Rýdze GT? Nie celkom, ale...
Niektorí rodičia vedome alebo podvedome tlačia vlastné deti do činností, ktoré s ich túžbami nemajú veľa spoločného. Zvyčajne to robia len preto, aby si prostredníctvom ratolestí mohli splniť svoje tajné detské sny. Nie každé dieťa však má záujem alebo potrebné predispozície k tomu, aby priania svojich rodičov naplnilo. Napriek tlaku rodičov to deti po čase prestane baviť a začnú sa venovať niečomu, v čom dokážu skutočne vyniknúť.
Určitú paralelu k tomuto príkladu ľudského správania sa môžeme pozorovať aj v automobilovom svete. Ako dokonalý príklad nám môže poslúžiť práve testovaný Volkswagen ID.4, do ktorého sa automobilka tak veľmi snažila vtlačiť športového ducha, že mu nakoniec prepožičala aj legendárne označenie GT.
A aj keď sa dizajnérom podarilo na model ušiť športový dres vo forme agresívnejších nárazníkov, na čierno lakovaných doplnkov a všadeprítomných emblémov GTX, na konci dňa ide stále o pomerne veľký a ťažký elektrický crossover, ktorý sa bude lepšie cítiť pri ceste na rodinnú dovolenku než v zákrutách na Slovakia Ringu.

Samozrejme, verzia GTX má v porovnaní so štandardným modelom v rukáve viac výkonu aj pohon všetkých štyroch kolies, vďaka čomu nebezpečne dýcha na krk napríklad Golfu GTI Clubsport. Aby sme boli presní, rozdiel v zrýchlení medzi ID.4 GTX a Golfom GTI Clubsport predstavuje len 0,6 sekundy, čo je na veľký crossover s hmotnosťou 2 200 kilogramov výborná hodnota.
Elektromobil svoj obdivuhodný odpich využíva predovšetkým na rovinkách, zatiaľ čo v zákrutách nezapája vodiča do diania tak, ako iné modely radu GTI. Samotné riadenie má veľmi blízko k tomu, čo sme mohli zažiť pri bežných verziách ID.4 Pro. Ani v najšportovejšom režime sa GTX s nami nechcelo hrať na neskoré brzdenie či triafanie apexov, a tak sme od talentových skúšok veľmi rýchlo upustili.


Pohodlný podvozok a minimum hluku
Volkswagen ID.4 GTX má iné prednosti, ktoré s jazdou na okruhu jednoducho nesúvisia. A aj keď automobilka tento model prezentuje ako športovo orientovaný elektromobil, charakterom a jazdnými vlastnosťami má ID.4 oveľa bližšie k označeniu Grand Tourer. Ide o výkonný, no zároveň mimoriadne pohodlný elektromobil s podvozkom, ktorý dokáže odfiltrovať takmer všetko – nerovnosti, diery, krivé poklopy aj stredne silné zemetrasenia. Posádku však dokonalo izoluje nielen od vibrácií, ale aj od akéhokoľvek nežiadúceho hluku.

Skutočnosť, že elektromobily sú o niečo tichšie než klasické autá so spaľovacím motorom, už dnes azda nikoho neprekvapí. Volkswagen však posunul odhlučnenie na úplne novú úroveň aj vďaka použitiu ešte väčšieho množstva tlmiacich materiálov.
Pri bežnej jazde tak v aute nastáva absolútne ticho, na ktoré sme zvyknutí jedine z najluxusnejších limuzín na trhu. A keby ste to chceli ešte trochu vyhrotiť, za príplatok sú k dispozícii aj dvojité sklá!
Elektromobilom naprieč Slovenskom
Pridajte k tomu skvelé sedadlá alebo priestorovú ponuku na úrovni priemernej katedrály a dostanete skvelý rodinný krížnik, s ktorým sa nemusíte nijako obmedzovať. A čo dojazd? Naša cesta z Bratislavy do Košíc s jedinou zastávkou na obed hovorí za všetko.


Po jedle sme si však nestihli ani poriadne odpočinúť, auto totiž bolo pripravené pokračovať skôr, než sme stihli dojesť hlavné jedlo. Môže za to kombinovaná rýchlonabíjacia prípojka s výkonom až 125 kW, vďaka ktorej sa Volkswagen ID.4 GTX dokáže nabiť z 5 % na 80 % kapacity za necelých 40 minút! A to sú presne tie čísla, ktoré v prípade elektromobilu dokážeme oceniť viac než maximálnu rýchlosť.




Volkswagen ID.4 GTX (2021) - informačná tabuľka
Obchodné informácie | |
---|---|
Cena | od 53 180 | Testovaný model: 61 835 € |
Značka | Volkswagen |
Model | ID.4 |
Model - Typ | GTX |
Model - rok výroby | 2021 |
Rozmery a hmotnosti | |
---|---|
Dĺžka | 4 582 mm |
Šírka | 1 852 mm |
Výška | 1 601 mm |
Rázvor | 2 769 mm |
Objem palivovej nádrže | Kapacita akumulátorov: 77 kWh netto l |
Pohotovostná hmotnosť | 2 211 kg |
Maximálna hmotnosť | 2 730 kg |
Objem batožinového priestoru (min.) | 543 dm3 |
Objem batožinového priestoru (max.) | 1 575 dm3 |
Motor a prevodovka | |
---|---|
Najvyšší výkon | 299 k |
Najvyšší výkon | 220 kW |
Najvyšší krútiaci moment | 162 + 310 Nm |
Výkony a spotreba | |
---|---|
Kombinovaná spotreba | 18,3 kWh/100 km | Dojazd 479 km (WLTP) L |
Maximálna rýchlosť | 180 |
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs | 6,2 |
Naše hodnotenie

Elektromobilita skutočne dospela a Volkswagen dokazuje, že má potenciál stať sa lídrom tejto novej éry autopriemyslu. Model ID.4 GTX totiž presvedčí aj kritikov, že elektromobil môže byť praktický, priestranný aj komfortný súčasne. Žasneme najmä nad naladením podvozka a odhlučnení interiéru, to sa Nemcom vydarilo. Ostáva už len vylepšiť niektoré materiály v interiéri...
Klady
- Dojazd
- Rýchlonabíjanie v praxi
- Pružné zrýchlenie
- Komfort
- Vnútorný priestor
Zápory
- Niektoré materiály v interiéri
- Vyššia cena
- Brzdný účinok