Opel Grandland ako vysoko praktické auto pre rodinu aj živnosť? Úplne bez problémov
Keď si kupujete nové auto, zamerajte sa na detaily. Pri každodennom jazdení ich totiž oceníte viac ako marketingové slogany o estetike.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Opel Grandland je stredne veľké SUV, o ktorom ste na našich stránkach už čítať viackrát. V prvej časti nášho trojdielneho seriálu ste sa mohli dozvedieť viac o jeho technologickej výbave, ako svetlách IntelliLux LED Pixel Matrix či sedadlách s certifikáciou od AGR, a priniesli sme aj formát Poradca pri kúpe Opel Grandland, ktorý je zrozumiteľným sprievodcom v ponuke tohto modelu.
Dnes sa sústredíme na praktické vlastnosti nového Opel Grandland, pretože sú pestré a posúvajú vozidlo do pozornosti aj tých, ktorí preferujú vysoko funkčne orientované SUV s pridanou hodnotou. Nemusí to byť totiž nutne off-road s drapákmi.
Základom je kufor
Keď sa bavíme o praktickom potenciáli akéhokoľvek automobilu, obyčajne tým myslíme v prvom rade objem a vybavenie batožinového priestoru. Nebude to inak ani pri hodnotení Opel Grandland, ktorý má vo východiskovom usporiadaní kapacitu 514 litrov. Môžeme sa pritom rozprávať o plnohodnotnom využití tohto priestoru, pretože Opel k SUV štandardne dodáva priestorovo úspornú sadu na opravu defektného kolesa, kto má však záujem aj o plnohodnotné rezervné koleso, má takú možnosť. Opel spoločne s kolesom dodá aj všetko potrebné náradie a celý komplet sa skryje pod pevnú podlahu batožinového priestoru. Zadné sedadlá sa sklápajú s ľahkosťou a prístupňujú nákladný priestor s objemom až 1652 litrov. V prípade verzie plug-in hybrid sa kapacita kufra zmenšuje o priestor vyhradený pre komponenty elektrického pohonu.
Po skúsenostiach s Opel Grandland sme ocenili aj ďalšie vlastnosti nákladného priestoru, ktoré sú tou pridanou hodnotou:
- pravidelný tvar podlahy, do ktorej nezasahujú vnútorné blatníky – to praje prevozu objemného nákladu;
- na bokoch kufra sú vnorené priestory pre bezpečný prevoz menších predmetov;
- sklápanie zadných sedadiel z kufra pomocou pák;
- tunel vedúci cez operadlo stredného zadného sedadla;
- pevný kryt batožinového priestoru, ktorý možno bezpečne uložiť na podlahu;
- bočné steny kufra sú plastové, takže sa na nich pri prevoze zvierat nezachytávajú chlpy a nečistoty možno jednoducho vyčistiť;
- sú tu dva háčiky pre zavesenie nákupných tašiek;
- nechýbajú kotviace oká pre upevnenie nákladu alebo montáž vstavieb;
- napokon je to vnorené kotviace oko zámku piatych dverí – keďže nevystupuje z nakladacej hrany, nepoškodí náklad pri jeho nakladaní a vykladaní. Toto je na nezaplatenie!
Čo sa nezmestí dnu, ide hore
Strešné nosiče sú najjednoduchší spôsob, ako rozšíriť nákladný priestor svojho vozidla bez toho, aby tým trpel vnútorný priestor. Grandland sa dodáva so strešnými lyžinami v sérii výbav GS Line, Business Elegance, Ultimate aj Edícia 160 rokov Opel. Ide o vysoko estetické čierne lyžiny, ktoré vďaka svojej povrchovej úprave vhodne dopĺňajú celkovú estetiku vozidla a nepôsobia ako päsť na oko, keď na nich nie sú osadené nosiče. Nosnosť strechy modelu Grandland je nadštandardná, až 85 kg, takže ak túžite po kempingovom strešnom stane, Grandland bude na tento účel ideálny.
Inzercia
… a čo auto neunesie, to odtiahne
Hovorí sa, že auto, ktoré nemá ťažné zariadenie, ani nie je auto. Je nepochybné, že ťažné zariadenie je mimoriadne užitočným pomocníkom, a to nielen pri ťahaní prívesu. Veď na ťažné zariadenie si môžete namontovať aj nosič bicyklov, ktoré tak nemusíte voziť na streche a obmedzovať sa napríklad pri prejazde cez miesta s nízkym stropom. Grandland ponúka ako výbavu na želanie odnímateľné ťažné zariadenie za cenníkových 650 eur a pozor, ku každému stupňu výbavy. Grandland aj s trojvalcovým motorom 1,2 TURBO S/S utiahne brzdený príves s hmotnosťou 1 400 kg, pri naftovom variante 1.5 CDTI je to 1 300 kg.
