte, že sa k vám približuje práve Peugeot.

Tento detail má aj praktický význam – auto je počas šera perfektne viditeľné nielen spredu, ale aj z profilu.

Aj napriek tomu, že automobilky dnes musia dbať na bezpečnosť zraniteľných účastníkov cestnej premávky, ako chodcov a cyklistov, tým, že hrany karosérie musia byť čo najoblejšie, Peugeotu sa podarilo zachovať dôraznú estetiku aj s vysokou úrovňou bezpečnosti chodcov.

Hranatý koncept zadných partií vozidla má tiež svoj zmysel. SUV-čka obyčajne nemajú väčšie kufre ako napríklad väčšie hatchbacky alebo kombi, no Peugeot 3008 sa vie pochváliť batožinovým priestorom s objemom až 520 litrov – a to aj vďaka tomu, že si zachováva tradičnejšie SUV vyhotovenie vzadu. To je skvelý údaj, navyše sa po sklopení druhého radu sedadiel sprístupňuje nákladný priestor s kapacitou až 1 482 litrov. To je dosť na väčšinu skriniek zo švédskych obchodov s nábytkom či na dva bicykle pre dospelých.

Inzercia

 

Prekvapivo moderný interiér s kompaktným volantom

Inzercia

Interiér nového Peugeot 3008 vás musí hneď upútať, pretože jeho vzhľad pripomína futuristické vozidlá z filmu Blade Runner 2049 – avšak v tomto prípade bez známok používania a bez zbytočností. Peugeoty totiž používajú koncept s názvom i-Cockpit, čo je také vyhotovenie interiéru, ktoré preferuje funkčnosť a ergonómiu.

Napríklad volant je kompaktný a keď ho prvýkrát uchopíte do rúk, uvedomíte si, aké starožitné a zbytočne obrovské volanty používajú ostatní výrobcovia. Kompaktný tvar prospieva ergonómii ovládania auta, v spojení s posilňovačom riadenia s optimálnou tuhosťou je radosť šoférovať takéto auto.

Ďalej je tu krásny prístrojový panel s grafickým displejom, ktorý je umiestnený tak vysoko na palubovke, že auto nepotrebuje head-up displej. Vodič tak má všetky údaje vždy v zornom poli a nikdy nemusí premiestňovať svoju pozornosť. Platí to aj pre veľký centrálny displej, ktorý je posadený vyššie, než je bežné, takže vodič nemusí spúšťať oči z cesty.

Samostatnú pozornosť si zaslúži pohodlný veľký stredový tunel so širokou lakťovou opierkou a decentným voličom automatickej prevodovky.

Inzercia

Vedeli ste, že objem všetkých odkladacích priestorov v interiéri Peugeotu 3008 dosahuje až 32 litrov?

 

Inzercia

Veľmi bohatá výbava už v najnižšej cene

Peugeot 3008 sa predáva aj s 1,2-litrovým turbomotorom, ktorý bol vyhlásený za Motor roka v rokoch 2016, 2017, 2018 aj 2019, a to s cenou od 23 290 eur. To je jeho základná motorizácia. Predáva sa však aj ako plug-in hybrid, a to s cenou už od 36 990 eur vo výbave HYBRID ALLURE, respektíve od 40 990 eur v špičkovej motorizácii HYBRID4 ALLURE.

Pri nákupe si momentálne môžete uplatniť bonus až 6 000 eur a eventuálne prichádza do úvahy aj štátna dotácia vo výške ďalších 5 000 eur. Dostávame sa tak k výbornej cene, ktorá sa ale aj tak niekomu stále môže zdať vysoká. Je potrebné uvedomiť si, že všetky nové autá sú drahšie ako tie nové spred desiatich rokov, pretože neúmerne narástla ich výbava a ekologickosť pohonov.

