AKTUALITA

Toyota, Mazda a Subaru oznámili spoluprácu pri vývoji nových spaľovacích motorov

Japonské automobilky chcú ďalej ponúkať zákazníkom aj klasické pohonné jednotky, štvorvalce, boxery i wankel.

Kým viaceré európske automobilky prepisujú svoje plány ohľadom kompletného prechodu na elektrickú mobilitu, japonské firmy spájajú sily. Už dávnejšie tvrdili, že stávka na jednu kartu, teda batériové vozidlá, nie je najlepší nápad.

Na nedávnom spoločnom stretnutí zástupcovia Toyoty, Mazdy a Subaru oznámili vytvorenie novej aliancie nazvanej Engine Reborn. Táto iniciatíva je založená na štyroch základných pilieroch:

  1. Prvý základ tvorí spoločná pripomienka, že elektromobily nie sú úplne bez emisií. Nemajú síce spaľovací motor a výfuk, ale veľké množstvo CO2 vzniká pri ich výrobe a podľa spôsobu výroby elektrickej energie, nemusia byť také čisté ani počas prevádzky.
  2. Ďalším základom je pripravovaná nová generácia spaľovacích motorov, ktoré podľa japonských automobiliek bude účinnou zbraňou proti zvyšovaniu emisií. Podľa informácií budú menšie a samozrejme prepojené s hybridnou technológiou.
  3. Ak budú motory spaľovať uhlíkovo neutrálne palivá, teda napríklad vodík, biopalivá či čistú syntetiku, môžu byť o dosť čistejšie ako elektromobily.
  4. Posledným základom je pripomienka japonskej aliancie, ktorá podkopáva dáta a informácie o kompaktnej konštrukcii pohonu elektromobilov. V praxi to znamená, že japonské automobilky síce uznali malé rozmery elektromotorov, ale dodávajú, že podobné sa dá dosiahnuť aj s novou generáciou konvenčných motorov.

 „Dosiahnutie uhlíkovo neutrálnej spoločnosti je výzvou, ktorú musia prijať všetky japonské priemyselné odvetvia a spoločnosť ako celok. Keďže pokračujeme v zdokonaľovaní technológie elektrifikácie, vylepšíme aj naše spaľovacie motory s cieľom využívať pohonné hmoty aj v budúcnosti. Naše tri spoločnosti majú rovnaké ambície, budú pokračovať v úsilí o udržateľnú dokonalosť v japonskej výrobe automobilov.“ oznámil Atsushi Osaki, zástupca prezidenta a generálneho riaditeľa Subaru Corporation.

 „Aby sme našim zákazníkom poskytli rozmanité možnosti na dosiahnutie uhlíkovej neutrality, je potrebné prijať výzvu vyvíjajúcich sa motorov, ktoré sú v súlade s energetickým prostredím budúcnosti. Naše tri firmy zdieľajú identické ambície, zdokonalíme motory prostredníctvom priateľskej súťaže,“ dodal Koji Sato, prezident, člen predstavenstva a generálny riaditeľ Toyota Motor Corporation.

„Naďalej budeme zákazníkom ponúkať autá so zdokonaľovanými spaľovacími motormi aj v ére elektrifikácie. Vzhľadom na kompatibilitu rotačného motora s batériami a uhlíkovo neutrálnymi palivami bude Mazda pokračovať vo vývoji technológie, aby sme boli prínosom pre spoločnosť,“ uviedol Masahiro Moro, zástupca prezidenta a generálneho riaditeľa spoločnosti Mazda Motor Corporation.

 

 

 

Zdroje:  Toyota , Pravda





Od útleho detstva ma fascinovali automobily tak osobné ako nákladné. Všetko to začalo, keď som sa ako 5-ročný motal popri starom otcovi v garáži, kde opravoval svoju krásnu oranžovú Škodu 105 L. Odvtedy môj záujem len a len rástol. Od kupovania motoristických časopisov, trávenie nespočetných hodín za klávesnicou hraní série Need For Speed, EuroTruckSimulátor 2 cez zberateľstvo modelov osobných a nákladných automobil až po prvé šoférske skúsenosti. Tie som získal za volantom legendy našich ciest Škoda Felícia. Neskôr to bola Škoda Fábia I a nakoniec Opel Astra H. Aj keď som mal nedávno príležitosť jazdiť s automatickými prevodovkami, manuálna prevodovka je u mňa jednoducho na prvom mieste.

Ako správny nadšenec s benzínom v krvi mám „slabosť“ pre motory V6 a V8. No nadchnúť sa viem aj pre full hybrid. Záľuba v automobiloch podmienila v roku 2004 výber strednej školy – maturoval som na SPŠ Dopravná z odboru Prevádzka a ekonomika dopravy. V apríli 2024 sa mi naskytla skvelá príležitosť, ktorú som nemohol odmietnuť – stal som sa externou súčasťou tímu Autoviny.sk