Technické údaje Ford Galaxy 2.8 V6 (2000)


Základ hybridného pohonu tvorí osvedčený turbodúchadlom prepĺňaný benzínový motor V6 3.0 TSI s výkonom 250 kW (340 k), doplnený elektromotorom s výkonom 100 kW (136 k). Elektromotor diskového tvaru je umiestnený v modifikovanej skrini 8-stupňovej automatickej prevodovky tiptronic, ostatné ústrojenstvo pohonu všetkých kolies 4MOTION so samosvorným medzinápravovým diferenciálom Torsen sa nelíši od verzií s benzínovým, resp. naftovým motorom.

Zdrojom elektrickej energie je lítiovo-iónová akumulátorová batéria s kapacitou 17,9 kWh brutto (14,3 kWh netto), uložená pod podlahou batožinového priestoru, ktorá sa dá dobíjať z vonkajšieho zdroja. Nabíjacia zásuvka krytá klapkou je umiestnená v ľavom zadnom blatníku. Batéria sa z bežnej elektrickej zásuvky v domácnosti so striedavým prúdom (nabíjací výkon 2,3 kW) dá úplne nabiť za 8 hodín. Pri použití nástennej nabíjacej stanice wallbox s výkonom 7,2 kW sa doba nabíjania skráti na 2,5 hodiny.

Hybridný agregát pohonu dosahuje maximálny systémový výkon 340 kW (462 k), čo je viac ako doterajší špičkový naftový motor V8 4.0 TDI (310 kW/421 k). Maximálny systémový krútiaci moment je 700 Nm, vďaka čomu môže vozidlo ťahať brzdený príves do hmotnosti 3,5 tony.

Pomocou tlačidla menu na ovládači systému pohonu všetkých kolies 4MOTION Active Control môže vodič prepínať medzi hybridným alebo čisto elektrickým pohonom, s ktorým môže Touareg R jazdiť rýchlosťou do 140 km/h. Pri pohone spaľovacím motorom je maximálna rýchlosť elektronicky limitovaná na 250 km/h. Na digitálnom displeji sériového zobrazovacieho a ovládacieho systému Innovision Cockpit vodič môže nastaviť dobíjanie batérie počas jazdy rekuperáciou – napríklad aby si pri dlhšej jazde mimo mesta zabezpečil dostatok energie na jazdu s elektrickým pohonom v lokalitách so sprísnenými limitmi ochrany ovzdušia.

Nový Touareg R má bohatú sériovú výbavu, ktorá okrem rozličných asistenčných systémov zahŕňa napríklad aj adaptívny tempomat ACC s prediktívnou funkciou, adaptívne svetlomety IQ.Light Matrix LED, 4-zónovú automatickú klimatizáciu Air Care Climatronic, elektrické panoramatické strešné okno a 18-smerovo elektricky nastaviteľné predné sedadlá. Z dizajnových prvkov je to komplet R-Line na karosérii a v interiéri, vonkajšie dizajnové prvky Black Style a 20-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny Braga (na želanie disky až do veľkosti 22 palcov).

Pre Touareg je k dispozícii aj verzia pohonu plug-in hybrid (eHybrid) so systémovým výkonom 280 kW (381 k) a maximálnym systémovým krútiacim momentom 600 Nm. Jeho základ takisto tvorí benzínový motor V6 3.0 TSI s výkonom 250 kW (340 k) a elektromotor s výkonom 100 kW (136 k), no regulácia hybridného pohonu je optimalizovaná pre priaznivú spotrebu paliva namiesto čo najvyššieho systémového výkonu. Touareg eHybrid je na výber v dvoch líniách výbavy Atmosphere a Elegance. Sériové vybavenie okrem špecifických prvkov pre jednotlivé línie výbavy navyše obsahuje Innovision Cockpit, 4-zónovú klimatizáciu a strešné okno, ako aj 19-palcové disky kolies Tirano. V obidvoch prípadoch má Touareg eHybrid rovnakú základnú cenu od 75 160 eur.