Pokiaľ sa jedná o výbavu, hybridnú verziu dostanete s mimoriadne bohatým zoznamom položiek. Veď posúďte sami, v štandarde výbavy ALLURE nájdete toto všetko (a ešte mnoho ďalšieho, my uvádzame len výber):

  • záruku 6 rokov alebo do 100-tisíc kilometrov;
  • 8-stupňová automatická prevodovka;
  • Predné LED svetlomety s integrovaným LED denným svietením
  • Zadné Full LED svetlomety s motívom troch levích pazúrov
  • Bezkľúčové štartovanie vozidla
  • Automatická dvojzónová klimatizácia s výduchmi pre druhý rad sedadiel
  • Predné parkovacie senzory a zadná kamera
  • bezpečnostný balíček Pack Safety Plus:
  • + Aktívny systém varovania pred neúmyselným opustením jazdného pruhu (PFIL – s možnosťou korekcie jazdnej dráhy)
  • + Aktívny systém sledovania mŕtveho uhla
  • + Driver Attention Alert (systém sledovania pozornosti vodiča)
  • + Automatické prepínanie diaľkových svetlometov
  • + Automatické sklápanie zrkadiel pri cúvaní
  • + Systém automatického núdzového brzdenia – kamera
  • + Pokročilý systém rozpoznávania dopravných značiek a odporúčanie rýchlosti
  • + Automatické rozsvietenie svetiel, Dažďový senzor, Akustické čelné sklo, Elektrochromatické spätné zrkadlo, Funkcia Follow me home
  • 18″ zliatinové disky DETROIT + sada na opravu defektu
  • 10″ dotykový displej + 3D Navigačný systém s doživotnou aktualizáciou zadarmo
  • Funkcia Mirror Screen (Apple CarPlay a Android Auto)
  • Peugeot Connect SOS & Assistance
  • Bedrové nastavenie na sedadle vodiča

 

Najlepší pohon, aký dnes autopriemysel ponúka

Automobilky sa snažia o to, aby boli ich motory čo najbezpečnejšie. V Európe to však majú o to ťažšie, že Európska komisia neustále vydáva nové a nové emisné štandardy, preto musia byť nové motory čistejšie ako kdekoľvek inde na svete. Lenže každý zákazník si nemôže dovoliť drahý elektromobil, navyše chce mať istotu, že na nabíjačke nestrávi hodiny v čase, keď to auto naozaj potrebuje. Preto sú ideálnym prechodným riešením plug-in hybridy.

Peugeot 3008 HYBRID aj HYBRID4 sú plug-in hybridy s tým rozdielom, že HYBRID4 má pohon všetkých štyroch kolies, zatiaľ čo HYBRID má pohon predných kolies.

Zavedením tejto konfigurácie mohol Peugeot ponúknuť niečo, čo mu dlhší čas chýbalo a nároční zákazníci to vyžadovali – schopnosť zvládať aj mierne náročnejší terén práve vďaka pohonu oboch náprav. V prípade Peugeotu je zvláštnosťou, že zadná náprava je poháňaná iba elektromotorom, zatiaľ čo vpredu sú motory dva – benzínový aj elektrický. 4×4 je teda bez priameho mechanického spojenia medzi spaľovacím motorom a zadnými kolesami. Má to obrovské výhody – ak chcete, môžete využívať iba pohon predných kolies a šetriť tak energiu i palivo. Ak chcete viac, napríklad pri jazde na snehu, stačí si aktivovať príslušný jazdný režim.

  • Maximálny výkon pohonu v Peugeot 3008 HYBRID je 165 kW (225 koní)
  • Maximálny výkon pohonu v Peugeot 3008 HYBRID4 je 220 kW (300 koní)

Lítium-iónová batéria s kapacitou 13,2 kW stačí na to, aby Peugeot 3008 prešiel v čisto elektrickom režime do 59 kilometrov (podľa metodiky WLTP)! To znamená, že ak auto používanie na dochádzanie do a z práce, nebudete musieť vôbec používať benzínový motor. To znamená, že za prevádzku auta zaplatíte iba účtom za elektrinu, čo je zlomok ceny za benzínovú prevádzku. Na štandardnej nabíjacej stanici máte týchto 59 kilometrov nabitých za dve hodinky, čo zodpovedá návšteve nákupného centra – no treba si uvedomiť, že elektrické vozidlá sa nabíjajú najmä vtedy, keď sa nepoužívajú. Teda nabíjať môžete počas pracovnej doby alebo v noci, keď vás to nebude zdržovať. V skutočnosti sa však vedia nabíjať aj počas jazdy, a to princípom rekuperácie energie pri brzdení a pri jazde z kopca. Ak chcete šetriť batériu úplne, stačí auto prepnúť do režimu e-Save a bude sa používať výhradne benzínový motor, batéria sa postupne naplní energiou aj sama.

