Fotogaléria:Mazda 2 Sedan

V zime stúpa dopyt po vozidlách s pohonom štyroch kolies. Nové SUV sú trochu drahé, racionálnou voľbou môže byť aj jazdená Honda CR-V s naftovým motorom.


Na slovenský trh prišla tretia generácia CR-V v roku 2007 s benzínovým dvojlitrom a naftovým agregátom 2.2 i-CTDI. Po uvedení sa vďaka kvalite spracovania, spoľahlivej japonskej technike a štedrej ponuke priestoru stala veľmi populárnym modelom, nájsť vhodný kus v bazároch by teda nemal byť problém. Pozornejšie sme sa pozreli na CR-V z roku 2009 a najazdenými takmer 90-tisíc kilometrami, ceny takýchto dobre udržiavaných exemplárov sa pohybujú okolo 15 000 €. Nájdete aj o tretinu lacnejšie, avšak s podstatne vyššími číslami na počítadlách.

Najčastejšie sa dajú nájsť autá poháňané naftovým motorom, benzínové totiž mali podstatne väčšiu spotrebu okolo 9 litrov na 100 km. Naftovému stačí asi o dva litre menej a v oblasti spoľahlivosti patrí k tým najlepším motorom, aké možno v podobnom aute mať. Agregát vyhral vo svojej kategórii aj titul motor roka a okrem výdrže poteší aj slušným výkonom. Nami skúmaný kus mal manuálnu šesťstupňovú prevodovku, dráhy radiacej páky sú stále presné a bez zbytočnej vôle. Odporcovia radenia pákou môžu siahnuť po trochu archaickej päťstupňovej automatickej prevodovke.

Agregáty i-CTDI predávané v CR-V na Slovensku nikdy neboli vybavené často problematickým filtrom pevných častíc, na nemeckom trhu ho však mali, pri dovoze zo zahraničia si na to treba dať pozor. K modernejším jednotkám i-DTEC, spĺňajúcim normu Euro 5, bol už filter montovaný štandardne, do CR-V sa dostali po facelifte. Rozdiel sa dá spoznať jednoducho: na vnútornej strane kapoty (približne v pravom hornom rohu) treba po otvorení nájsť nálepku so súčiniteľom absorpcie. Ak je číslo 0.72, filter v aute nie je, ak by tam bol, na nálepke by bola hodnota 0.52.

Pohon všetkých kolies je v naftovej CR-V štandardom, využíva hydraulický systém bez elektroniky. Zadné kolesá sa síce pripoja až po preklze predných, ale s funkčnosťou nebývajú problémy. So svetlou výškou 155 mm aj tak CR-V nepatrí do terénu, na snehu či blatovej ceste sa však dá na pohon spoľahnúť. Na pomery SUV nízky podvozok je odspodu dobre chránený a veľmi odolný. Veľmi jemnú koróziu vidíme iba na puzdre katalyzátora, zvyšok je takmer nedotknutý, všetky dielce sú pritom originálne ešte od výroby. Zvonku sa o ochranu karosérie stará plastové lemovanie po celom obvode auta, lak je takisto odolný a vpredu vidno iba pár maličkých bodiek od lietajúcich kamienkov.

Tvrdé plasty a poctivé spracovanie sa postarali o to, že stav interiéru je stále veľmi podobný tomu, v akom opustil továreň. Kožené sedadlá nie sú vysedené ani vyšúchané, trochu opotrebovaný je povrch volantu, koža je však stále vo vynikajúcej kondícii. Jediné skutočne viditeľné poškodenie sme museli hľadať a po chvíli pozorného pátrania sme konečne niečo našli. Koža na manžete pri hlavici radiacej páky je popraskaná a vidno textíliu pod ňou. Inak absolútne nič. Neznamená to síce, že sa nič v kabíne nedá zničiť, pri troche úcty k autu a starostlivosti sa však dá udržať v dobrej kondícii.

**Ako často do servisu?**
Pre Hondu CR-V tretej generácie s motorom i-CTDI je stanovený servisný interval na 1 rok alebo 20 000 km (podľa toho, čo nastane skôr). Pri každej prehliadke sa mení motorový olej a olejový filter, Každých 40 000 km sa vymieňa vložka vzduchového filtra a bežné sviečky, irídiové vydržia 120 000 km. Starostlivosť o palivový filter prebieha striedavo, na prvej prehliadke sa odvodní a na druhej sa kompletne vymení. Každých 100 000 km sa kontroluje vôľa ventilov, výmena kvapaliny v prevodovke je predpísaná na každých 120 000 km. Rozvody sú riešené bezúdržbovou reťazou, ktorá sa nemení.

Inzercia

**Spoľahlivosť pod lupou**
V segmente SUV patrí Honda CR-V k najspoľahlivejším vozidlám. Až pri vyššom kilometrovom nájazde sa objavujú opotrebované brzdové kotúče alebo ložiská. Inak má CR-V iba bežné poruchy spojené so životnosťou spotrebného materiálu, ako napríklad vypálené žiarovky alebo vydraná spojka.

Záver Majitelia CR-V tretej generácie sa stretávajú s minimálnym množstvom problémov, väčšinou je to o životnosti spotrebného materiálu, napríklad spojky alebo žiaroviek. Ťažké auto dá zabrať hlavne pri spomaľovaní, pri modeloch starších ako 5 rokov sa začína prejavovať opotrebovanie brzdových kotúčov. Výnimočne sa objaví netesnosť palivového systému, k žiadnym výrazným poruchám však zvyčajne nedochádza. V rebríčkoch spoľahlivosti prekonáva Honda CR-V väčšinu konkurentov. Kto vyžaduje od SUV vyšší posed a veľa miesta, no neplánuje s ním jazdiť mimo cesty, nemusí hľadať ďalej.

Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.