Testy

Opel Astra ako prvé auto pre začiatočníka: 5 dôvodov, prečo áno

Opel Astra 1.5 CDTi 130 A8
Opel Astra 1.5 CDTi 130 A8
Prvý test Opel Astra 1.5 CDTI (96kW/130k) Start/Stop 8AT (2022)

#1 Nádherný dizajn v štýle Vizor

Na toto auto budete hrdí kdekoľvek zaparkujete

Nový Opel Astra poznáme už niekoľko mesiacov, napriek tomu je stále zjavom pre svoj nápadný moderný vzhľad. Už na prvý pohľad je evidentné, že sme svedkami azda najväčšej medzigeneračnej zmeny v histórii tohto modelu. Predné partie v štýle, ktorý si Opel pomenoval Vizor, sa stali typickým pre všetky nové autá tejto značky, ale práve Astra má byť tým modelom, ktorý túto koncepciu spopularizuje najviac. Krása tkvie najmä v precíznom vypracovaní detailov a vo funkčnosti – toto je ten typ dizajnu, ktorý uprednostňuje hodnotu pred zbytočnosťami.

Nech sa pozriete na novú Astru z akéhokoľvek pohľadu, vždy je to krásne auto, ktoré s radosťou a hrdosťou zaparkujete pred dom, školu alebo pred prácou – a verte tomu, že aj keď sa vám na fotografiách celkom nepozdáva, naživo sa vám už páčiť bude práve tak, ako všetkým ostatným.

Prvý test Opel Astra 1.5 CDTI (96kW/130k) Start/Stop 8AT (2022)
Prvý test Opel Astra 1.5 CDTI (96kW/130k) Start/Stop 8AT (2022)

Rovnako interiér výrobca medzigeneračne výrazne prepracoval k lepšiemu. Azda málokto očakával, že značka, ktorá dostane do reálneho predaja futuristické interiéry, bude práve Opel, ktorý sa dovtedy spájal skôr s klasickými dizajnmi kokpitu. Aktuálna Astra je striktne funkčná a preto pekná – interiér prešiel takzvanou detoxikáciou, ako hovorí výrobca, preto je tu optimálny počet digitálnych a analógových ovládačov, cez displeje sa skrátka ovláda len to, čo nepúta zbytočnú pozornosť. Dôležité funkcie klimatizácie sú poctivé mechanické prepínače, je tu otočný potenciometer hlasitosti médií a rozmerný dotykový displej s veľkými virtuálnymi tlačidlami. Takto to má byť! Novej Astre sa podarilo v ideálnej miere skĺbiť funkčnosť, modernu a triezvosť dovedna.

#2 Jazdné vlastnosti vhodné pre každého

Rozumné nastavenie podvozka pre komfortný aj športový zážitok.

Ak Astru majú ľudia pretože vždy vedela namiešať správny mix komfortnej prevádzky a takého jemne športového charakteru riadenia, to všetko platí aj v novej generácii. Auto na ceste pôsobí pevne, stabilne, na bežných zákrutách sa neprejavujú nelichotivé pohyby karosérie ani tendencie k nedotáčavosti.

Podvozok patrí skôr k tým tuhším, čomu zodpovedá aj dojem vysokej kontroly nad vozidlom a vskutku presného podvozka. Ak pri ofenzívnom jazdnom štýle vyššími rýchlosťami ako vodič doslova cítite vozovku a trakciu kontaktnej plochy pneumatík, pritom to ani nie je športové auto. Netvrdíme, že do interiéru prenikajú vibrácie a nárazy, ani to, že by spod nôh bolo počuť rachotenie štrku, ale taký autentickejší kontakt s vozovkou Astra ponúknuť dokáže.

Podstatné je, že Astra dokáže byť vhodná ako pre rozvážneho a pokojného vodiča, tak pre mladého fičúra, ktorý sa nebojí vyhnať motor do vyšších otáčok a rezať zákruty o niečo dynamickejšie.

Prvý test Opel Astra 1.5 CDTI (96kW/130k) Start/Stop 8AT (2022)
Nielen zadný pohľad z kamery, ale aj virtuálny pohľad zhora je to, čo pomáha pri parkovaní. Kvalita kamery je navyše veľmi solídna.

#3 Technika, ktorá bola donedávna iba v limuzínach

Nedovolí nabúrať, udrží v pruhu na diaľnici aj dá pozor na únavu vodiča.

Technológie v autách nie sú na príťaž, ako sa niekedy zvykne hovorievať. Práve naopak, keďže priamo zvyšujú komfort aj bezpečnosť, sú doslova žiadúce a pre každého vodiča-začiatočníka dôležitým partnerom na cesty. Toto auto vám totiž jednoducho nedovolí len tak „šuchnúť“ iné auto na parkovisku alebo zísť z cesty.

Nová Astra zaujme napríklad 360-stupňovým kamerovým systémom Intelli-Vision, svetlometmi Intelli-Lux LED® Pixel light, ktoré poznáme z modelu Insignia, obsahujú 84 žiarivých LED svetelných bodov na každom svetlomete, ďalej plne digitálnym prístrojovým panelom Pure Panel plynulo prechádzajúcim do stredovej obrazovky infotainmentu, head-up displejom či balíkom asistenčných technológií Intelli-Drive 2.0 pre čiastočne autonómnu jazdu.