Inzercia

Rovnako ako k verziám s motormi TDI a TSI aj pri pohone eHybrid importér poskytuje na Touareg bezplatný komplet popredajných služieb v hodnote až do 5000 eur, zahŕňajúci registračný poplatok, predĺženú záruku na 5 rokov alebo 100.000 km a bezplatný servis na 5 rokov alebo 100.000 km.

Aj hybridný Touareg sa pre celosvetový trh vyrába v závode Volkswagen Bratislava, jeho sériová výroba bola spustená koncom septembra.

ZnačkaFord
ModelGalaxy
Typ2.8 V6
Rok výroby/modelový ročník2000
Dĺžka4641 mm
Šírka1810 mm
Výška1732 mm
Rázvor2835 mm
Prevádzková hmotnosť1694 kg
Užitočné zaťaženie776 kg
Objem batožinového priestoru (min.)256 dm3
Objem batožinového priestoru (max.)2610 dm3
Max. výkon204 kW
Max. výkon pri6200 ot./min
Max. krútiaci moment265 Nm
Max. krútiaci moment pri3400 ot./min
Max. rýchlosť217 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h9,7 s
Palivobenzín
Objem valcov2792 cm3
Usporiadanie valcov44
Počet valcov6
Poháňaná nápravapredná
Typ prevodovkymanuálna
Počet prevodových stupňov6
Kombinovaná spotreba10,6 l/100 km
Emisie CO2254 g/km
Cena

Pokračujte na ďalší príspevok »



NOVÝ MODEL

Už vieme, ako bude vyzerať nová ŠKODA KODIAQ! Oficiálne skice dopĺňame o návrhy od umelej inteligencie

  • Týždeň pred svetovou premiérou zverejnila Škoda Auto dizajnové skice exteriéru novej generácie modelu Škoda Kodiaq.

     Medzi hlavné novinky patrí skulpturálne tvarovaná predná časť, výrazné hranaté podbehy kolies, kolesá s priemerom 17″ až 20″, robustný zadný nárazník a predné svetlomety Matrix-LED druhej generácie s kryštalickými dizajnovými prvkami 
  • SERVIS

    Čo sa stane so všetkými použitými batériami v autách? Tie nové vydržia oveľa dlhšie, ako sa očakávalo

  • Problém s veľkým množstvom nepoužiteľných batérií nakoniec nie je tak pálčivý, ako kritici spočiatku avizovali.

     Nové generácie batérií vydržia oveľa dlhšie, ale otázku ich ďalšieho života je stále potrebné zodpovedať. Kuriózne je, že používaná batéria dnes môže byť drahšia ako tá čisto nová od automobilky.
  • DOPRAVNÁ PORADŇA / PORUCHA NA DIAĽNICI

    K pokazenému autu na diaľnici zavolala Diaľničnú patrolu, platila aj tak. Chyba však nebola na strane NDS, odťah do servisu nemá kto preplatiť

  • Služby Diaľničnej patroly sú bezplatné, ale nevykonáva všetky služby, ktoré by mohol motorista potrebovať.

     Otázku od čitateľky o poplatkoch za odťah z diaľnice zodpovedala NDS. 
  • Týždeň kontroly a nastavenia svetlometov opäť zadarmo

  • V týždni od 2. 10. do 6. 10. 2023 prebehne jubilejný desiaty ročník medzinárodnej preventívne bezpečnostnej akcie Vidieť a byť videný, ktorá je zameraná na odbornú kontrolu a nastavenie svetlometov motorových vozidiel.

     Zadarmo sa tento rok budú nastavovať svetlomety vozidiel s legálnymi LED svetelnými náhradnými zdrojmi H4 alebo H7. Do projektu je zapojených takmer 100 servisov zo všetkých krajov republiky.