Aby zákazníci nemali obavu o trvácnosť batérií, Peugeot prišiel s takouto garanciou: zárukou na trakčnú batériu 8 rokov alebo do 160 000 kilometrov na zachovanie minimálne 70% kapacity batérie. Navyše, hybridné verzie 3008 majú záruku štandardne dlhšiu ako benzínové a naftové verzie, a to až o dva roky, respektíve o 40 000 kilometrov viac.

A to sú veľmi silné argumenty, prečo sa pri kúpe nového PLUG-IN SUV 4×4 rozhodnúť práve pre PEUGEOT 3008 HYBRID4.

» Zistite viac o PEUGEOT 3008 HYBRID a HYBRID4 priamo na stránkach importéra.

 

Aktuálny cenník so všetkými technickými údajmi

 

7 dôvodov, pre ktoré je podľa nás Peugeot 508 SW autom roka

Prečo si kúpiť európske auto roka Peugeot 208?

Najlepší Peugeot všetkých čias: 508 PSE

 

 

ZnačkaLancia
ModelYpsilon
Typ1.2
Rok výroby/modelový ročník2006
Dĺžka3810 mm
Šírka1704 mm
Výška1530 mm
Rázvor2388 mm
Prevádzková hmotnosť945 kg
Užitočné zaťaženie415 kg
Objem batožinového priestoru (min.)215 dm3
Objem batožinového priestoru (max.)290 dm3
Max. výkonCVT je bezstupňová kW
Max. výkon pri5000 ot./min
Max. krútiaci momentrobotizovaná Nm
Max. krútiaci moment pri2500 ot./min
Max. rýchlosť153 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h16,8 s
Palivobenzín
Objem valcov1242 cm3
Usporiadanie valcov50
Počet valcov4
Poháňaná nápravapredná
Typ prevodovkymanuálna
Počet prevodových stupňov5
Kombinovaná spotreba6,0 l/100 km
Emisie CO2142 g/km
Cena

Pokračujte na ďalší príspevok »



NOVÝ MODEL

Už vieme, ako bude vyzerať nová ŠKODA KODIAQ! Oficiálne skice dopĺňame o návrhy od umelej inteligencie

  • Týždeň pred svetovou premiérou zverejnila Škoda Auto dizajnové skice exteriéru novej generácie modelu Škoda Kodiaq.

     Medzi hlavné novinky patrí skulpturálne tvarovaná predná časť, výrazné hranaté podbehy kolies, kolesá s priemerom 17″ až 20″, robustný zadný nárazník a predné svetlomety Matrix-LED druhej generácie s kryštalickými dizajnovými prvkami 
  • SERVIS

    Čo sa stane so všetkými použitými batériami v autách? Tie nové vydržia oveľa dlhšie, ako sa očakávalo

  • Problém s veľkým množstvom nepoužiteľných batérií nakoniec nie je tak pálčivý, ako kritici spočiatku avizovali.

     Nové generácie batérií vydržia oveľa dlhšie, ale otázku ich ďalšieho života je stále potrebné zodpovedať. Kuriózne je, že používaná batéria dnes môže byť drahšia ako tá čisto nová od automobilky.
  • DOPRAVNÁ PORADŇA / PORUCHA NA DIAĽNICI

    K pokazenému autu na diaľnici zavolala Diaľničnú patrolu, platila aj tak. Chyba však nebola na strane NDS, odťah do servisu nemá kto preplatiť

  • Služby Diaľničnej patroly sú bezplatné, ale nevykonáva všetky služby, ktoré by mohol motorista potrebovať.

     Otázku od čitateľky o poplatkoch za odťah z diaľnice zodpovedala NDS.