Prvý test Opel Astra 1.5 CDTI (96kW/130k) Start/Stop 8AT (2022)
Prvý test Opel Astra 1.5 CDTI (96kW/130k) Start/Stop 8AT (2022)
Naozaj veľký priestor na mobil (na fotke je 7-palcový Note20 Ultra v obale) - nechýba ani bezdrôtové nabíjanie, plnoformátové USB konektory a 12 V elektrická zásuvka.

Sú to všetko príplatkové funkcie, ktoré dokazujú technologickú vyspelosť modelu ako platformy. Základná výbava pritom obsahuje množstvo položiek, ktoré považujeme ešte aj dnes za mierne nadštandardné. Základná výbava, ktorá má jednoduchý názov Astra, je pritom vskutku bohatá, obsahuje napríklad aj:

  • LED svetlomety (denné, stretávacie, diaľkové, zadné = nemusíte meniť žiarovky);
  • dažďový a svetelný senzor; automatické prepínanie diaľkových svetiel;
  • varovanie pred čelnou kolíziou a automatické protikolízne brzdenie;
  • varovanie pred vybočením z jazdného pruhu;
  • detekciu chodcov, dopravných značiek a únavy vodiča;
  • tempomat s obmedzovačom rýchlosti;
  • 10“ audiosystém Multimedia s Android Auto a Apple CarPlay, Bluetooth, rádiom s DAB a 4 reproduktormi
  • 10“ digitálny prístrojový panel;
  • elektrickú parkovaciu brzdu;
  • pozdĺžne nastaviteľný volant;
  • chrómované orámovanie masky Opel Vizor;
  • 16“ oceľové kolesá s krytmi a sadu na opravu pneumatiky s defektom.
Nový OPEL ASTRA (modelový rok 2022)

#4 Jazdí úsporne, šikovní jazdia aj zadarmo

Kto jazdí v meste, pre toho bude nová Astra PHEV hlavne elektromobilom.

Opel Astra sa dnes predáva výhradne s modernými pohonmi, ktoré šetria palivo a energiu. Na výber sú benzínové a naftové motory a tiež verzia, ktorá kombinuje benzínový motor s elektrickým pohonom (plug-in hybrid). V čase, keď sa hatchbacky predávajú už len s benzínovými motormi, je prítomnosť naftového agregátu na nezaplatenie pre každého, kto jazdí dlhé trasy po diaľniciach.

Plug-in hybrid však skrýva ešte výhodu navyše – možnosť bezplatnej prevádzky. Čím viac sa plug-in hybrid nabíja, tým jazdí lacnejšie a ekologickejšie. V porovnaní s hybridmi tak ponúka nielen možnosť dobíjania z elektrickej siete, ale aj jazdu na elektrinu „normálnymi“ rýchlosťami. Batériu s kapacitou 12,4 kWh na wallboxe nabijete za necelé 4 hodinky, teda za polovicu pracovného dňa. Kto si vie nájsť bezplatné nabíjacie stanice alebo použije obyčajnú 220 V nabíjačku, ten môže jazdiť prakticky zadarmo. Navyše, batéria sa nabíja aj počas jazdy, takže stačí prejsť zopár kilometrov na benzín, aby ste mohli ďalej fungovať na elektrinu.

Prvý test Opel Astra 1.5 CDTI (96kW/130k) Start/Stop 8AT (2022)

#5 Férové ceny a úrovne výbav

Rozumný pomer medzi hodnotou a cenou znamená, že za svoje peniaze dostanete veľa.

Ceny nových áut medzičasom signifikatne stúpli a je to aj prípad novej Astry. Ak čakáte poklesy, sklameme vás, autá budú, aj s ohľadom na stále rastúcu životnú úroveň, už len drahšie. Preto je pre automobilky kľúčové, aby za cenu predávali čo najviac. V prípade Astry to znamená, že Opel dal do auta rozsiahlu základnú výbavu, ktorá je u iných výrobcov príplatková, ako digitálny kokpit, elektronická parkovacia brzda a niektoré asistenčné systémy.

Nový Opel Astra sa predáva od 19 990 €, respektíve od 32 490 € za plug-in hybrid, cenníky nájdete priamo na stránkach opel.sk.

Azubi Cars Škoda
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Magazín

Cesta k udržateľnosti so spoločnosťami Shell a Hyundai

Na cestu udržateľnosti sa vydáva čoraz viac vodičov. Aj keď jazdia autom, vyberajú si výrobky, ktoré čo najmenej zaťažujú životné prostredie a našu planétu. Dnešní spotrebitelia očakávajú, že známe značky budú ponúkať udržateľné alternatívy výrobkov a služieb. Preto spoločnosti Shell a Hyundai spojili svoje sily a prišli s radom mazív Shell Helix Ultra AH 0W, ktoré sú uhlíkovo neutrálne.