TEST VOLKSWAGEN ID.4 GTX: Z Bratislavy do Košíc s jedinou zastávkou!

Už žiadne kompromisy! Volkswagen ID.4 je skutočný elektrický Grand Tourer a dospelý elektromobil, ktorému sa nemusíte prispôsobovať.
Vydané  Text: 

### Rýdze GT? Nie celkom, ale… Niektorí rodičia vedome alebo podvedome tlačia vlastné deti do činností, ktoré s ich túžbami nemajú veľa spoločného. Zvyčajne to robia len preto, aby si prostredníctvom ratolestí mohli splniť svoje tajné detské sny. Nie každé dieťa však má záujem alebo potrebné predispozície k tomu, aby priania svojich rodičov naplnilo. Napriek tlaku rodičov to deti po čase prestane baviť a začnú sa venovať niečomu, v čom dokážu skutočne vyniknúť. Určitú paralelu k tomuto príkladu ľudského správania sa môžeme pozorovať aj v automobilovom svete. Ako dokonalý príklad nám môže poslúžiť práve testovaný Volkswagen ID.4, **do ktorého sa automobilka tak veľmi snažila vtlačiť športového ducha, že mu nakoniec prepožičala aj legendárne označenie GT.** A aj keď sa dizajnérom podarilo na model ušiť športový dres vo forme agresívnejších nárazníkov, na čierno lakovaných doplnkov a všadeprítomných emblémov GTX, na konci dňa ide stále o pomerne veľký a ťažký elektrický crossover, ktorý sa bude lepšie cítiť pri ceste na rodinnú dovolenku než v zákrutách na Slovakia Ringu.
Zvonku vynikne aerodynamický vzhľad s pomerne nízkou siluetou, do očí hneď udrú aj obrovské disky kolies
Samozrejme, verzia GTX má v porovnaní so štandardným modelom v rukáve viac výkonu aj pohon všetkých štyroch kolies, vďaka čomu nebezpečne dýcha na krk napríklad Golfu GTI Clubsport. **Aby sme boli presní, rozdiel v zrýchlení medzi ID.4 GTX a Golfom GTI Clubsport predstavuje len 0,6 sekundy, čo je na veľký crossover s hmotnosťou 2 200 kilogramov výborná hodnota.** Elektromobil svoj obdivuhodný odpich využíva predovšetkým na rovinkách, zatiaľ čo v zákrutách nezapája vodiča do diania tak, ako iné modely radu GTI. Samotné riadenie má veľmi blízko k tomu, čo sme mohli zažiť pri bežných verziách ID.4 Pro. Ani v najšportovejšom režime sa GTX s nami nechcelo hrať na neskoré brzdenie či triafanie apexov, a tak sme od talentových skúšok veľmi rýchlo upustili.
Palubná doska v minimalistickom štýle pôsobí moderne, vďaka platforme MEB a batérii v podlahe majú cestujúci vpredu viac miesta než v spaľovacích modeloch
Na prvý pohľad pomerne nenápadné, no v praxi veľmi príjemné predné sedadlá aj na dlhé cesty
### Pohodlný podvozok a minimum hluku Volkswagen ID.4 GTX má iné prednosti, ktoré s jazdou na okruhu jednoducho nesúvisia. **A aj keď automobilka tento model prezentuje ako športovo orientovaný elektromobil, charakterom a jazdnými vlastnosťami má ID.4 oveľa bližšie k označeniu Grand Tourer.** Ide o výkonný, no zároveň mimoriadne pohodlný elektromobil s podvozkom, ktorý dokáže odfiltrovať takmer všetko – nerovnosti, diery, krivé poklopy aj stredne silné zemetrasenia. Posádku však dokonalo izoluje nielen od vibrácií, ale aj od akéhokoľvek nežiadúceho hluku.
Traja dospelí? Bez problémov! Vďaka rovnej podlahe a vnútornej šírke sa vzadu sedí doslova kráľovsky
Skutočnosť, že elektromobily sú o niečo tichšie než klasické autá so spaľovacím motorom, už dnes azda nikoho neprekvapí. Volkswagen však posunul odhlučnenie na úplne novú úroveň aj vďaka použitiu ešte väčšieho množstva tlmiacich materiálov. Pri bežnej jazde tak v aute nastáva absolútne ticho, na ktoré sme zvyknutí jedine z najluxusnejších limuzín na trhu. A keby ste to chceli ešte trochu vyhrotiť, za príplatok sú k dispozícii aj dvojité sklá! ### Elektromobilom naprieč Slovenskom Pridajte k tomu skvelé sedadlá alebo priestorovú ponuku na úrovni priemernej katedrály a dostanete skvelý rodinný krížnik, s ktorým sa nemusíte nijako obmedzovať. A čo dojazd? Naša **cesta z Bratislavy do Košíc s jedinou zastávkou na obed hovorí za všetko**.
Vnútorná grafika zadných svetlometov vynikne predovšetkým v šere a tme. Smerovky sú dynamické a naprieč piatymi dverami sa tiahne takmer súvislý svetelný pás, čo robí ID.4 GTX na cestách nápadným a ľahko identifikovateľným.
Po jedle sme si však nestihli ani poriadne odpočinúť, **auto totiž bolo pripravené pokračovať skôr, než sme stihli dojesť hlavné jedlo.** Môže za to kombinovaná rýchlonabíjacia prípojka s výkonom až 125 kW, vďaka ktorej sa Volkswagen ID.4 GTX dokáže nabiť z 5 % na 80 % kapacity za necelých 40 minút! A to sú presne tie čísla, ktoré v prípade elektromobilu dokážeme oceniť viac než maximálnu rýchlosť.
Maličký displej pred vodičom informuje o rýchlosti, asistenčných systémoch a navigačných pokynoch
Pokročilé funkcie ovládate prostredníctvom veľkého 12-palcového multimediálneho displeja v strede
Pekne tvarovaný kufor, s dvojitým dnom a nadpriemernou variabilitou. Typický Volkswagen!
[CAR id=17126]








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.