Ďalšie smart riešenia
Nielen schopnosť prevozu rôznorodých nákladov, ale aj ďalšie veci prispievajú k celkovému praktickému charakteru automobilu. Významnú úlohu dnes predstavuje výstup z elektrickej siete vozidla. Pre tento účel Grandland ponúka v rámci Sady nabíjanie alebo vo výbavách Business Elegance a Ultimate bezdrôtovú indukčnú nabíjačku pod ovládacím panelom klimatizácie, elektrickú zásuvku 230V v zadnej konzole a 12V v batožinovom priestore. V prípade verzie plug-in hybrid možno cez 230 V sieť napájať elektrické spotrebiče naozaj dlho, keďže sa energia čerpá z trakčného akumulátora s kapacitou 13,2 kWh.
Pri pohľade do katalógu SUV Opel Grandland oceňujeme ďalšiu dôležitú funkciu modelu – prídavné elektrické kúrenie Quickheat, ktoré je v prípade naftovej verzie už v základnej výbave.
Ak by vás zaujímalo, ako je na tom Grandland v kontexte pripravenosti na mierny terén, vedzte, že všetky stupne výbavy prichádzajú už v sérii s ochrannými plastmi nárazníkov, prahov a blatníkov, pričom od výbavy GS Line sú tieto prvky lesklé, v základe sú matne čierne.
Ďalej nemožno nespomenúť ani podporu bezdotykového otvárania piatych dverí, nočného videnia Night Vision či 360-stupňového kamerového systému, ktorý skvele vidí aj v noci a poskytuje perfektný výhľad na celé okolie vozidla pri parkovaní.
A napokon Grandland ponúka riešenie aj pre všetkých, ktorí na základe vlastných skúseností pochopili, že kvalitné kožené čalúnenie je nenahraditeľné najmä vtedy, keď aktívny životný štýl spôsobuje znečistenie vozidla – kožu totiž veľmi ľahko vyčistíte aj bez tepovania a po limonádach či káve neostávajú na sedadlách fľaky. Grandland v základnej výbave ponúka látkové čalúnenie, ponúka však aj Alcantaru a tiež klasickú kožu, a to v rámci balíčka s ergonomickými sedadlami s certifikáciou AGR, funkciami vyhrievania a elektronického nastavovania.
Najdostupnejšie plug-in hybridné SUV
Opel Grandland sa na Slovensku predáva od cenníkových 29 890 € a s aktuálnym bonusom vo výške 2 400 € už od 27 490 €. Pri plug-in hybride je bonus viac ako dvojnásobný, až 5 500 €, takže s cenou od 38 990 € Opel Grandland PHEV patrí medzi najdostupnejšie plug-in hybridné kompaktné SUV na trhu. Zistite o modeli viac na stránkach importéra: OPEL GRANDLAND a OPEL GRANDLAND PLUG-IN HYBRID.
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Vyberáme najlepšiu verziu
Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň
Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!
Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!AKTUÁLNE: Jozef Kabaň končí v Európe. Jeho ďalšie kroky povedú do Číny!
Slovenský dizajnér Jozef Kabaň po rokoch mení pôsobisko. Tentokrát však neprechádza do žiadnej európskej automobilky.
Po dohode s koncernom SAIC sa stáva viceprezidentom Globálneho dizajnového centra. Stane sa tak súčasťou dizajnového tímu automobilky MG.Poslušný sluha / TEST SEAT Ateca 1.0 TSI + kalkulácia financovania
Stačí na každodenné povinnosti trojvalec pod kapotou, alebo ho treba širokým oblúkom v cenníku obchádzať?
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024Elektromobilita so ZSE Drive
Nabíjanie ako firemný benefit?
Existuje mnoho druhov motivácie zamestnancov. Jedným z nich môže byť aj komplexný program nabíjania elektromobilu tak doma, ako aj v práci.
Aktuálne
Štát preplatí autoškolu mladým dospelým. Zistite, či aj vám a stiahnite si žiadosť
Rezort práce, sociálnych vecí a rodiny na tento účel vyčlenil pol milióna eur.
Na preplatenie priamych aj súvisiacich nákladov majú nárok mladí dospelí v troch skupinách kritérií.AKTUALITA
Kupujete benzínové auto namiesto elektrického? Vo Francúzsku zaplatíte pokutu
V nasledujúcich rokoch môžeme očakávať prílev jazdených vozidiel z Francúzska, o ktoré tam nebude už viac záujem.
Francúzov čakajú veľké zmeny.AKTUALITA
Únia zníži emisie do roku 2040 o 90 percent! Čo to znamená pre dopravu?
Ako v praxi budú tieto zmeny vyzerať a nakoľko sú reálne?
Odhady nevyzerajú vôbec priaznivoRadikálny krok! Susedná krajina prijala kontroverzné riešenie s cieľom zníženia emisií a zlepšenia bezpečnosti
Rakúsko už o pár týždňov zavedie nové pravidlá na tamojších cestách. Tie sa dotknú aj maximálnej povovlenej rýchlosti.
Novela zákona znižuje byrokratické zaťaženie a samosprávam dáva viac volnosti. Tamojšie mestá na zmeny reagovali pozitívne.Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok
Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.
Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov. Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.Elektrické úžitkové vozidlá
Je to tu, Geely oficiálne prichádza na Slovensko ako Farizon!
AutoWallis Group sa pre slovenský trh stáva importérom čínskych elektrických úžitkových vozidiel značky Farizon patriaci pod skupinu Geely.